مقامات روسی مدیرعامل غول امنیت سایبری Group-IB را به اتهام خیانت بازداشت کردند-TechCrunch

مقامات روسی ایلیا ساچکوف ، بنیانگذار و مدیر اجرایی Group-IB-یکی از بزرگترین شرکت های امنیت سایبری در این کشور-را به اتهام خیانت دستگیر و بازداشت کردند.

به گزارش رویترز ، جزئیات مربوط به بازداشت ساچکوف هنوز مبهم است ، اما رسانه های روسی آن را هنگام بازرسی مقامات دفاتر این شرکت گزارش دادند. به گزارش خبرگزاری دولتی تاس ، ساچکوف که روز سه شنبه دستگیر شد متهم به انتقال اطلاعات محرمانه به یک دولت خارجی ناشناس است.

Group-IB بازداشت مدیرعامل خود را تأیید کرد ، اما سخنگوی Group-IB فراتر از بیانیه ای در وب سایت این شرکت اظهار نکرد که در حال بررسی تصمیم دادگاه مسکو است و در بی گناهی ساچکوف “اطمینان” دارد.

در بیانیه ، Group-IB گفت که دیمیتری ولکوف ، بنیانگذار شرکت ، در غیاب ساچکوف شرکت را اداره خواهد کرد ، که به دستور دادگاه حداقل دو ماه در بازداشت خواهد بود. در بیانیه آمده است: “همه بخشهای Group-IB به طور معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد.”

سخنگو در مورد ادعاهای مطرح شده در گزارش خبری تاس اظهار نظری نکرد. محکومیت به خیانت می تواند تا 20 سال زندان مجازات شود.

ساچکوف ، 35 ساله ، Group-IB را در سال 2003 تأسیس کرد. این شرکت که اکنون مقر آن در سنگاپور است ، به شرکت ها و دولت ها در بررسی حملات سایبری و کلاهبرداری آنلاین کمک می کند و مشتریان مختلفی از اینترپل گرفته تا بانک های روسی و شرکت های دفاعی دارد.

در سال 2018 ، گروه IB پس از آنکه دولت آمریکا مسکو را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم کرد ، مقر خود را به سنگاپور منتقل کرد. ساچکوف گفت در آن زمان این شرکت 30 میلیون دلار در دفتر مرکزی جدید سرمایه گذاری می کند و 90 کارمند جدید به خدمت می گیرد. ساچکوف در گذشته از دولت روسیه انتقاد کرده و گفته بود که مهاجرت به سنگاپور بخشی از تلاش های این شرکت برای توسعه تجارت و مستقل ماندن است.

سال گذشته ، وزارت دادگستری ایالات متحده کیفرخواست نیکیتا کیسلیتسین در سال 2014 را فاش کرد که ادعا می کرد او در توطئه ای برای فروش اعتبارهای سرقت شده از Formspring در سال 2012 قبل از پیوستن به Group-IB به عنوان رئیس امنیت شبکه دست داشته است. دادستان های ایالات متحده Group-IB را به بازی اشتباه متهم نکردند ، اما این شرکت از Kislitsin دفاع کرد و گفت که “هیچ یافته ای” مبنی بر اینکه وی مرتکب اشتباه شده است ، ندارد.

بیشتر بخوانید: