هدایت نوآوری هوش مصنوعی همزمان با مقررات – TechCrunch

کمیسیون اروپا اولین قانون در نوع خود را که استفاده از هوش مصنوعی را تنظیم می کند در آوریل اعلام کرد. این انتقاد فاش شد مبنی بر اینکه مقررات می تواند نوآوری هوش مصنوعی را کند کرده و اروپا را در رقابت با آمریکا و چین برای رهبری در هوش مصنوعی مختل کند.

به عنوان مثال ، اندرو مکافی مقاله ای با عنوان “پیشنهادات اتحادیه اروپا برای تنظیم هوش مصنوعی تنها مانع نوآوری می شود” نوشت.

با پیش بینی این انتقاد و با در نظر گرفتن مثال GDPR ، جایی که موقعیت رهبری فکری اروپا لزوماً به نوآوری مربوط به داده تبدیل نمی شود ، EC سعی کرده است با انتشار یک برنامه هماهنگ جدید در زمینه AI ، به طور مستقیم به نوآوری AI بپردازد.

این طرح که همراه با مقررات پیشنهادی منتشر شد ، مملو از ابتکاراتی است که به منظور کمک به اتحادیه اروپا برای تبدیل شدن به یک پیشرو در فناوری هوش مصنوعی طراحی شده است. آیا ترکیب سیاست های مقررات و حمایت از نوآوری برای تحریک سرعت بخشیدن به رهبری هوش مصنوعی کافی خواهد بود؟

نوآوری در هوش مصنوعی را می توان با قوانین مناسب تسریع کرد

در حالی که این ترکیب به خوبی در نظر گرفته شده است و بهبود در مقررات و نوآوری را هدف قرار می دهد ، مشکلی وجود دارد: ابتکارات حامی نوآوری متمرکز بر تحقیق و توسعه هستند و هدف آنها افزایش پذیرش در موارد استفاده از هوش مصنوعی “پر خطر” برای تنظیم نیست.

پذیرش سریع عنصری غایب کلیدی است. بسیاری از مطالعات تحقیقی نشان داده اند که مقررات “قانون سخت” به خوبی طراحی شده است افزایش دادن نوآوری ، به ویژه هنگامی که با انگیزه هایی که فرزندخواندگی را تسریع می کند به کار گرفته شود. اگر EC چنین استراتژی را دنبال کند ، اتحادیه اروپا می تواند به کانون نوآوری های هوش مصنوعی تبدیل شود.

تنظیم هوش مصنوعی با ریسک بالا و سرمایه گذاری در نوآوری

محور اصلی مقررات EC این است که الزامات جدیدی را بر روی سیستم های هوش مصنوعی “پرخطر” قرار دهد. اینها شامل سیستم های هوش مصنوعی است که برای شناسایی بیومتریک از راه دور ، مدیریت زیرساخت های عمومی ، استخدام و اشتغال ، ارزیابی اعتبار و آموزش ، و همچنین برای موارد مختلف استفاده در بخش عمومی ، مانند اعزام پاسخ دهندگان اولیه استفاده می شود.

این قانون توسعه دهندگان این سیستم ها را ملزم به استقرار یک سیستم مدیریت کیفیت AI می کند که الزامات مربوط به مجموعه داده های با کیفیت بالا ، نگهداری سوابق ، شفافیت ، نظارت انسانی ، دقت ، استحکام و امنیت را برآورده می کند. ارائه دهندگان سیستم های هوش مصنوعی که هنوز به عنوان ریسک بالا تعیین نشده اند ، تشویق می شوند تا برای دستیابی به اهداف مشابه ، کدهای رفتاری داوطلبانه ایجاد کنند.

واضح است که طراحان این طرح از موازنه بین مقررات و نوآوری آگاه بودند.

اولاً ، قانون ، تعداد سیستم های هوش مصنوعی که دارای ریسک بالا هستند را محدود می کند ، به استثنای سیستم هایی که می توان به طور منطقی شامل آنها شد ، مانند بیمه ، و بیشتر شامل سیستم های هوش مصنوعی است که قبلاً نظارت نظارتی مانند اشتغال و اعطای وام را شامل می شود.

ثانیاً ، قانون ، الزامات سطح بالا را بدون تعیین نحوه دستیابی به آنها تعریف می کند. همچنین یک سیستم انطباق بر اساس گزارش خود به جای چیزهای سنگین تر ایجاد می کند.

سرانجام ، برنامه هماهنگ مملو از طرح های حمایتی از تحقیق و توسعه است ، از جمله فضاهایی برای به اشتراک گذاری داده ها ، امکانات آزمایش و آزمایش ، سرمایه گذاری در مراکز تحقیقاتی و تعالی هوش مصنوعی ، مراکز نوآوری دیجیتال ، بودجه برای آموزش و سرمایه گذاری های برنامه ای و هدفمند در هوش مصنوعی برای تغییرات آب و هوایی ، بهداشت ، رباتیک ، بخش عمومی ، اجرای قانون و کشاورزی پایدار.

