مسابقه ماهواره به تلفن با تماس های صوتی و دسترسی بین کانادا داغ می شود

چشم انداز تماس با ماهواره برای ارسال پیامک یا تماس با خدمات اضطراری ممکن است به زودی یک واقعیت بدون دردسر باشد زیرا استارتاپ ها از اثبات مفهوم به محصول واقعی می روند. کانادایی‌های شبکه راجرز که به تازگی با Lynk قرارداد امضا کرده‌اند، اتصال مستقیم تلفن ماهواره‌ای در سراسر کشور دریافت خواهند کرد. AST SpaceMobile ادعا می کند که اولین تماس صوتی ماهواره ای را با استفاده از یک تلفن همراه معمولی نیز انجام داده است.

چند سال پیش، زمانی که همه می‌دانستیم غیرممکن است، اتصال یک گوشی هوشمند استوک مانند سامسونگ یا آیفون سال گذشته به یک ماهواره، یک خیال بافی به نظر می‌رسید. اما اکنون شرکت‌ها در حال تلاش برای کسب موقعیت هستند زیرا مشخص شده است که خدمات ماهواره‌ای در چند سال آینده یک پیشنهاد قانع‌کننده برای هر طرح تلفن همراه یا مدل تلفن همراه خواهد بود.

رویکرد Lynk این است که تا حد امکان یک سرویس پیامک جهانی را به هر چه بیشتر از کره زمین ارائه دهد، به این امید که هیچ کس که به کمک نیاز دارد یا به دلیل دیگری از شبکه خارج شده است هرگز با “بدون سیگنال” مواجه نشود. این نشان می دهد که پیام کوتاهی از ناکجاآباد ارسال می شود (در واقع بنیانگذار به من پیامک ارسال کرده است) و همچنین می تواند یک منطقه غیرمنتظره را بدون سیگنال – به دلیل قطع برق یا بلای طبیعی – با اطلاعات مهمی مانند مکان پیدا کردن سرپناه پوشش دهد.

این شرکت در سرتاسر جهان با اپراتورهای مختلف معامله کرده است و اکنون در آستانه ایالات متحده (که دارای یک محیط نظارتی سخت و بازیکنان تلفن همراه قوی است) با بزرگترین ارائه دهنده کانادا، راجرز، معامله کرده است.

اگرچه ایده این است که همه می توانند از آن استفاده کنند، اما هر ایستگاه تلفن همراه ماهواره ای هنوز باید از طریق یک حامل دارای مجوز فعالیت کند. معامله راجرز به معنای انحصار کامل نیست (به عنوان مثال، شما گم شده اید و به کمک نیاز دارید اما یک شرکت مخابراتی متفاوت دارید) اما این شرکت مخابراتی است که به Lynk پرداخت می کند و به عنوان شریک محلی از مشتریان در سراسر کانادا پرداخت می کند. من برای جزئیات بیشتر در این مورد خواسته ام و در صورت شنیدن دوباره به روز خواهم کرد.

AST SpaceMobile که اولین ماهواره آزمایشی خود را پرتاب کرده است و برای اولین بار تماس مستقیم تلفن به ماهواره را با استفاده از یک گوشی مصرف کننده اصلاح نشده نشان می دهد، بسته اتصال جامع تر را به میز آورده است. من دوبار بررسی کردم (این موارد می تواند مشکل باشد) و اتصال یک تبادل اطلاعات دو طرفه مداوم بین تلفن و ماهواره بود که آن را به شبکه زمینی منتقل می کرد:

تلفن آبل در تگزاس مستقیماً برای ارسال و دریافت ارتباطات دو طرفه و بدون هیچ واسطه دیگری به ماهواره متصل شد. او تماس تلفنی را با تایپ شماره در برنامه شماره گیری معمولی سامسونگ در گلکسی اس 22 انجام داد، درست مانند هر تماس تلفنی معمولی. طرف دیگر تماس تلفنی در ژاپن از طریق شبکه ارتباطی معمولی زمینی (یک برج تلفن همراه) دریافت شد.

نشان دادن این قابلیت گام بزرگی به جلو است، زیرا مهندسی درگیر در برقراری ارتباط تلفنی معمولی با چیزی در مدار پایین زمین دشوار است – حفظ این ارتباط تا جایی که داده ها بتوانند به طور مداوم بین آنها جریان داشته باشند، حتی سخت تر است. مقیاس بندی مشکل دیگری است که AST SpaceMobile با آن مواجه خواهد شد، اما با اثبات این قابلیت، این چالش احتمالا اکنون کمتر دلهره آور به نظر می رسد.

ماهواره BW3 این شرکت نمونه اولیه یک صورت فلکی است که پوشش «2G، 3G، 4G LTE و 5G» را از فضا فراهم می کند، که بسیار عالی است زیرا من فقط با پایین آمدن بلوک، 5G را از دست می دهم. به من کمک کن، AST SpaceMobile.

البته اپل با سرویس SOS اضطراری خود، که به شبکه Iridium متصل می‌شود، خبرساز شده است، اما شما را ملزم می‌کند تا گوشی خود را در یک ماهواره عبوری مشاهده کنید تا مجموعه‌ای از پیام‌های عمدتاً از پیش ساخته شده را مبادله کنید. اگر در یک دره گیر کرده اید و به یک هلیکوپتر نیاز دارید تا شما را بیاورد مفید است، اما اگر می خواهید آب و هوا را بررسی کنید یا به همسرتان بگویید سفر کوله پشتی شما خوب پیش می رود، مفید نیست.

و سپس T-Mobile و SpaceX هستند که قصد دارند اتصال داده Starlink را برای مشتریان شبکه فراهم کنند. در حالی که هیچ کس نمی تواند توانایی Starlink برای ارائه سیگنال از مدار را به رسمیت بشناسد، اما هنوز ارتباط مداری خود را با یک تلفن اصلاح نشده نشان نداده است، کاری که ظاهرا امسال انجام خواهد داد.

خیلی زود این سرویس‌ها از آزمایشی به آیتم خطی دیگر فارغ خواهند شد و ما به روزهایی باز خواهیم گشت که هر متن یک سکه قیمت دارد. با این حال، این بهتر از هیچ است، و این قطعاً چیزی است که بسیاری از مردم وقتی شهر را برای پیاده روی یا ماهیگیری ترک می کنند، دارند. با این حال، بیایید امیدوار باشیم که اتصال طبق تقاضا باقی بماند – هیچ کس نیازی به دریافت پیام‌های هرزنامه از مدار ندارد در حالی که منتظر گاز گرفتن قزل آلا در یک دریاچه کوهستانی دورافتاده است. این آینده ای نیست که کسی بخواهد.