مشکلات ارزش گذاری Revolut نشان دهنده افق طوفانی برای نئوبانک های کم سود است.

اکسچنج به دنبال این است که بفهمد یک گروه کلیدی از استارت آپ های فین تک چه ارزشی دارند – یا نه

در حالی که بانکداری جهان می‌بیند که وام‌دهنده آمریکایی First Republic پس از گزارش درآمدهایش که تبخیر گسترده پایگاه سپرده‌اش را تشریح می‌کند، علناً تشنج می‌کند، دنیای استارت‌آپ‌های نئوبانک‌ها نیز در حال ضربه زدن است.

در اوایل این هفته، Revolut، یک نئوبانک بسیار با ارزش مستقر در بریتانیا، از نظر یکی از حامیان خود، ارزش خود را حدود 46 درصد کاهش داد.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


با توجه به اینکه Revolut آخرین بار در اواسط سال 2021 با ارزش گذاری 33 میلیارد دلاری 800 میلیون دلار جمع آوری کرد، دلیل آن این است که احتمالاً در آن زمان بیش از حد ارزش گذاری شده بود – یک راند استارتاپ 9 رقمی از آن زمان ها را به ما نشان دهید که کاملاً با ارزش های امروزی مطابقت دارد و ما برایت اسموتی می خرم

اما Revolut که تقریباً دو سال پس از آخرین قیمت گذاری، چنین کاهش شدیدی در ارزش گذاری داشت، ما را وادار کرد که بنشینیم و توجه کنیم.

زمانی بود که neobank-for-x-market پس از همه، یکی از محبوب ترین مدل های استارت آپی بود. انبوهی از سرمایه در ده‌ها استارت‌آپ جهانی سرمایه‌گذاری شد که به دنبال اختراع مجدد یا حداقل اصلاح بانکداری مصرف‌کننده و SMB بودند. حتی منجر به نقدینگی از جمله IPO عظیم Nubank و ارزیابی 11 رقمی ناشی از آن شد.

ارزیابی مجدد Revolut چند سوال ایجاد می کند: چقدر در دنیای فین تک باید اصلاح کرد؟ و آیا احتمال دارد چیزی مشابه به طور کلی در بخش استارت‌آپ نئوبانکینگ ببینیم؟

امروز صبح، ما در حال تجزیه و تحلیل اتفاقاتی هستیم که در سه ماهه اول 2023 در سرمایه گذاری رخ داده است و همچنین تعداد انگشت شماری از داده های شاخص فین تک F-Prime و گزارش های حاصل را تجزیه و تحلیل می کنیم. سپس، جدیدترین نتایج مالی نئوبانک را پوشش خواهیم داد و به این نتیجه می‌رسیم که نئوبانک‌ها در ماه‌های آینده چقدر درد – یا کم – می‌توانند انتظار داشته باشند. برای کار!

در TechCrunch+ مشترک شویدپول داخل، پول بیرون

ما داده‌های تامین مالی فین‌تک را از CB Insights برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ داریم، اما با یک ستاره بزرگ همراه است. بدون زمینه اضافی، بودجه به استارت‌آپ‌های فین‌تک نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، ۵۵ درصد افزایش یافت و به رقم جهانی ۱۵ میلیارد دلاری رسید.

با این حال، اخطار این است که آخرین درآمد 6.5 میلیارد دلاری استرایپ به تنهایی بیش از یک سوم این مبلغ را به خود اختصاص داده است. اگر آن دور را حذف کنید، این رقم به 8.5 میلیارد دلار کاهش می یابد که نشان دهنده کاهش 12 درصدی سه ماهه در سه ماهه است.

این تصویر بزرگ است. با نگاه دقیق‌تر به گروه فین‌تک، کنجکاو هستیم که کدام دسته‌ها عملکرد بهتری از سایرین دارند. داده هایی از این دست در مورد شرکت های خصوصی به سختی به دست می آید، اما ما بینش های جالبی در مورد شرکت های دولتی داریم.