نتفلیکس سرکوب به اشتراک گذاری رمز عبور خود را در بازارهای ایالات متحده و جهانی آغاز می کند

سرکوب نتفلیکس در زمینه به اشتراک گذاری رمز عبور، پس از تاخیر در راه اندازی، اکنون در حال گسترش برای مشترکین ایالات متحده و سایر بازارهای جهانی است. استریمر در ابتدا قصد داشت در سه ماهه اول سال جاری «اشتراک‌گذاری پولی» را به مشترکان ایالات متحده معرفی کند، اما پس از مشاهده کنسلی‌ها در بازارهایی که قبلاً تغییرات را آغاز کرده بود، تاریخ شروع را به تابستان برگرداند. طبق قوانین جدید، مشترکین ایالات متحده باید یا افراد را از حساب نتفلیکس خود خارج کنند یا 7.99 دلار در ماه برای عضویت اضافی برای افراد خارج از خانواده اصلی خود بپردازند.

تغییرات مشابهی در هفته ها و ماه های آینده در ده ها بازار جهانی اعمال خواهد شد.

این شرکت ابزارهایی را برای آسان‌تر کردن این انتقال ارائه می‌کند، از جمله راهی برای مشترکین فعلی برای مشاهده دستگاه‌هایی که به حسابشان وارد شده‌اند و دستگاه‌هایی را که نباید دسترسی داشته باشند، و همچنین ابزارهایی برای بازنشانی رمز عبور خود را حذف کنند.

برای کسانی که حساب نتفلیکس شخص دیگری را به اشتراک می گذارند، می توانند از طریق گزینه “Transfer Profile” به حساب شخصی خود منتقل شوند که به آنها کمک می کند تا اطلاعات حساب موجود خود را جابجا کنند، از جمله سابقه بازدید و لیست تماشای خود.

این ویژگی با واکنش شدید مصرف کنندگان روبرو شده است، اما نتفلیکس به سرمایه گذاران اطمینان داد که علیرغم برخی لغوهای اولیه، بر این باور است که سرکوب رمز عبور برای رشد بلندمدت آن به عنوان یک تجارت و سلامت مالی آن مفید خواهد بود.

به عنوان مثال، گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس در طول درآمدهای سه ماهه اول خود گفت که نتایج سرکوب رمز عبور در اولین بازارهای پشتیبانی شده آن بسیار شبیه واکنش مشترکین به افزایش قیمت است.

پیترز می‌گوید: «ما یک واکنش لغو اولیه را می‌بینیم و سپس از آن استفاده می‌کنیم، چه از نظر عضویت و چه از نظر درآمد، زیرا وام‌گیرندگان برای حساب‌های نتفلیکس خود ثبت نام می‌کنند و اعضای فعلی آن تسهیلات عضو اضافی را برای افرادی که می‌خواهند با آنها به اشتراک بگذارند خریداری می‌کنند. به سرمایه گذاران در تماس کسب درآمد در ماه آوریل گفت. وی افزود: “بنابراین، اول از همه، مشاهده نتایج ثابت در این کشورهای جدید یک اعتبار قوی بود، زیرا ویژگی‌های بازار متفاوتی با یکدیگر و همچنین متفاوت از کشورهای عرضه‌کننده اصلی آمریکای لاتین وجود دارد.”

نتفلیکس ابتدا آزمایش این ویژگی را در بازارهای آمریکای لاتین آغاز کرده بود، قبل از اینکه در اوایل سال جاری دسترسی به کانادا، نیوزلند، پرتغال و اسپانیا را گسترش دهد. با راه اندازی امروز، به مجموعه گسترده تری از بازارهای جهانی، از جمله برزیل، بولیوی، بلیز، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، فیلیپین، مالزی، اسرائیل، تایلند، تایوان، سوئیس، سوئد و غیره خواهد رسید.

این شرکت ممکن است سرکوب را در سه ماهه اول به تعویق انداخته باشد، زیرا نمی‌خواست بر افزایش خالص خود تأثیر بگذارد. این شرکت در سه ماهه گذشته افزایش خالص 1.75 میلیون مشترک جهانی در سه ماهه را گزارش کرد که کمتر از برآورد وال استریت از 3 میلیون نفر بود و در مجموع به 232.5 میلیون حساب در سراسر جهان رسید.

همچنین در طول درآمد خود اعلام کرد که قصد دارد تغییرات اشتراک گذاری رمز عبور را برای مشترکین ایالات متحده «در یا قبل از» 30 ژوئن اعمال کند. به نظر می رسد نتفلیکس توانسته است زمان بندی را کمی تغییر دهد.

امروز، نتفلیکس در وبلاگ خود اعلام کرد که برای اعضایی در ایالات متحده که حساب نتفلیکس خود را به اشتراک می گذارند ایمیلی ارسال می کند.

این شرکت توصیه می کند: “یک حساب نتفلیکس برای استفاده یک خانواده است.” در این پست آمده است: «همه افرادی که در آن خانواده زندگی می‌کنند می‌توانند از Netflix در هر کجا که هستند استفاده کنند – در خانه، در حال حرکت، در تعطیلات – و از ویژگی‌های جدیدی مانند Transfer Profile و مدیریت دسترسی و دستگاه‌ها استفاده کنند.

خود ایمیل، با عنوان «به‌روزرسانی در مورد اشتراک‌گذاری»، به سادگی گزینه‌های موجود را توضیح می‌دهد و به اعضا اشاره می‌کند تا در صورت نیاز به اسناد کمک کنند.

اعتبار تصویر: نتفلیکس

در ایمیلی که برای مطبوعات ارسال شده است، نتفلیکس توضیح می‌دهد که ایمیل در حال ارسال است زیرا «اکنون شروع به ارائه به‌روزرسانی‌ها برای اشتراک‌گذاری در کشورهای سراسر جهان، از جمله ایالات متحده می‌کند».

اگرچه آزمایش‌های قبلی نشان می‌دهد که نتفلیکس ممکن است پس از سرکوب رمز عبور مجدداً بازگردد، اما هنوز نتایج این کار را در بزرگترین و مهم‌ترین بازار خود، ایالات متحده، که در آن رقابت برای زمان و پول کاربران روبه‌رو است، مشاهده نکرده است.

زمان اعلام راه اندازی قابل توجه است، زیرا امروزه HBO Max در حال تبدیل شدن به Max است، سرویس جدیدی که محتوای HBO و Discovery+ را زیر یک سقف ترکیب می کند و تقریباً مقدار برنامه نویسی موجود را دو برابر می کند. ماه آینده در 27 ژوئن، Paramount+ نیز Showtime را به سرویس خود اضافه خواهد کرد. در همین حال، دیزنی گفت که قصد دارد Disney+ و Hulu را در یک برنامه ترکیب کند. اگرچه برخی تغییرات ممکن است با افزایش قیمت همراه باشد، اما محتوای بیشتری را نیز به مشترکین ارائه می دهد. در همین حال، نتفلیکس از بینندگان می خواهد که برای همین مبلغ بیشتر بپردازند.

به‌روزرسانی شده، ساعت 4:45 بعد از ظهر به وقت شرقی با فهرست طولانی‌تری از کشورهایی که در آن سرکوب اشتراک‌گذاری رمز عبور در حال اجراست.