نحوه ایجاد یک صفحه منبع

اگر علاقه مند به ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان خود هستید (و باید باشید)، باید به فکر ایجاد یک صفحه منبع باشید.

این بهترین راه برای جمع آوری توصیه های برتر شما برای محصولات یا خدمات و ترویج ابزارها و منابعی است که دوست دارید و در کسب و کار خود استفاده می کنید.

و به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما، یک صفحه منبع می تواند به وب سایت شما عمق و ارزش بیافزاید.

بیایید عمیق‌تر به اینکه صفحه منبع چیست، چرا باید آن را ایجاد کنید، و چگونه آن را انجام دهید، به‌علاوه مثال‌های صفحه منبع، برویم.

صفحه منبع چیست؟

صفحه منبع یک صفحه تنظیم‌شده است که به منابع، ابزارها، برنامه‌ها، محصولات، خدمات، رسانه‌ها یا وب‌سایت‌های مفیدی پیوند می‌خورد که ممکن است برای مخاطبان مفید باشد.

(شما ممکن است این صفحه را به عنوان یک صفحه “ابزارهای توصیه شده”، یک صفحه پیوندهای وابسته یا حتی یک “جعبه ابزار” نام تجاری بشناسید.)

صفحه منبع یک فروشگاه یک‌جا برای یافتن منابع توصیه‌شده یک برند، از جمله ابزارها یا محصولاتی است که کارکنان آن در تجارت روزانه شرکت استفاده می‌کنند و دوست دارند.

اگر یک فرد انفرادی یا فریلنسر هستید، صفحه منبع شما می تواند بسیار شخصی باشد و منعکس کننده تخصص شما باشد. و اگر دنبال کننده و مخاطبی درگیر ایجاد کرده اید، صفحه منبع شما برای افرادی که به راهنمایی شما اعتماد دارند ارزشمند خواهد بود.

سه راه برای نزدیک شدن به یک صفحه منبع وجود دارد:

  • از لینک های وابسته استفاده کنید. (این بدان معناست که شما و شرکت محصولی که توصیه می‌کنید یک توافقنامه دارید – از افرادی که روی پیوند وابسته شما کلیک می‌کنند و با آن شرکت تعامل می‌کنند، کمیسیون کمی دریافت می‌کنید.)
  • به منابع به صورت ارگانیک پیوند دهید (چون آنها را دوست دارید و بدون دلیل دیگری).
  • ترکیبی از پیوندهای وابسته و ارگانیک را بگنجانید.

چرا باید یک صفحه منبع ایجاد کنید

اولین و مهمترین دلیل برای ایجاد یک صفحه منبع این است مفید بودن عامل.

  • صفحه منبعی که توسط شما تنظیم شده است می‌تواند به مخاطبان شما کمک کند تا ابزارها، وب‌سایت‌ها و منابعی را پیدا کنند تا به آنها در حل مشکلاتی که با آن روبرو هستند کمک کند.
  • صفحه منبعی که ایجاد می‌کنید می‌تواند با پیوندهای دست‌چین‌شده شخصی‌سازی شود که واقعاً از آنها استفاده می‌کنید، از آنها لذت می‌برید یا از آنها ارزش کسب می‌کنید – و از آنجایی که نظر متخصص شما برای مخاطبان شما مهم است، آنها به منابعی که توصیه می‌کنید اهمیت می‌دهند.

دلیل دوم برای ایجاد یک صفحه منبع این است که درگیر برنامه های وابسته هستید و می خواهید درآمد خود را به حداکثر برسانید.

قرار دادن پیوندهای خود در یک صفحه منبع اختصاصی در پیمایش برتر به خوانندگان شما راهی آسان برای یافتن و تعامل با آنها می دهد.

اما، به یاد داشته باشید – هرگز یک صفحه منبع ایجاد نکنید تا مردم را وادار کنید تا روی پیوندهای وابسته شما کلیک کنند.

درعوض، این نوع محتوا را ایجاد کنید تا به مخاطبانتان کمک کنید با منابع بزرگی که در طول سفر خود به شما کمک کرده‌اند، ارتباط برقرار کنند.

نحوه ایجاد یک صفحه منبع با ارزش

هر کسی می تواند لیستی از پیوندها را جمع آوری کند. برای جلوگیری از طاعون محتوای نازک و بی فایده، این مراحل را دنبال کنید تا یک صفحه منبع با ارزش واقعی برای خوانندگان خود ایجاد کنید.

این مرحله اولیه در ایجاد یک صفحه منبع باید ساده ترین باشد.

شما به سادگی باید لیستی از پیوندها به ابزارهای مورد علاقه، قابل اعتمادترین، وب سایت ها، محصولات، خدمات و غیره خود را جمع آوری کنید که به کارهایی که در حوزه کاری خود انجام می دهید مربوط می شود.

