مرسدس بنز EQS SUV 2023 کاربردی را به لوکس برقی بزرگ می‌افزاید.

وقتی که می آید با احساس آرامش و تجمل، تصور پیشرانه ای بهتر از چیزی الکتریکی دشوار است. و وقتی صحبت از تجملات الکتریکی به میان می‌آید، مرسدس بنز در حال پیشرفت است.

سدان EQE یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک بسته کوچک، کمی ناشناس، اما غیرقابل انکار شیک هستند. با این حال، واقعاً برای کسانی که خانواده، سگ یا سرگرمی هایی دارند که به لوازم جانبی زیادی نیاز دارند، مناسب نیست. آنها می توانند به سدان EQS ارتقا پیدا کنند، اما صندوق عقب آن پیشرفت چندانی نکرده است.

راه حل این است که بلندتر شوید. و پاسخ مرسدس بنز EQS SUV است که ممکن است برای خانواده‌های پیشرو فناوری که به کمی تجمل بیشتر و فضای زیاد نیاز دارند، نقطه شیرینی باشد.

خارجی

مرسدس بنز EQS SUV

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

در بررسی سدان EQE، من به وضوح نشان دادم که طرفدار استایل آن ماشین نیستم. من به همان اندازه در مورد مرسدس بنز EQS SUV تردید دارم، که بسیار از همان نشانه ها استفاده می کند و آنها را به صورت عمودی و افقی دراز می کند.

نتیجه کمی لکه است که کاملاً در هر پارکینگی ناپدید می شود. این مشکلی است که توسط پالت کاملاً ناشناس نه رنگ ارائه شده بدتر شده است که بیش از نیمی از آنها سایه های مختلف سیاه و خاکستری هستند.

در شب، تمام نورهای گودال و هیاهو به علاوه صداهای متورم آینده که از زیر ماشین منتشر می شود، با نزدیک شدن به شما یک ویترین را ایجاد می کند. اما، در طول روز، EQS SUV به سادگی یک امر فراموش نشدنی است.

داخلی

مرسدس بنز EQS SUV

فضای داخلی مرسدس بنز EQS SUV. اعتبار تصویر: مرسدس بنز

چیزی که SUV EQS در شخصیت بیرونی فاقد آن است، بیش از آنکه در داخل آن را جبران کند. ماشینی که من آزمایش کردم با صفحه نمایش فراگیر پیکربندی شده بود که تقریباً کل داشبورد را با سه صفحه نمایش OLED که به طور مرتب زیر یک صفحه شیشه یکپارچه شده اند جایگزین می کند.

این جلوه از نظر بصری خیره کننده است، همانطور که بخش های روان آلکانترای خاکستری که با نوارهایی از نورپردازی پویا در فضای داخلی AMG Line مرزبندی شده است. نام تجاری ظریف Burmester روی توری های اسپیکر نقره ای نشان می دهد که شما درگیر لذت شنیداری هستید.

فضای سر در جلو وجود دارد و برخلاف سدان، در عقب نیز فضای زیادی وجود دارد. فضای پا نیز به وفور وجود دارد، حتی در صندلی های عقب گرم شونده، که هر دو با فشار یک دکمه بالا یا پایین جمع می شوند.

اینجا خبری از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی صندلی عقب نیست، اما به هر حال اکثر مردم این روزها خود را دارند.

اگر بار زیادی برای جابجایی دارید، تا 31 فوت مکعب کالا می‌تواند در پشت صندلی‌های عقب جای بگیرد. یا آن صندلی ها را تا کنید و ظرفیت بادکنک ها را به 71 فوت مکعب برسانید. آیا نیاز به حمل و نقل افراد بیشتر از چیز دارید؟ با 1250 دلار، EQS SUV را می‌توان با ردیف سوم صندلی‌ها تجهیز کرد، اما فقط در صورتی این کادر را علامت بزنید که مسافران در حال برگشت شما از نوع کوچک و زیرک باشند.

فنی و ایمنی

مرسدس بنز EQS SUV

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

وقتی صحبت از فناوری EQS SUV به میان می‌آید، ستاره‌ی بسیار دور این نمایشگاه فناوری Hyperscreen است. در سمت چپ، مجموعه گیج 12.3 اینچی قرار دارد که به طور کامل با شش سبک بصری ارائه شده قابل تنظیم مجدد است. این کار از طریق دو ردیف کنترل انگشت شست حساس به لمس روی فرمان مدیریت می شود. استفاده از آنها بدون نگاه کردن به پایین به طرز شگفت انگیزی آسان است.

در وسط داشبورد یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 17.7 اینچی قرار دارد که از طریق آن به صفحه نمایش جامع اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس بنز دسترسی پیدا می کند. MBUX زمانی که به منوها می پردازید می تواند کمی طاقت فرسا باشد، اما در ارائه آنچه که در زمان نیاز به آن نیاز دارید، کار بسیار خوبی را انجام می دهد. همچنین به طور معقولی پاسخگو است و با استفاده از Android Auto بی سیم و Apple CarPlay می توانید به راحتی رسانه های خود را به مهمانی بیاورید.

در سمت راست، صفحه نمایش دیگری به اندازه 12.3 اینچ برای مسافر وجود دارد. از طریق آن، اگر بخواهند رسانه خود را ارائه دهند، تنظیمات آب و هوا را در ماشین تغییر دهند و حتی ناوبری را تنظیم کنند، می توانند تلفن خود را جفت کنند.

