مدیر عامل اسنپ، ایوان اشپیگل در مورد ممنوعیت TikTok: “ما دوست داریم که”

در اجلاس Snap Partner Summit، یک چیز واضح است: این شرکت تمام مراحل را برای جذب پایگاه کاربری Gen Z خود و حفظ آنها بر روی پلتفرم انجام می دهد. به معنای واقعی کلمه هر برنامه رسانه‌های اجتماعی دیگر، اسنپ‌چت به فشار رشد عظیم TikTok با راه‌اندازی فید ویدیوی کوتاه و برنامه سازنده خود پاسخ داد. اما در حالی که قانونگذاران ایالات متحده در مورد ممنوعیت کامل برنامه TikTok بحث می کنند، جای تعجب نیست که این ممنوعیت برای شرکت هایی مانند Snap و Meta که به نظر می رسد بیشتر از همه با محبوبیت TikTok تهدید می شوند، یک مزیت باشد.

وقتی روزنامه‌نگار کارا سویشر از ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ پرسید که آیا فکر می‌کند باید TikTok ممنوعیتی وجود داشته باشد، او پاسخ داد: “ما دوست داریم این کار را انجام دهیم.” جمعیت به این اظهارنظر جسورانه با تشویق و فریاد پاسخ دادند – هی، حداقل اشپیگل صادق است.

اما اشپیگل همچنین اعتراف کرد که اگر کنگره واقعاً TikTok را ممنوع کند، سابقه خطرناکی برای سایر پلتفرم‌های اجتماعی وجود دارد. به هر حال، TikTok خود یک شرکت مستقر در ایالات متحده است – این شرکت فقط یک مادر چینی دارد، که ثابت کرده است برای شهرت آن در بین مقامات دولت ایالات متحده مشکل ساز است.

اشپیگل روی صحنه گفت: «برای ما مهم است که متفکر باشیم و واقعاً یک چارچوب نظارتی برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی، به ویژه در مورد فناوری ایجاد کنیم. من فکر می‌کنم بر اساس اطلاعاتی که در دسترس عموم است، نگرانی‌های مشروع امنیت ملی بسیار بالاتر از سطح دستمزد من وجود دارد.»

هنوز هیچ مدرکی دال بر دسترسی مقامات دولتی چین به داده‌های کاربران آمریکایی TikTok وجود ندارد، اما ByteDance – شرکت مادر چینی TikTok – به آن دسترسی دارد.

Snapchat Spotlight، رقیب TikTok اسنپ، اکنون 350 میلیون کاربر ماهانه دارد که همچنان از رقبایی مانند TikTok که در سال 2021 یک میلیارد کاربر ماهانه را تحت الشعاع قرار داد و YouTube Shorts که 1.5 میلیارد بیننده ماهانه وارد شده گزارش می کند، عقب تر است. اما همانطور که در اجلاس شرکا فاش شد، اسنپ به سرمایه گذاری هنگفت در تجارب AR و AI ادامه می دهد تا خود را متمایز کند.

این پلتفرم بر این نکته تاکید می‌کند که چگونه فناوری AR می‌تواند به فروش خرده‌فروشی آنلاین و حضوری کمک کند، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند از واقعیت افزوده برای امتحان کردن لباس‌ها و لوازم جانبی استفاده کنند (اما این فناوری هنوز به اندازه کافی پیچیده نیست تا به شما کمک کند تا ببینید اندازه‌های مختلف چقدر مناسب است. روی بدن شما، که باعث می شود یک اتاق رختکن خوب و قدیمی هنوز احساس نیاز کنید). TikTok در تجارت الکترونیک در غرب چندان موفق نبوده است، بنابراین محصولات AR مخصوص خرید اسنپ می تواند آن را برای شرکای برند و مصرف کنندگان جذاب تر کند.

Snap به سرعت حرکت می کند، اما سرعت سریع آن قیمت دارد – این شرکت با رسوایی های ایمنی غریبه نیست. وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، اسنپ باید محتاط باشد. اگر تنظیم‌کننده‌های دولتی نگران این هستند که نوجوانان TikTok را در جیب خود داشته باشند، چه خطراتی به همراه دارد که اکنون، همه اسنپ‌چت‌ترها یک ربات چت هوش مصنوعی درون‌برنامه‌ای را در اختیار داشته باشند؟

اشپیگل گفت: «من فکر می‌کنم انسان‌ها، هر زمان که با فناوری جدید مواجه می‌شوند، اولین کاری که می‌خواهیم انجام دهیم شکستن آن است.

اشپیگل در سخنرانی اصلی خود گفت که 99.5 درصد از پاسخ‌های هوش مصنوعی من از دستورالعمل‌های جامعه پیروی می‌کنند، اما به راحتی می‌توان فهمید که چگونه این 0.5 درصد می‌تواند بسیار نامرتب باشد. ربات چت متنی برای همه کاربران اسنپ چت در دسترس است، اما مشترکین اسنپ چت پلاس می توانند عکس ها را به یک ربات چت هوش مصنوعی ارسال کنند که با عکس های خود پاسخ خواهد داد. یکی از نمونه‌های ارائه شده از اسنپ به کاربری نشان می‌دهد که با هوش مصنوعی من عکسی از یک گیاه گوجه‌فرنگی ارسال می‌کند و هوش مصنوعی با پیشنهاد دستور پخت سوپ گوجه‌فرنگی پاسخ می‌دهد.

TechCrunch از یکی از کارمندان اسنپ که روی هوش مصنوعی من کار می‌کرد، پرسید که اگر مثلاً یک اسنپ‌چتر بخواهد عکس‌های برهنه را برای هوش مصنوعی من بفرستد، چه اتفاقی می‌افتد. این کارمند گفت که هوش مصنوعی طوری طراحی شده است که پاسخگوی نوع خود نباشد و در عوض به کاربر بگوید که با این نوع محتوا درگیر نخواهد شد. اما در برنامه‌هایی مانند هوش مصنوعی Lensa، فریب برنامه برای تولید محتوای NSFW بسیار آسان بود. خواهیم دید که چگونه این کار در اسنپ چت انجام می شود.

به یاد داشته باشید که اشپیگل چه گفت: مردم دوست دارند محدودیت های فناوری جدید را پشت سر بگذارند.

درباره Snap Partner Summit 2023 بیشتر بخوانید