مسئولیت های اولین سرمایه گذاران هوش مصنوعی-TechCrunch

سرمایه گذاران در AI-first شرکت های فناوری که به صنایع دفاعی خدمت می کنند ، مانند Palantir ، Primer و Anduril ، خوب عمل می کنند. Anduril ، برای اولین بار ، به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار در کمتر از چهار سال رسید. بسیاری از شرکت های دیگر که فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی عمومی را ایجاد می کنند-مانند برچسب زدن تصاویر-بخش بزرگی از درآمد خود را از صنایع دفاعی دریافت می کنند.

سرمایه گذاران در اولین شرکت های فناوری هوش مصنوعی که حتی قصد خدمت به صنایع دفاعی را ندارند اغلب متوجه می شوند که این شرکت ها سرانجام (و گاهی ناخواسته) به سایر نهادهای قدرتمند مانند نیروهای پلیس ، آژانس های شهرداری و شرکت های رسانه ای کمک می کنند تا وظایف خود را پیگیری کنند.

اکثر آنها کارهای خوب زیادی انجام می دهند ، مانند DataRobot که به آژانس ها کمک می کند تا شیوع COVID را درک کنند ، HASH شبیه سازی توزیع واکسن را انجام می دهد یا Lilt ارتباطات مدرسه را در اختیار والدین مهاجر در یک منطقه مدرسه ای ایالات متحده قرار می دهد.

اولین قدم برای پذیرفتن مسئولیت این است که بدانید روی زمین چه می گذرد. برای سرمایه گذاران نوپا آسان است که نیاز به دانستن آنچه در داخل مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی اتفاق می افتد را کنار بگذارند.

با این حال ، برخی از نمونه های کمتر مثبت نیز وجود دارد-بر اساس یک گزارش ، فناوری ساخته شده توسط شرکت اطلاعات سایبری اسرائیل NSO برای هک 37 تلفن هوشمند متعلق به روزنامه نگاران ، فعالان حقوق بشر ، مدیران تجاری و نامزد جمال خاشقجی ، روزنامه نگار سعودی کشته شده استفاده شد. توسط واشنگتن پست و 16 شریک رسانه ای. این گزارش ادعا می کند که این تلفن ها در لیستی از بیش از 50 هزار شماره در کشورهایی که از شهروندان خود نظارت می کنند ، وجود داشته است و معلوم است که خدمات این شرکت اسرائیلی را استخدام کرده اند.

اکنون ممکن است سایر سرمایه گذاران در این شرکت ها از سوی دیگر موسسین ، شرکای محدود و دولت ها س questionsالات چالش برانگیزی در مورد این که آیا این فناوری بسیار قدرتمند است ، بسیار زیاد است یا بسیار گسترده استفاده می شود ، بپرسند. اینها س questionsالات درجه ای هستند ، اما گاهی حتی هنگام سرمایه گذاری مطرح نمی شوند.

من از زمان انتشار “The AI-First Company” و سرمایه گذاری در چنین شرکت هایی برای بخش بهتری از یک دهه بارها و بارها به یک سوال مهم رسیده ام: چگونه سرمایه گذاران مطمئن می شوند که استارتاپ هایی که در آن سرمایه گذاری می کنند مسئولانه از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

بگذارید صادق باشیم: برای سرمایه گذاران نوپا آسان است که چنین س importantالی مهم را با گفتن جمله ای مانند “خیلی سخت است که بگوییم چه زمانی سرمایه گذاری می کنیم” کنار بگذارند. استارتاپ ها شکل های نوپایی از آینده هستند. با این حال ، استارتاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی از روز اول با چیز قدرتمندی کار می کنند: ابزارهایی که به ما اجازه می دهد از محدوده فیزیکی ، فکری و زمانی ما استفاده کنیم.

هوش مصنوعی نه تنها به افراد این امکان را می دهد که دست های خود را در اطراف اجسام سنگین تر (روبات ها) بگذارند یا سرشان را در اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند (تجزیه و تحلیل) ، بلکه به آنها این توانایی را می دهد که ذهن خود را در طول زمان خم کنند (پیش بینی ها). وقتی افراد بتوانند پیش بینی کنند و در حین بازی یاد بگیرند ، می توانند سریع یاد بگیرند. وقتی افراد می توانند سریع یاد بگیرند ، می توانند سریع عمل کنند.

مانند هر ابزاری ، می توان از این ابزارها برای خوب یا بد استفاده کرد. می توانید از سنگ برای ساختن خانه استفاده کنید یا می توانید آن را به طرف دیگری پرتاب کنید. می توانید از باروت برای آتش بازی زیبا یا شلیک گلوله استفاده کنید.

از مدلهای بینایی رایانه ای مبتنی بر هوش مصنوعی می توان برای تعیین حرکات یک گروه رقص یا یک گروه تروریستی استفاده کرد. هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی می توانند هنگام پرش از اسکی یک دوربین را به سمت ما نشانه رفته ، اما همچنین می توانند یک اسلحه را به سمت ما نشانه رفته باشند.

این مقاله اصول ، معیارها و سیاست های سرمایه گذاری مسئولانه در شرکتهای اول هوش مصنوعی را پوشش می دهد.

اصول اولیه

سرمایه گذاران و اعضای هیئت مدیره شرکت های دارای اولین هوش مصنوعی باید حداقل مسئولیت نسبی تصمیمات شرکت هایی را که در آنها سرمایه گذاری می کنند ، بپذیرند.

سرمایه گذاران خواه ناخواسته یا نه ، بر بنیانگذاران تأثیر می گذارند. بنیانگذاران دائماً از سرمایه گذاران می پرسند که چه محصولاتی را بسازند ، با چه مشتریانی روبرو شوند و کدام معامله را اجرا کنند. آنها این کار را برای یادگیری و افزایش شانس خود برای برنده شدن انجام می دهند. آنها همچنین تا حدی این کار را انجام می دهند تا سرمایه گذاران را درگیر و آگاه نگه دارند زیرا ممکن است منبع ارزشمندی از سرمایه باشند.