محتوای خبری ممکن است از Meta در کانادا ناپدید شود

متا تهدید کرده است که اگر قانون پیشنهادی برای ایجاد یک سیستم “تشریک درآمد منصفانه” به قانون تبدیل شود، محتوای خبری را از فیس بوک و اینستاگرام در کانادا حذف خواهد کرد.

چرا ما اهمیت می دهیم. هر ناشری که به ترافیک، تعامل یا آگاهی از برند از ویژگی‌های متا تکیه می‌کند، در صورت مسدود شدن اشتراک‌گذاری محتوای خبری، ضرر قابل توجهی خواهد داشت.

آنچه متا گفت. به گفته نیک کلگ، رئیس امور جهانی در متا، ما باید به دسترسی به محتوای خبری در فیس بوک و اینستاگرام در کانادا پایان دهیم. بلومبرگ گزارش داد که آن را “قانون ناقص” خواند و افزود که این امر کانادا را به “اولین دموکراسی تبدیل می کند که برای پیوندهای رایگان به صفحات وب قیمت گذاری می کند، که برخلاف هنجارهای جهانی است.”

متا سال گذشته تهدید کرد که اخبار را از پلتفرم خود حذف خواهد کرد، زیرا قوانین ایالات متحده به شرکت‌های خبری اجازه می‌دهد به طور جمعی با پلتفرم‌های اجتماعی درباره شرایطی که مطالب آنها در سایت‌هایشان ظاهر می‌شود، مذاکره کنند. فیس بوک همچنین در سال 2021 یک بن بست جداگانه با استرالیا داشت.

قانون خبر آنلاین. به گفته سایت دولت کانادا، این قانون که به عنوان بیل C-18 شناخته می شود، “رژیمی را برای تنظیم پلت فرم های دیجیتالی که به عنوان واسطه در اکوسیستم رسانه های خبری کانادا عمل می کنند، به منظور افزایش عدالت در بازار اخبار دیجیتال کانادا پیشنهاد می کند.”

گوگل قبلاً دسترسی به اخبار در کانادا را محدود کرده بود. در اوایل سال جاری، گوگل مسدود کردن اخبار را در تمام وب‌سایت‌های ناشر کانادایی، در جستجوی Google، Google Discover و سایر سطوح Google آزمایش کرد. این آزمون به کمتر از 4 درصد از کانادایی ها محدود شد. سخنگوی گوگل در فوریه به Search Engine Land گفت که این یک “پاسخ محصول بالقوه به Bill C-18” است.