نوش از هوش مصنوعی برای کمک به مردم و مشاغل برای کاهش ضایعات غذایی خود استفاده می کند – TechCrunch

هنگامی که بنیانگذار سومدیپ دی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه منچستر بود ، والدینش دچار سانحه رانندگی وحشتناکی شدند. او تمام پول خود را به والدینش در هند فرستاد تا در قبوض پزشکی آنها کمک کنند ، اما سپس با مشکلی آشنا شد که برای بسیاری از افراد آشنا بود: اگر قرار نبود یک هفته دیگر حقوق دریافت کند ، چگونه قرار بود خودش را تغذیه کند. ؟

دی خاطرنشان کرد: “خوشبختانه این اتفاق زمانی رخ داد که تعطیلات تابستانی شروع شد ، بنابراین بسیاری از دانش آموزان در حال حرکت بودند و غذای باز نشده را به معنای واقعی کلمه دور می ریختند.” “من متوجه شدم که زباله های زیادی وجود دارد که می تواند توسط افراد دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشند استفاده شود.”

این به او کمک کرد در زمان بحران تغذیه کند ، اما به عنوان یک محقق هوش مصنوعی ، به این فکر کرد که چگونه فناوری می تواند به کاهش ضایعات غذایی و تغذیه افراد گرسنه کمک کند. همانطور که دی کارشناسی ارشد خود را به پایان رساند و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه اسکس ، او شرکتی به نام Nosh Technologies در کنار بنیانگذار سومان سها توسعه داد.

برنامه Nosh با تقریباً 13000 کاربر در Android و iOS ، به کاربران کمک می کند تا تاریخ انقضای مواد غذایی خود را ثبت کنند تا به آنها یادآوری کند که قبل از خراب شدن از آنچه خریداری کرده اند استفاده کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی ، برنامه با مصرف و عادات مصرف کننده کاربر آشنا می شود و تجزیه و تحلیل هفتگی تولید می کند که به کاربر کمک می کند ضایعات خود را کاهش داده و در فروشگاه مواد غذایی صرفه جویی کند. این برنامه می تواند بارکدها و حتی رسیدهای مواد غذایی را مستقیماً در برنامه اسکن کند ، اما کاربران همچنین می توانند داده ها را به صورت دستی وارد کنند. سپس ، هنگامی که محتویات انبار و یخچال کاربر در برنامه بارگیری می شود ، می توانند دستورالعمل های موجود را به صورت آنلاین جستجو کنند که به آنها کمک می کند تا قبل از هدر رفتن موجودی خود را مصرف کنند.

در آینده ، دی می خواهد اشتراک حق بیمه ای را ارائه دهد که شامل دسترسی به هوش مصنوعی است که دستور العمل های جدید و شخصی سازی شده را بر اساس غذاهایی که در خانه دارید تولید می کند.

دی به TechCrunch گفت: “کاربران فعلی ما گزارش دادند که با استفاده از برنامه ، تقریباً 40 تا 50 پوند در ماه پس انداز می کردند ، که ممکن است آنها را هدر داده باشند.”

اعتبار تصویر: سومدی دی ، نوش

به عنوان بخشی از استارتاپ کوچه در TechCrunch Disrupt ، نوش از جدیدترین ویژگی های خود رونمایی می کند که بیشتر با الهام اصلی دی برای این شرکت مطابقت دارد. اینها شامل Nosh Daily ، وبلاگ همراه برنامه ، و Nosh Shop است که به رستوران ها اجازه می دهد غذاهایی را که ممکن است به زودی خراب شوند با نرخ تخفیف بفروشند.

با دریافت 10 درصد هزینه خدمات ، این استارتاپ می تواند کمی درآمد کسب کند-در حال حاضر ، تنها 33،000 پوند پول قبل از کاشت جمع آوری کرده و 9 کارمند دارد. با این هزینه خدمات ، دی می گوید حدود 3 درصد به خیریه هایی که با ضایعات غذا مبارزه می کنند اهدا می شود.

To Good To Go که در اروپا نیز مستقر است ، اخیراً 31.1 میلیون دلار برای دستیابی به همان هدف نوش شاپ جمع آوری کرده است. اما دی می گوید نوش با رستوران ها اجازه می دهد غذای خود را با قیمتی بالاتر از To Good To Go بفروشند. این امر رستوران های بیشتری را تشویق می کند تا از برنامه خود استفاده کنند (و در عوض ، ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند) زیرا می توانند سود بهتری کسب کنند. To Good To Go غذا را با یک سوم قیمت اصلی خود می فروشد ، اما نوش شاپ به رستوران ها اجازه می دهد تا غذاهای فاسد شده خود را تا 70 درصد قیمت اصلی قیمت گذاری کنند.

اگرچه این ممکن است به رستوران ها کمک کند ، اما مصرف کنندگان باید تصمیم بگیرند که آیا هزینه آن غذا را با تخفیف کمتر پرداخت می کنند یا خیر. برای شروع ، Nosh Shop به صورت محلی در مکانهای منتخب در انگلستان راه اندازی می شود