نانورک ، لاکهید مارتین و وویجر اسپیس قصد دارند ایستگاه فضایی تجاری خدمه را تا سال 2027 راه اندازی کنند – TechCrunch

ناسا مدتی است صنعت خصوصی را تشویق می کند تا ISS سالخورده را با جانشین تجاری جایگزین کند ، و در حالی که Axiom Space قبلاً قصد خود را برای انجام این کار اعلام کرده است ، کنسرسیوم جدیدی متشکل از Nanoracks ، Voyager Space و Lockheed Martin اکنون می گویند آنها “اولین ایستگاه فضایی تجاری تجاری رایگان” را ایجاد می کنند که عملیات آن در 2027 آغاز می شود.

ایستگاه فضایی جدید “Starlab” نامیده می شود ، نامی که سومین ایستگاه فضایی ایالات متحده ، Skylab را به یاد می آورد. Starlab میزبان خدمه ای از چهار فضانورد خواهد بود و بسیار کوچکتر از ISS خواهد بود – که حدود یک سوم کل فضای تحت فشار آن ایستگاه را برای سکونت انسان ارائه می دهد. اندازه کوچکتر به این معنی است که گروهی که ایستگاه را می سازند انتظار دارند که بتواند در یک پرتاب واحد به مدار ارسال شود ، نه اینکه قطعاتی را در بخشهایی مانند ISS موجود و ایستگاه فضایی چین ارسال کند.

این تیم تجربه زیادی در عملیات در فضا دارد ، زیرا Nanoracks (که در حال حاضر اکثریت متعلق به وویجر است) تعدادی از عناصر مورد استفاده امروزه در ISS را طراحی و ساخته است. وویجر راهنمای استراتژیک و سرمایه گذاری سرمایه ای برای پروژه ارائه می دهد ، در حالی که لاکهید مارتین تولید کننده اصلی Starlab و همچنین یکپارچه کننده قطعات مختلف فنی پازل را کنار هم قرار می دهد.

م componentلفه اصلی ایستگاه یک ماژول زیست بادی ایجاد شده توسط لاکهید ، در کنار یک گره متصل برای بازدید از فضاپیماهای باربری و خدمه ، و همچنین یک بازوی رباتیک مانند بازوی موجود در ایستگاه فضایی برای کمک به حمل و نقل و حمل بار در خارج است. از ایستگاه

به گفته این شرکت ، خدمه بالقوه شامل محققان دولتی ، خصوصی ، تولیدکنندگان و دانشمندان و مشتریان تجاری مانند گردشگران فضایی خواهد بود. هدف ناسا از ایستگاه های خصوصی تبدیل شدن به یک مشتری در میان بسیاری از افراد است تا بتواند اشغال مداوم فضا را برای آژانس پایدارتر و در عین حال بیشترین استفاده را از منابع عمومی کند.