مطالعه نشان می دهد که نیمی از آمریکایی ها در رسانه های اجتماعی اخبار دریافت می کنند ، اما درصد آنها کاهش یافته است – TechCrunch

یک گزارش جدید از Pew Research نشان می دهد که حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی به طور مرتب اخبار خود را از فیس بوک دریافت می کنند ، اگرچه درصد دقیق از 36 درصد در سال 2020 به 31 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. این کاهش نشان دهنده کاهش کلی تعداد است. مطالعه پیو نشان می دهد آمریکایی هایی که می گویند اخبار خود را از هر بستر رسانه های اجتماعی دریافت می کنند-درصدی که نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است و از 53 درصد در سال 2020 به کمی کمتر از 48 درصد رسیده است.

طبق تعریف ، “منظم” در اینجا به این معنی است که پاسخ دهندگان نظرسنجی گفته اند که اخبار خود را “اغلب” یا “گاهی” دریافت می کنند ، در مقابل “به ندرت” ، “هرگز” یا “اخبار دیجیتالی دریافت نمی کنند”.

پیو خاطرنشان می کند که این تغییر در شرایطی رخ می دهد که شرکت های فناوری به دلیل اجازه انتشار اطلاعات غلط در پلتفرم های خود مورد بررسی شدید قرار گرفته اند. این انتقاد در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته و منجر به تردید و امتناع از واکسن شده است ، که به نوبه خود منجر به بدتر شدن پیامدهای سلامتی بسیاری از آمریکایی هایی شده است که اطلاعات گمراه کننده را مصرف کرده اند.

با وجود این مسائل ، درصد آمریکایی هایی که به طور مرتب اخبار خود را از سایت های مختلف رسانه های اجتماعی دریافت می کنند ، در طول یک سال گذشته تغییر چندانی نکرده است و نشان می دهد که این سایت ها چقدر به عادات خبری روزانه مردم تبدیل شده است.

اعتبار تصویر: تحقیق پیو

علاوه بر یک سوم بزرگسالان آمریکایی که به طور مرتب اخبار خود را در فیس بوک دریافت می کنند ، 22 درصد می گویند که به طور مرتب در یوتیوب اخبار دریافت می کنند. توییتر و اینستاگرام به ترتیب منابع خبری 13 و 11 درصد آمریکایی ها هستند.

با این حال ، پیو می گوید ، بسیاری از سایت ها با کاهش جزئی به عنوان منبع خبری منظم در بین کاربران خود مواجه شده اند. این اندازه گیری متفاوتی در مقایسه با درصد بسیار کمتری از بزرگسالان آمریکایی است که از سایتها برای اخبار استفاده می کنند ، زیرا نشان می دهد چگونه پایگاه های کاربران خود سایتها آنها را درک می کنند. به نوعی ، این اندازه گیری تغییر رفتارهای مصرف اخبار کاربران جوانتر رسانه های اجتماعی است ، به طور خاص.

امروزه 55 درصد از کاربران توییتر به طور مرتب از پلتفرم آن اخبار دریافت می کنند ، در حالی که سال گذشته 59 درصد از آنها. در همین حال ، استفاده کاربران Reddit از سایت برای اخبار از 42٪ به 39٪ در سال 2021 کاهش یافت. YouTube از 32٪ به 30٪ و Snapchat از 19٪ به 16٪ کاهش یافت. اینستاگرام تقریباً یکسان است ، در سال 2020 28 درصد و در سال 2021 27 درصد.

تنها یک پلت فرم رسانه های اجتماعی در این مدت به عنوان منبع خبری رشد کرد: TikTok.

در سال 2020 ، 22 درصد از کاربران پلت فرم ویدئویی با فرم کوتاه گفتند که اخبار خود را مرتباً به آنجا می رسانند ، در حالی که در سال 2021 29 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی ، اکثر این سایت ها از نظر جمعیت بزرگسال در ایالات متحده بسیار کم هستند. کمتر از 1 نفر از هر 10 آمریکایی به طور مرتب اخبار خود را از Reddit (7)) ، TikTok (6)) ، LinkedIn (4)) ، Snapchat دریافت می کنند (4)) ، WhatsApp (3)) یا Twitch (1).

اعتبار تصویر: تحقیق پیو

تفاوت های جمعیت شناختی بین افرادی که از چه سایت هایی استفاده می کنند نیز وجود دارد.

بزرگسالان سفیدپوست تمایل دارند برای اخبار به فیس بوک و Reddit مراجعه کنند (به ترتیب 60 و 54 درصد). بزرگسالان سیاه پوست و اسپانیایی نسبت قابل توجهی از مصرف کنندگان معمولی اخبار در اینستاگرام (به ترتیب 20 and و 33.) را تشکیل می دهند. بزرگسالان جوان تر تمایل به استفاده از Snapchat و TikTok دارند ، در حالی که اکثر مصرف کنندگان اخبار در LinkedIn دارای مدرک کالج چهار ساله هستند.

البته آخرین نظرسنجی پیو که از 26 جولای تا 8 آگوست 2021 انجام شده است ، بر اساس داده های خود گزارش شده است. این بدان معناست که پاسخ مردم بر اساس نحوه استفاده کاربران از این سایت های مختلف برای جمع آوری اخبار است. این امر می تواند نتایج متفاوتی را در مقایسه با اندازه گیری های دفعات استفاده کاربران از سایت ها برای خواندن اخبار در دنیای واقعی ایجاد کند. برخی از کاربران ممکن است استفاده خود را دست کم بگیرند و برخی دیگر ممکن است آن را بیش از حد ارزیابی کنند.

مردم همچنین ممکن است عواقب خواندن اخبار در رسانه های اجتماعی را کاملاً درک نکنند ، جایی که سرفصل ها و پست ها اغلب به عنوان کلیک کلیک التهابی شکل می گیرند تا بتوانند در قالب واکنش و نظر نظر را جلب کنند. این ، به نوبه خود ، ممکن است واکنش های شدید را تشویق کند – اما نه لزوماً از سوی کسانی که ارزش گوش دادن را دارند. در مطالعات اخیر Pew ، مشخص شد که مصرف کنندگان اخبار رسانه های اجتماعی نسبت به حقایق موضوعات کلیدی خبری مانند انتخابات یا کووید -19 آگاهی کمتری دارند. و مصرف کنندگان رسانه های اجتماعی بیشتر در معرض توطئه های حاشیه ای بودند (که برای هر کسی که نظرات را می خواند کاملاً آشکار است!)

برای مطالعه فعلی ، حجم نمونه کامل 11178 پاسخ دهنده بود و حاشیه خطای نمونه برداری بعلاوه منفی 1.4 واحد درصد بود.