به عنوان مثال، اگر شما یک نانوایی خبره هستید که دستور العمل ها را پست می کنید، صفحه منبع شما ممکن است پر از ابزارهای پختی باشد که به آنها اعتماد دارید و روزانه از آنها استفاده می کنید، مانند این وب سایت نانوایی:

دستور العمل های پخت سالی

به طور مشابه، اگر دوره های بازاریابی محتوا را می فروشید، صفحه منبع شما احتمالاً شامل فهرستی از ابزارهایی است که برای آسان کردن بازاریابی محتوا استفاده می کنید.

(به ابزارهای سئو، ابزارهای ایجاد محتوا، میزبان وب سایت مورد علاقه خود و ابزار تقویم محتوایی که به آن وابسته هستید فکر کنید.)

فقط هیچ منبعی را درج نکنید. به این فکر کنید که چه چیزی برای مخاطبان شما مفیدتر است.

در نهایت، هرگز چیزی را که واقعا استفاده نکرده اید یا دوست نداشته اید توصیه نکنید. صداقت و شفافیت برای حفظ اعتماد بین شما و مخاطبان ضروری است.

اگر قصد دارید پیوندهای وابسته را در صفحه منبع خود بگنجانید، یک افشای واضح اضافه کنید که ممکن است وقتی بازدیدکنندگان شما روی آن پیوندها کلیک کنند، کمیسیون دریافت کنید.

این فقط یک روش خوب برای اخلاق و شفافیت نیست – این یک الزام کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نیز می باشد.

FTC پیوند دادن به سایت های وابسته را در نظر می گیرد بدون افشای تبلیغات فریبنده

خوشبختانه، خود افشای آن نباید مشکل بزرگی باشد. یک عبارت ساده و واضح در بالای صفحه شما کافی است. در اینجا یک مثال عالی از یک وب سایت عکاسی آورده شده است:

نمونه افشاگری

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. هر منبع و چرایی آن را توضیح دهید

اکنون می توانیم صفحه منبع شما را با محتوای مفید تقویت کنیم.

چه چیزی صفحه شما را فراتر از خود پیوندها مفید می کند؟

توضیحات مفید توضیح می دهد که چرا شما هر محصول، خدمات، ابزار و غیره را توصیه می کنید و چرا آنها ارزشمند هستند.

در اینجا یک فرمول خوب برای توصیف منابع موجود در صفحه شما وجود دارد:

  • محصول/خدمات/ابزار/منبع را معرفی کنید و توضیح دهید که چه کاری انجام می دهد.
  • توضیح دهید که چرا از آن استفاده می کنید و به آن اعتماد دارید.
  • حداقل یکی از راه هایی که می تواند زندگی خواننده شما را بهبود بخشد را فهرست کنید.

توضیحات شما هم لازم نیست طولانی باشد. می توانید هر یک از نکات بالا را در یک یا دو جمله خلاصه کنید. در اینجا یک مثال از Smart Passive Incom آورده شده است:

درآمد غیرفعال هوشمند - بیشتر ابزارهای توصیه شده

در نهایت، این فهرست از ابزارهای توصیه شده بسیار ارزشمندتر است زیرا SPI توضیح می دهد که چگونه و چرا هر ابزار قابل اعتماد و موثر است.

از طرف دیگر، اگر آنها فقط لیستی از پیوندها را ارائه می کردند، ارزش هیچ یک از آنها را نمی فهمید.

4. صفحه منابع خود را سازماندهی و بهینه کنید

باز هم، فقط فهرستی از پیوندها را در یک صفحه قرار ندهید. برای سازماندهی و بهینه سازی صفحه منبع خود کمی تلاش کنید تا بیشترین بازدیدکننده بیشترین استفاده را از آن ببرند.

به ویژه، منابع خود را به دسته ها سازماندهی کنید و به هر کدام یک عنوان (H2 یا H3) اضافه کنید.

برای مثال، اگر فهرستی از رسانه‌ها برای استفاده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع دارید، می‌توانید پیوندها را بر اساس نوع رسانه دسته‌بندی کنید، مثلاً کتاب‌ها، پادکست‌ها، ویدیوها، پست‌های وبلاگ، دوره‌ها و غیره.

به عنوان مثال، این مرکز سلامتی، یک صفحه منبع برای کارمندان و خانواده های آنها دارد که شامل منابع تناسب اندام آنلاین است که بر اساس نوع تمرین طبقه بندی شده اند:

صفحات منابع مرکز سلامتی

گزینه دیگر: اگر مرتباً درباره منابع صنعتی بزرگ وبلاگ می‌نویسید، آنها را در یک صفحه منبع جمع‌آوری کنید، مانند آموزش کدنویسی با من:

آموزش کدنویسی با من - منابع

بله، شما می توانید محتوای خود را در صفحه منبع خود قرار دهید، اما مراقب باشید – اضافه کردن بیش از حد محتوای شما می تواند کمی بیش از حد خود تبلیغاتی به نظر برسد.