با این حال ، این پیشنهاد فاقد سیاستهای پیشگیرانه است که منجر به نوآوری سریعتر در ترکیب با مقررات در سایر بخشها شده است.

یک سابقه انگیزشی: مشوق های EV در ایالات متحده

بنابراین چگونه EC می تواند همزمان با وضع مقررات حفاظتی ، نوآوری هوش مصنوعی بسیار سریع تری را ترویج دهد؟ مثال خودروهای برقی در ایالات متحده راهنمای ارائه می دهد.

ایالات متحده به دلیل ترکیبی از کارآفرینی ، مقررات و مشوق های ایجاد بازار هوشمند ، پیشرو در تولید خودروهای برقی شده است.

تسلا صنعت خودروهای برقی را با این بینش تقویت کرد که پیشتازان جدید خودروهای برقی باید خودروهای اسپرت مطلوب و با کارایی بالا باشند.

مقررات شغلی میانگین مصرف سوخت شرکت (CAFE) چوبی را ایجاد کرد که نیاز به توسعه خودروهای کارآمدتر داشت. اعتبارات مالیاتی فراوان برای خرید خودروهای برقی به سرعت در فروش خودروها بدون دخالت در پویایی طبیعی و رقابتی بازار کمک کرد. ترکیبی از مقررات CAFE ، اعتبارات مالیاتی و شرکت های کارآفرینی مانند تسلا ، باعث افزایش گسترده نوآوری شده است به طوری که موتورهای خودروهای برقی ارزان تر از موتورهای احتراق داخلی هستند.

دریافت درست انگیزه های هوش مصنوعی: سه طرح دیگر برای پیگیری

EC فرصت دارد تا با AI به چیزی مشابه دست یابد. به طور خاص ، EC باید ترکیب این مقررات فعلی با سه ابتکار اضافی را در نظر بگیرد.

ایجاد مشوق های مالیاتی برای شرکت ها برای ساخت یا خرید سیستم های هوش مصنوعی پرخطر که به این مقررات پایبند هستند. اتحادیه اروپا باید به طور فعال از هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف اقتصادی و اجتماعی استفاده کند.

به عنوان مثال ، برخی از بانک ها از هوش مصنوعی برای ارزیابی بهتر اعتبار افراد دارای سابقه اعتباری محدود استفاده می کنند ، در حالی که به طور همزمان برای اطمینان از عدم تعصب فعالیت های بانکی تلاش می کنند. این باعث افزایش شمول مالی می شود ، هدفی که دولت ها به اشتراک می گذارند و نشان دهنده یک نوآوری برد-برد AI است.

کاهش بیشتر عدم اطمینان در مورد اجرای قانونگذاری EC. بخشی از این امر می تواند مستقیماً توسط EC انجام شود – از طریق توسعه استانداردهای خاص تر در مورد مدیریت کیفیت و عادلانه بودن هوش مصنوعی. با این حال ، جمع آوری ائتلافی از ارائه دهندگان فناوری هوش مصنوعی و سازمان های کاربر برای تبدیل این استانداردها به گام های عملی برای انطباق ، ممکن است ارزش بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال ، واحد پولی سنگاپور یک کنسرسیوم صنعتی را برای بانک ها ، بیمه گذاران و ارائه دهندگان فناوری هوش مصنوعی به نام Veritas تنظیم کرده است تا به اهداف مشابه برای رعایت عدالت ، اخلاق ، پاسخگویی و شفافیت (FEAT) دست یابد.

تسریع در تصویب سیستم های مدیریت کیفیت هوش مصنوعی که قوانین توسط شرکت های مالی برای ساخت یا خرید این سیستم ها لازم است. در حال حاضر فعالیت های دانشگاهی و تجاری قابل توجهی در این زمینه وجود دارد ، در زمینه هایی مانند توضیح مدل های جعبه سیاه ، ارزیابی تبعیض احتمالی به دلیل داده ها یا سوگیری الگوریتمی ، و آزمایش و نظارت بر سیستم های هوش مصنوعی برای توانایی آنها برای زنده ماندن از تغییرات قابل توجه در داده ها.

با ایجاد شرایط برای تشویق به پذیرش گسترده چنین فناوری هایی ، EC باید بتواند اهداف دوگانه تشویق نوآوری را برآورده کند و امکان تطبیق با قوانین جدید به شیوه ای پایدار.

اگر EC با قاطعیت عدم قطعیت را کاهش دهد ، استفاده از هوش مصنوعی تنظیم شده و دارای ریسک بالا را تشویق کند و استفاده از تکنیک های مدیریت کیفیت هوش مصنوعی را تشویق کند ، در این صورت این شانس را دارد که در حالی که از شهروندان خود حفاظت حیاتی می کند ، رهبر جهانی در نوآوری AI شود. همه ما باید برای موفقیت آنها تلاش کنیم ، زیرا این می تواند الگویی برای جهان بعدی باشد.