هدف ویرجین گالاکتیک بازگشت پیروزمندانه با پرواز خدمه در پایان ماه مه است

ویرجین گالاکتیک اواخر این ماه در یک ماموریت خدمه به آسمان بازخواهد گشت که این شرکت امیدوار است به فاصله تقریباً سه ساله از اولین و تنها پرواز خدمه خود در جولای 2021 پایان دهد.

این شرکت گردشگری فضایی روز دوشنبه گفت که در اواخر ماه مه یک خدمه چهار نفره را به فضا خواهد فرستاد. هدف اصلی این ماموریت اعتبارسنجی سیستم پرواز فضایی و “تجربه فضانوردان” قبل از شروع رسمی خدمات تجاری در ماه ژوئن است.

Virgin Galactic برای اولین بار در جولای 2021 با خدمه ای که بنیانگذار میلیاردر آن ریچارد برانسون بود، مردم را به فضا برد. این شرکت بدون شک پس از آن ماموریت در حال حرکت بود، اما VG از آن زمان با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است. برخی از آنها فنی هستند. سایر موارد مالی هستند: شرکت از سال 2018 تاکنون نزدیک به 1.5 میلیارد دلار زیان عملیاتی گزارش کرده است. ضررها در طول زمان افزایش یافته است، به طوری که VG به سرمایه گذاران می گوید که در سه ماهه پایانی سال گذشته 133 میلیون دلار پول نقد در مقایسه با 65 میلیون دلار در سه ماهه چهارم صرف کرده است. 2021.

علیرغم این ضررها، شرکت هنوز باند قابل توجهی دارد: نزدیک به 1 میلیارد دلار در پایان سال گذشته. اخبار مربوط به این ماموریت آتی تنها یک روز قبل از اینکه شرکت قرار است نتایج فصلی خود را گزارش کند، اعلام شد.

مدیرعامل VG، Michael Colglazier بارها به سرمایه گذاران اطمینان داده است که VG بر از سرگیری پروازهای فضایی و حمل مشتریان پولی متمرکز است. این شرکت تعدادی به‌روزرسانی‌ها را در “مادرش” به نام VMS Eve و فضاپیمای VSS Unity انجام داده است. رویکرد VG شامل بستن فضاپیما به شکم سفینه مادر و رها کردن آن در حدود 50000 فوت است. این برخلاف شرکتی مانند Blue Origin است که موشکی مجهز به کپسول خدمه را به صورت عمودی پرتاب می کند.

خدمه شامل جمیلا گیلبرت است که از سال 2019 در Virgin Galactic بوده است. کریستوفر هوی که در سال 2016 به عنوان مهندس علوم پرواز به ویرجین پیوست. لوک میس، کهنه سرباز ناسا که اکنون مربی فضانورد ویرجین است. و بث موسی که در دو ماموریت قبلی ویرجین به فضا پرواز کرده است. دو خلبان، مایک ماسوچی و سی جی استورکو، نیز در این هواپیما حضور خواهند داشت.

اولین پرواز تجاری که در حال حاضر برای ژوئن انجام می شود، افسران نیروی هوایی ایتالیا را حمل می کند. این شرکت در نهایت امیدوار است با خط ارتقا یافته کشتی‌های مادر سالیانه 400 بار پرواز کند. با قیمت بلیط حدود 425000 دلار برای هر صندلی، این شرکت به همین میزان نیاز دارد تا در نهایت شروع به بازگشت سود کند. برنامه فعلی VG این است که آزمایش کشتی های کلاس دلتا را تا سال 2025 آغاز کند و سال بعد وارد خدمات تجاری شود.

Virgin Galactic را نباید با Virgin Orbit اشتباه گرفت، شرکت تجاری که همچنین توسط برانسون تأسیس شد و اخیراً اعلام ورشکستگی کرده است. در حالی که Virgin Galactic قصد دارد انسان ها را به فضا ببرد، هدف Virgin Orbit این است که محموله های بسیار کمی از ماهواره ها و سایر فضاپیماها را در مدار قرار دهد.