موشنال Hyundai Ioniq 5 robotaxi الکتریکی خود را معرفی می کند – TechCrunch

Motional روز سه شنبه اولین تصاویر از robotaxi برنامه ریزی شده خود ، یک شاسی بلند تمام الکتریکی هیوندای Ioniq 5 را نشان داد که مرکز خدمات بدون راننده است که از مشتریان می خواهد از 2023 از طریق برنامه Lyft به آنها دسترسی داشته باشند.

خودروی هدفمند که توسط هیوندای مونتاژ می شود ، با فناوری خودروهای خودران Motional ادغام شده است ، شامل مجموعه ای از بیش از 30 سنسور شامل لیدار ، رادار و دوربین هایی که در نمای داخلی و خارجی قابل مشاهده هستند. به گفته Motional ، این سیستم سنجش 360 درجه بینایی را فراهم می کند و توانایی دیدن تا فاصله 300 متری را نیز دارد.

کارل ایگنما ، رئیس و مدیرعامل شرکت کارل در یک مصاحبه اخیر گفت ، این شرکت که از طریق سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری با Aptiv و Hyundai متولد شده است ، عمدا سنسورهای متعددی را به نمایش می گذارد.

ایگنیمما به TechCrunch گفت: “ما بسیاری از رقبا را مشاهده می کنیم که سعی می کنند این مجموعه سنسور را پنهان کرده و در این بدنه های پلاستیکی بزرگ پنهان کنند.” “و واقعیت این است که شما نمی توانید سنسورها را پنهان کنید. آنها باید در جایی باشند که باید باشند و بخش مهمی از خودرو و بخش مهمی از فناوری هستند. بنابراین استراتژی ما این بود که از حسگرها تجلیل کنیم و زبان طراحی خودرو را تطبیق دهیم و آن را از طریق طراحی مجموعه حسگرهای یکپارچه ارائه دهیم. “

Motional اعلام نکرده است که اولین سرویس robotaxi بدون راننده خود را در کجا راه اندازی می کند. این احتمال وجود دارد که در یکی از شهرهایی باشد که در حال آزمایش و اعتبار فناوری آن است ، لیستی که شامل بوستون ، لاس وگاس ، لس آنجلس و پیتسبورگ است.

Motional-Hyundai robotaxi Ioniq 5

اعتبار تصویر: متحرک

اساس روبوتاکسی Motional هیوندای Ioniq 5 است ، یک خودروی برقی در ماه فوریه با تاریخ عرضه برای مصرف کنندگان در اواخر امسال فاش شد. نسخه مصرف کننده مجهز به فناوری خودروهای خودران Motional نخواهد بود. برخلاف برخی از توسعه دهندگان AV ، Motional برای اولین روباتیک خود طرح شاتل یا حتی یک ون بزرگتر را انتخاب نکرد.

ایگنیمما گفت که تحقیقات این شرکت نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق سفرهای تاکسی یا مسافرت با دو یا چند مسافر انجام می شود. وی افزود: Ioniq 5 وسیله مناسبی برای کیف مورد استفاده Motional است.

هیوندای Ioniq 5 اولین خودرویی است که از پلت فرم خودروهای برقی اختصاصی خودروساز به نام Electric Global Modular Platform (E-GMP) استفاده کرده است. این خودرو-هم برای مصرف کننده و هم برای نسخه robotaxi-مجهز به سیستم برقی 800 ولت است. این سیستم ولتاژ بالاتر می تواند همان مقدار برق معمول 400 ولت را با جریان کمتر تامین کند. سیستم 800 ولت ، که در پورشه تایکان تمام برقی عرضه شد ، سبک تر ، کارآمدتر است و به خودرو اجازه می دهد با سرعت بیشتری شارژ شود.

این نرخ شارژ سریع مزیت مهمی برای سرویس robotaxi Motional خواهد بود.

Motional-Hyundai IONIQ 5 Robotaxi

اعتبار تصویر: متحرک

Iagnemma گفت ، نسخه robotaxi Ioniq 5 توسط Hyundai مونتاژ می شود ، یک جزئیات قابل توجه.

ایگنیمما گفت: “این وسیله نقلیه ای است که از خط مونتاژ خارج می شود ، همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید.” “این سناریویی نیست که ما یک وسیله نقلیه اصلی را سوار کرده ، آن را به خط دیگری منتقل کنیم ، قطعات را برداریم و سپس مجدداً آن را ادغام یا بهسازی کنیم.

در داخل روبوتاکسی نمایشگرهایی وجود دارد که به سواران اجازه می دهد در هنگام سوار شدن با خودرو تعامل داشته باشند ، مانند هدایت روبوتاکسی به توقف اضافی ، به گفته این شرکت.

robotaxi هنوز فرمان و سایر ویژگی های موجود در وسایل نقلیه سنتی را دارد که توسط راننده انسان اداره می شود. رانندگان مجاز به نشستن روی صندلی راننده نیستند.