با توجه به اینکه آنها می توانند همه این کارها و کارهای بیشتری را روی نمایشگر اصلی انجام دهند، همه اینها کمی اضافی به نظر می رسد. همانطور که Hyperscreen خیره کننده است، من خودم به صفحه نمایش استاندارد 12.8 اینچی پایبند هستم. اما، اگر زمانی که سعی می‌کنید این یا آن را تغییر دهید، مکرراً به دستان مسافرتان می‌چرخید، شاید Hyperscreen سرمایه‌گذاری خوبی باشد.

در بخش ایمنی، شاسی بلند EQS دارای استانداردهای زیادی از سیستم‌های کمک راننده است، از جمله کروز تطبیقی ​​جامع به‌علاوه تغییر خط خودکار (تغییر را با چراغ راهنما نشان دهید و خودرو مراقب بقیه است) و در مورد بهترین چراغ‌های جلو فعال تجارت. سیستم روشنایی هوشمند نور دیجیتال بنز نه تنها دارای نور بالا خودکار است، بلکه می تواند در صورت سرگردانی از مسیر، هشدارهایی را در جاده ترسیم کند. همچنین هنگامی که در شب به خودرو نزدیک می شوید، نور فوق الذکر را نشان می دهد.

حتی یک حسگر اثرانگشت در کنسول مرکزی وجود دارد که می‌توانید از آن برای قفل کردن تنظیمات نمایه خود استفاده کنید، که برای جلوگیری از ایجاد مشکل در پیکربندی صندلی عالی شما، مناسب است.

دینامیک رانندگی و برد

مرسدس بنز EQS SUV

اعتبار تصویر: مرسدس بنز

سدان EQS چیزی شبیه به رانندگی آرام را ارائه می دهد، و طعم SUV آن را یک گام دیگر ملایم تر می کند. رول بدنه به طرز شگفت‌آوری بزرگ‌نمایی می‌شود و پاسخ کلی به ورودی‌های فرمان در سمت آهسته است. مطمئناً بسیاری از آن‌ها را می‌توان به خاطر وزن اضافی در اینجا مقصر دانست – حدود 400 پوند بیشتر از یک سدان قابل مقایسه EQS.

اما، هر گونه آسیب هندلینگ در اینجا در مقابل سدان، بیش از آن است که با فاصله اضافی از زمین، عملکرد خارج از جاده و فضای بار جبران شود.

مرسدس بنز EQS SUV

اعتبار تصویر: کرستن کوروسک

با قدرت بین 355 تا 536 اسب بخار، حتی شاسی‌بلند پایه EQS 450+ با محرک عقب، هنگام حرکت از یک تقاطع به تقاطع دیگر، سریع و سرگرم‌کننده است. فقط ای کاش EQS حالت رانندگی مناسب و تک پدالی داشت. پرجنب‌وجوش عالی است، اما به اندازه‌ای نیست که شما را در یک تقاطع متوقف کند.

همه مدل‌های شاسی‌بلند EQS از همان بسته باتری 108.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند، بنابراین با افزایش قدرت و تعداد موتورها، برد آن لزوما کاهش می‌یابد. حداکثر برد از نسخه 450+ درایو عقب است که برای مسافت 305 مایل دارای امتیاز EPA است. هر دو مدل 450 4MATIC یا 580 4MATIC برای مسافت 285 مایل رتبه بندی می شوند که در ازای قابلیت زمستانی اضافی که سیستم چهارچرخ محرک فراهم می کند، یک ضرر جزئی به نظر می رسد.

در مقایسه با سدان کوچک‌تر و لغزنده‌تر EQS، که 350 مایل را طی می‌کند، کمی تسلیم می‌شوید.

یک انتخاب درجه یک

شاسی بلند مرسدس بنز EQS 450+ با محرک عقب از 104,400 دلار شروع می شود که برای EQS 450 4MATIC به 107,400 دلار و برای EQS 480 4MATIC SUV 536 اسب بخاری به 125,950 دلار می رسد. جالب اینجاست که این قیمت‌ها دقیقاً برای سدان یکسان است، بنابراین، در حالی که از محدوده و عملکرد خود چشم پوشی می‌کنید، حداقل مجبور نیستید برای اتاق اضافی هزینه بیشتری بپردازید.

با این حال، هیچ یک از آن قیمت ها را نمی توان معامله ای دانست. اگر بتوانید با شاسی بلند کوچکتر، کندتر، اما هنوز کاملاً شیک EQE کنار بیایید، می توانید بیش از 25000 دلار پس انداز کنید. یا، اگر واقعاً نیاز به توید احساس می‌کنید، شاسی‌بلند مرسدس-می‌باخ EQS آینده با پوشش‌های چوبی سفارشی، صندلی‌های فوق‌العاده مخملی و 649 اسب بخار قدرت از پیشرانه مشتق شده از AMG، خطرات لوکس را به سطح دیگری ارتقا می‌دهد. اینها هنوز حمل و نقل را آغاز نکرده اند، اما احتمالاً زمانی حدود 200000 دلار قیمت خواهند داشت.

بنابراین، این به شما بستگی دارد که به چه مقدار تجملات و حجم نیاز دارید، و چقدر می توانید بودجه خود را مدیریت کنید، اما اگر با بودجه و زندگی شما مطابقت داشته باشد، مرسدس بنز EQS SUV یک ماشین فوق العاده است. شما مشتاقانه منتظر خواهید بود که هر بار روی صندلی آن راننده بنشینید و راه خود را به سمت خسته کننده ترین کارها هم طی کنید.