نورافکن AI Kai-Fu Lee و نویسنده علمی تخیلی Chen Qiufan آینده را در “AI 2041” پیش بینی می کنند-TechCrunch

امروز کجا خواهد بود فناوری ها ما را در 20 سال آینده هدایت می کنند و جهان آلوده به هوش مصنوعی در سراسر جهان چگونه خواهد بود؟ بنیانگذار Sinovation و رهبر فکری Kai-Fu Lee و نویسنده علمی-تخیلی Chen Qiufan (AKA Stanley Chen) در “AI 2041” ، مجموعه ای از 10 داستان و 10 مقاله در مورد کاوش و توضیح پتانسیل ها و مشکلات هوش مصنوعی ، حدس می زنند. به

پس از خواندن کتاب – به زودی نقد و بررسی خود را منتشر خواهم کرد – با لی و چن در TechCrunch Disrupt 2021 در مورد چگونگی همکاری ، نحوه همزمانی و تفاوت دیدگاه های آنها و اینکه چرا فکر می کنند آینده چگونه خواهد بود ، صحبت کردم. توصیفش کن.

(نقل قول ها برای وضوح کمی ویرایش شده اند.)

لی و چن چند سال پیش یکدیگر را پیدا کردند-یکی رهبر فکری موفق و کارآفرین در زمینه هوش مصنوعی و دیگری نویسنده ای که به تصویر کشیدن تصادفات دور و نزدیک او در آینده نزدیک باعث تحسین بین المللی شد. آنها تصمیم گرفتند در یک اثر ترکیبی همکاری کنند که شامل روایاتی خواهد بود که از حدس و گمان آگاهانه و قطعات نمایشی که با روایت نشان داده شده اند ، متولد می شود.

“این واقعاً برای بیان کل داستان AI است ، زیرا AI بسیار مهم است. همه باید بیشتر در مورد آن بدانند ، اما این نیز کمی ترسناک است زیرا فنی به نظر می رسد ، “لی به من گفت. “و چه راهی بهتر از روایت واقعی داستان وجود دارد؟”

چن می گوید: “ما آن روز در گوگل یکدیگر را به طور مختصر می شناختیم و من همیشه در فکر نوشتن کتابی در مورد فناوری آینده بودم که بر اساس علم ، حقایق و نظریه های بسیار خاص بنا شده بود.” “اما بدون کای فو ، من نمی توانم این کار را انجام دهم ، زیرا من متخصص این حوزه نیستم.”

نتیجه همکاری آنها “هوش مصنوعی 2041” است: 10 داستان توسط چن در سالی که در سرتاسر جهان قرار دارد ، با افراد مختلف از هر قشری که با هوش مصنوعی روبرو می شوند به طرق مختلف که نویسندگان فکر می کنند ممکن است در شکل گیری جامعه شکل بگیرد. دو دهه آینده هر داستان با مقاله ای توضیحی از لی دنبال می شود که به جنبه های فنی می پردازد و چرا آنها ممکن است به آینده منجر شوند.

داستانها مستقل هستند اما در چیزی شبیه به یک جهان مشترک اتفاق می افتند ، هر کدام یک کاربرد بالقوه ، تعارض یا تغییر در تفکر است که هوش مصنوعی می تواند به آن منجر شود. نکته مهم این است که هوش مصنوعی به عنوان تکامل فناوری های موجود قابل تشخیص است.

لی گفت: “ما با چهار چارچوب شروع کردیم.” “یکی این است که من می خواستم حدود 15 فناوری را در 10 داستان پوشش دهم. من همچنین می خواستم آنها را به گونه ای سفارش دهم که از آسان به سخت تبدیل شوند ، بنابراین مانند یک کتاب درسی هوش مصنوعی است – می دانید ، با خواندن داستان آن را یاد می گیرید. سپس ما هر دو می خواستیم در صنایع مختلف مانند آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی و غیره باشد تا نشان دهیم که هوش مصنوعی بر همه جا تأثیر می گذارد. و در نهایت ، استنلی می خواست در 10 کشور مختلف باشد. “

به عنوان مثال داستان “خدایان پشت نقاب ها” را در نظر بگیرید. این مربوط به یک خالق باتجربه با استعداد است که در لاگوس کار می کند و نکات زیر را در شبکه های خصمانه تولید کننده ، بازرسی تصویر ، مسیرهای رسانه ای و غیره می داند. او وظیفه دارد ویدئویی از یک سلبریتی قدیمی بسازد که نه تنها افرادی که آن را تماشا می کنند ، بلکه اسکنرهای خودکار سرویس میزبانی ، الگوریتم های تشخیص چهره دولت و بقیه را فریب می دهد-اما او شروع به شک می کند که یک انگیزه ناخوشایند در پشت آن وجود دارد. همه (بقیه را خراب نمی کنم).