ناسا 253 میلیون دلار به دو شرکت توسعه دهنده پیشرانه الکتریکی هواپیما اعطا می کند – TechCrunch

ناسا دو شرکت آمریکایی را برای توسعه فن آوری های پیشرانه الکتریکی برای هواپیماها انتخاب کرده است ، با هدف معرفی این فناوری به ناوگان هوانوردی ایالات متحده تا سال 2035.

دو شرکت GE Aviation و MagniX ، کار خود را در پنج سال آینده انجام خواهند داد. این شامل تظاهرات آزمایش زمین و پرواز و همچنین همکاری با سایر پروژه های ناسا است که بر پیشرانه الکتریکی ، تجزیه و تحلیل داده ها و ابزار آزمایش پرواز متمرکز است.

این جوایز ، که تحت برنامه نمایشی پرواز نیروی محرکه (EPFD) آژانس اعطا می شود ، ارزش مجموعی 253.4 میلیون دلار دارد. از این میزان ، 179 میلیون دلار به GE Aviation تعلق گرفت و MagniX 74.3 میلیون دلار دریافت کرد.

“GE Aviation و MagniX برای تقویت اعتبار مفاهیم و مزایای پروژه در آینده ، سیستم محرکه یکپارچه کلاس مگاواتی را در زمین و پرواز انجام می دهند. [electrified aircraft propulsion] پیکربندی هواپیما “، گائودی بزوس-اوکانر ، ناسا ، مدیر پروژه EPFD در بیانیه ای توضیح داد. “این تظاهرات موانع فنی و خطرات ادغام را شناسایی و کنار می گذارد. همچنین به توسعه استانداردها و مقررات برای سیستم های EAP آینده کمک می کند. “

پروژه EPFD بخشی از برنامه بزرگتر ناسا به نام Integrated Aviation Systems است که تحقیقات و توسعه ای را برای تبدیل فناوری نسل بعدی به سیستم های پرواز عملیاتی در جهان واقعی انجام می دهد.

شرکت های زیادی در زمینه سیستم های پیشرانه پرواز الکتریکی فعالیت می کنند ، اما اینها عموماً در بازارهای نوظهور تاکسی های هوایی یافت می شوند ، جایی که پروازها کوتاهتر هستند و وزن باتری ها با اندازه کوچک کلی هواپیما کاهش می یابد. همانطور که Devin Coldewey از TechCrunch توضیح می دهد ، نیاز به ایجاد آسانسور و وزن باتری ها “معمای اساسی” است که هواپیماهای برقی را عقب نگه داشته است.

شاید این مشارکت های دولتی و خصوصی سرانجام این معما را حل کند. هدف پروژه ناسا توسعه فناوری برای سفرهای هوایی کوتاه برد و منطقه ای و همچنین هواپیماهای باریک باریک و یک راهرو است.