نتایج Q1 Klarna نشان می دهد که چرخش تک شاخ فین تک در نوسان کامل است.

پارسال نبود یک مورد آسان برای غول فین تک اروپایی Klarna. این شرکت شاهد کاهش ارزش‌گذاری خود در یک دور سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری بود و پوشش نتایج سال 2022 آن بر روی تضاد زیان‌های سخت خود در برابر بازار محافظه‌کارانه‌تر متمرکز بود. این ستون در زمان گزارش درآمد خود استدلال کرد که اگر به نتایج سه ماهه Klarna نگاه کنیم، اوضاع تا پایان سال گذشته رو به جلو بود:

استفاده بیشتر از پلتفرم (GMV) که منجر به درآمد بیشتر می شود، برخلاف کاهش تلفات اعتباری و بهبود اندک هزینه های عملیاتی، در پایان سال 2022 یک Klarna بسیار کم سودتر از ابتدای آن به همراه داشت. این شرکتی است که در واقع کاری را که هر تک شاخ قرار است امروز انجام دهد را مدیریت می کند: حفظ رشد و کاهش ضررها.

خبر خوب برای Klarna stans – بنیانگذاران، سرمایه گذاران و سهامداران کارمند – این است که داده های سه ماهه اول سال 2023 این شرکت از حالات عمومی مثبت ما پشتیبانی می کند. چند فصل خوب باعث بازگشت نمی شود، اما چیزهای زیادی در مورد این شرکت وجود دارد که بیشتر به دلیل خدمات خرید-اکنون-پرداخت-بعدش شناخته شده است.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


امروز صبح، می‌خواهیم نتایج سه‌ماهه اول سال 2023 کلارنا را تجزیه و تحلیل کنیم، آن را با موقعیتی که شرکت در زمان حضورش در بشکه بود مقایسه کنیم، و سپس با یادداشت‌هایش در مورد هوش مصنوعی پایان دهیم – یک ریف فرهنگی جالب که در گزارش سرمایه‌گذار Klarna گنجانده شده است که ارزش دارد. نگاه كردن. خوب به نظر می رسد؟ برای کار!

پیشرفت های کل نگر

برای درک نتایج Klarna، باید یک قدم بالاتر از درآمد شروع کنیم. چه چیزی منجر به درآمد در Klarna می شود؟ ارزش ناخالص کالا (GMV)، یا ارزش کل کالاهایی که مصرف کنندگان با استفاده از خدمات Klarna خریداری کردند.

در سه ماهه اول سال 2023، GMV کلارنا با 13 درصد افزایش به 210.7 میلیارد کرون سوئد (19.65 میلیارد دلار) نسبت به سال گذشته رسید. این شماره نیست هم به خودی خود قابل توجه است، اما با توجه به اینکه رشد کلی تجارت الکترونیک در سال گذشته ضعیف بوده است، قابل توجه است. Klarna در یادداشت سرمایه‌گذار خود می‌گوید که بازار تجارت الکترونیک جهانی بین سه ماهه اول 2022 و سه ماهه اول 2023 در واقع 2 درصد کاهش یافته است.

به عبارت دیگر، Klarna موفق شد سهم بازار را در یک بازار قراردادی به دست بیاورد و داستان رشد خود را با وجود بادهای مخالف سرپا نگه دارد.