در عوض، به دنبال راه هایی برای ذکر یا پیوند دادن به محتوای خود به صورت ارگانیک باشید.

به عنوان مثال، این وبلاگ مسافرتی شامل شرکت تور داخلی آنها به عنوان یکی از منابع زیر مجموعه “شرکت های تور” آنها می شود.

با این حال، این ذکر آشکارا فروشندگی نیست و در کنار سایر توصیه های آنها کمتر به نظر می رسد.

منابع سفر

راه دیگر برای گنجاندن محتوای خود در صفحه منبع، پیوند دادن به پست های وبلاگ مرتبط است.

این پیوندها را در توضیحات مربوط به هر دسته اضافه کنید، مانند “می خواهید درباره انتخاب یک شرکت مسافرتی بیشتر بدانید؟ راهنمای ما را بررسی کنید.”

6. صفحه منابع خود را به طور منظم به روز کنید

در مرحله بعد، از آنجایی که صفحه منبع شما اساساً صفحه ای پر از پیوند است، باید مطمئن شوید که پیوندها به طور منظم کار می کنند و دقیق هستند.

به عنوان مثال، این می تواند وظیفه ای باشد که شما به عنوان بخشی از وب سایت معمولی یا ممیزی محتوای خود تعیین می کنید.

یک راه سریع برای بررسی تمام URL های موجود در صفحه برای یافتن پیوندهای مرده، استفاده از جستجوگر لینک شکسته است.

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که پیوندهای وابسته شما همه دقیق و کار می کنند، بنابراین هر بار که شخصی از طریق صفحه شما به یک محصول ارجاع داده می شود، ردیابی شود.

هنگامی که صفحه منبع شما ایجاد شد، در محتوای دیگر خود، از جمله وبلاگ ها و صفحات اصلی سایت مانند صفحه درباره ما، به آن پیوند دهید.

به عنوان مثال، یک وبلاگ شیرینی پزی می تواند هر زمان که در مورد تجهیزات پخت صحبت می کند به صفحه منابع خود پیوند دهد. به عنوان مثال، “کاسه مخلوط کن با اندازه مناسب برای ایجاد این دستور غذا ضروری است. صفحه منبع من را بررسی کنید تا کاسه های مخلوط بزرگی را که استفاده می کنم و دوست دارم ببینید.”

اساساً، هر فرصت “بیشتر بیاموزید” یا ذکر در یک وبلاگ می تواند به صفحه منبع شما متصل شود.

البته یک مکان عالی دیگر برای قرار دادن پیوند به این محتوا درست در منوی اصلی شما است. Learn to Code With Me این کار را به خوبی انجام می دهد – مرکز منابع آن در منوی بالایی تحت عنوان “Where to Learn” قرار دارد.

صفحه منبع در بالای صفحه

اینها تنها احتمالات نیستند. در اینجا چند پیشنهاد دیگر برای پیوند دادن به صفحه منبع خود در محتوای دیگر شما وجود دارد:

  • یک لینک در منوی فوتر سایت خود قرار دهید.
  • یک بنر یا گرافیک دعوت به اقدام ایجاد کنید تا به صورت استراتژیک در داخل وبلاگ ها قرار دهید.
  • پیوندی به آهنرباهای سرب، کتاب‌های الکترونیکی یا موارد رایگان خود اضافه کنید.
  • یک پیوند دائمی برای نوار کناری وبلاگ خود ایجاد کنید.
  • به صفحه منبع خود در پست های رسانه های اجتماعی پیوند دهید و آن را تبلیغ کنید.

صفحه منبع محتوای مفیدی است

تصحیح: یک صفحه منبع می تواند باشد اگر آن را با در نظر گرفتن مراحل بالا ایجاد کنید، محتوای مفیدی دارد.

و این مهم است زیرا محتوای مفید برای مخاطبان شما به عنوان بخشی از تجربه کلی آنها از برند شما اهمیت دارد. برای گوگل نیز مهم است، زیرا موتور جستجو می خواهد محتوایی را به جستجوگران ارائه دهد که به آنها کمک کند.

همانطور که به یاد دارید، محتوای مفید عبارتند از:

  • با در نظر گرفتن یک مخاطب خاص ایجاد شده است.
  • دارای نشانگرهای اعتماد و اعتبار
  • شامل تخصص خالق(های) است.
  • نیازهای مخاطب را برآورده می کند.

صفحه منبع شما که با دقت ایجاد شده است، می تواند با آموزش مخاطبان و تقویت وب سایت شما، به استراتژی محتوای شما ارزش بیافزاید. و اینها اهداف شایسته ای هستند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.