ناشر فناوری ترکیه Webrazzi با خرید Tech.eu ، اخبار فناوری را در سراسر اروپا ادغام می کند – TechCrunch

Webrazzi ، عنوان اصلی رسانه های نوپای فناوری در ترکیه ، Tech.eu ، سایت قدیمی راه اندازی فناوری در اروپا را خریداری کرده است. نهاد مشترک Webrazzi و Tech.eu از این پس پلتفرم های تحریریه ، داده ها و تحقیقات ترکیبی را ارائه می دهند که اخبار و اطلاعات بازار را ارائه می دهد. شرایط معامله اعلام نشده است.

در سال 2006 توسط آردای مقدس، Webrazzi به 1.25 میلیون خواننده در ماه (15 میلیون در سال) می رسد و اکنون با دستیابی به Tech.eu دسترسی به زبان اروپایی و انگلیسی خود را گسترش می دهد.

Tech.eu در سال 2013 توسط نویسنده سابق TechCrunch راه اندازی شد رابین واترز، و از آن زمان به یکی از ، در حال حاضر چندین ، ​​مقصد برای استارتاپ فناوری و اخبار نوآوری در اروپا تبدیل شده است. با این حال ، این شرکت با افزایش تعداد زیادی از رسانه های اروپایی محور مانند استارتاپ های اتحادیه اروپا ، کانال های سیلیکون و Sifted.eu که توسط فایننشال تایمز حمایت می شود ، روبرو شده است. (دفتر اروپایی TechCrunch پوشش خود را در سال 2006 آغاز کرد).

سرمایه گذاران Tech.eu شامل 500 استارتاپ ، Adeo Ressi (موسسه بنیانگذار) ، Roxanne Varza (ایستگاه F) ، Daniel Waterhouse (Balderton) و کارلوس ادواردو اسپینال (Seedcamp) بودند.

واترز توضیح داد که بخشی از انگیزه فروش ناشی از تمایل به داشتن مجموعه فناوری خاص ، CMS سفارشی ، نرم افزار سفارشی برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی بومی و یک پلت فرم رویداد است که وبراتزی دارد.

آردا کوتسال ، بنیانگذار و مدیرعامل Webrazzi ، گفت: “ما با خرید Tech.eu ، که سالها بهترین منبع اخبار فناوری و داده های بازار در نظر گرفته ایم ، مشتاق هستیم تا به اروپا گسترش دهیم. ما از دستاوردهای تیم تا به امروز و همچنین برنامه های محکم آن برای آینده تحت تأثیر قرار گرفته ایم و نمی توان منتظر همکاری با آنها برای تبدیل آنها به واقعیت بود. “

رابین واترز ، ویراستار بنیانگذار و مدیر عامل Tech.eu ، می گوید: “من مدتهاست آنچه اردا و تیمش ساخته اند را تحسین می کنم و بسیار هیجان زده هستم که دانش و تجربه ای را که از ساخت Tech.eu به دست آورده ایم به عنوان یک به خانواده Webrazzi بروید و ببینید که تا چه حد می توانیم پلتفرم های تحریریه ترکیبی خود را در آینده دورتر و گسترده تر کنیم. اکوسیستم های فناوری اروپایی با سرعتی باورنکردنی در حال تکامل هستند و ما نمی توانیم منتظر ادامه پوشش و تجزیه و تحلیل آینده آنها در زیر چتر Webrazzi باشیم. من کاملاً انتظار دارم که کار سخت تر و سرگرمی خوبی باشد! “

او در تماس با من افزود: “ما واقعاً به دنبال کسی برای فروش نبودیم ، اما آردا از سال 2014 هنگامی که می خواست در دور Seed ما سرمایه گذاری کند با ما در تماس بود. این اتفاق نیفتاد ، اما ما در تماس بودیم ، در مورد مشاغل یکدیگر صحبت می کردیم و به قول آنها یک چیز منجر به چیز دیگری شد. “

“ما تیم فروش بزرگی نداشتیم ، بنابراین رقابت برای ما همیشه بسیار دشوار است. آنچه آنها روی میز می آورند ، البته تیمی متشکل از 25 نفر است که ما می توانیم بلافاصله از آنها استفاده کنیم ، بنابراین این موسیقی در گوش من بود زیرا این رقابت بسیار بسیار سنگینی نه تنها در رسانه ها بلکه در داده ها و رویدادها است. به این کسب به معنای توانایی بیشتر در تسریع کاری است که می خواهیم انجام دهیم. “

آیا او چشم انداز رسانه های اروپایی را به طور فزاینده ای رقابتی یافته بود؟

“من فکر می کنم که رقابت عادی است. اگر به نحوه رشد و بلوغ اکوسیستم فناوری اروپا نگاه کنید ، انتشارات متعددی وجود خواهد داشت. من فکر می کنم ما زود بود ، شاید حتی کمی زود. اما ما آن را در چند سال اول زمانی که هنوز نسبتاً کوچک بود ، به دست آوردیم. اما اکنون به حدی رسیده است که فکر می کنم یک نشریه دیگر نمی تواند عدالت را رعایت کند ، بنابراین طبیعی است که چندین نسخه وجود داشته باشد. “

من از سرمایه گذارانش برای خروج پرسیدم: “ما حدود هفت سال پیش سرمایه گذاری کردیم ، درست است ، بنابراین اینطور نیست که ما دائماً با سرمایه گذارانمان در تماس باشیم ، همانطور که یک VC با شرکت های نمونه کارها آنها باشد. این بیشتر شبیه گروهی از فرشتگان بود که در ابتدا از ما حمایت کردند. هیچ کس واقعاً برای فروش فشار نمی آورد زیرا اینطور نیست که ما به دنبال فروش باشیم. نه حتی خودم. “

در تماس ، کوتسال به من گفت: “این هیجان انگیز است. ما در هشت یا نه ماه گذشته روی این موضوع کار کرده ایم و همه گیری همه چیز را سخت کرده است ، اما ما توانستیم همه چیز را امضا کنیم. من همیشه می خواستم به مناطق مختلف به اروپا گسترش پیدا کنم و در پایان سال 2020 با رابین تماس گرفتم. “

وی گفت که مجموعه فناوری Webrazzi عامل اصلی این معامله است: “ما فناوری های زیادی داریم. ما سیستم مدیریت محتوا CMS ، بستر رویداد آنلاین ، راه حل های تبلیغاتی بومی خود و همه چیز را داریم. در یک مقطع زمانی متوجه شدم که رابین تیم فوق العاده ای دارد اما از تکنولوژی خاصی برخوردار نیست ، بنابراین این عامل مهمی در این معامله بود. “

وی گفت که واحد ادغام شده در حال حاضر قصد دارد در اروپا ، احتمالاً روسیه و منطقه MENA ، گسترش یابد.