متا یا مه؟ تغییر برند جدید فیسبوک؛ خلاصه روزانه جمعه

خلاصه روزانه Search Engine Land شامل بینش‌های روزانه، اخبار، نکات و خرده‌های ضروری برای بازاریاب جستجوی امروزی است. اگر مایلید این را قبل از بقیه اینترنت بخوانید، اینجا ثبت نام کنید تا روزانه آن را به صندوق ورودی خود تحویل دهید.


صبح بخیر، بازاریابان، دروغ نمی گویند. شرط من روی OASIS بود، اما فکر می کنم متا به همان اندازه نزدیک است.

اگر شما یک بازیکن یک آماده طرفدار، می دانید OASIS یک MMOSG (بازی شبیه سازی آنلاین انبوه چند نفره) بود که در آن افراد برای فرار از واقعیت و “زندگی” آنلاین به آنجا می روند. این همان چیزی است که وقتی فیس‌بوک هفته گذشته اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام تجاری خود برای برجسته کردن نقش خود به عنوان یک «متاورس» است، به آن فکر کردم.

متاورس مانند ترکیبی از تجربیات اجتماعی آنلاین امروزی است که گاهی اوقات به سه بعد گسترش می یابد یا به دنیای فیزیکی نمایش داده می شود. این به شما امکان می‌دهد تجارب همهجانبه‌ای را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، حتی زمانی که نمی‌توانید با هم باشید – و کارهایی را با هم انجام دهید که در دنیای فیزیکی نمی‌توانستید انجام دهید. یکی از نشانه‌هایی که اخیراً به این سمت می‌رفتیم، معرفی اتاق‌های کاری Horizon بود که در آن می‌توانید از طریق آواتار خود، حضوری و آنلاین ملاقات کنید.

اینکه مردم چقدر چیزهایی مانند Horizon Workrooms و مسیر جدید متا را می پذیرند هنوز جای بحث دارد، اما هشدار اسپویلر، بازیکن یک آماده با تصمیم همه برای ترک OASIS و رفتن به زندگی واقعی خود در دنیای واقعی به پایان می رسد.

کارولین لیدن،
مدیر جستجوی محتوا


مارک زاکربرگ از فیس‌بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت فناوری نام خود را به “متا” تغییر می‌دهد تا فناوری و نقش در حال گسترش خود را در آنچه که “متاورز” می‌نامد، در بر بگیرد. این شرکت دارای چندین فناوری و برنامه از جمله WhatsApp، Instagram و Oculus VR است. در ماه ژوئیه، زاکربرگ گفت آستانه طی چند سال آینده، فیس‌بوک «به طور مؤثر از افرادی که ما را در درجه اول یک شرکت رسانه‌های اجتماعی می‌دانند به یک شرکت متاورس تبدیل می‌شود».

چرا ما اهمیت می دهیم. این تغییر نام تجاری درست زمانی انجام می‌شود که افشاگری‌های افشاگران فیس‌بوک را به دلیل اعمال، اخلاقیات و تأثیر اجتماعی آن مورد انتقاد قرار داده است. همچنین این سوال پیش می آید که آیا متاورس به مرز جدیدی برای تبلیغات تبدیل خواهد شد (مخصوصاً که Oculus در حال آزمایش تبلیغات در VR است). اما همچنین، به‌عنوان بازاریاب، نمی‌توانیم از شکست برندینگ چشم‌پوشی کنیم و «متا» فقط احساس می‌کند که یک شکست است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.


تبلیغات YouTube ستاره اصلی گزارش درآمد سه ماهه سوم گوگل است

گزارش درآمد سه ماهه دیگر نشان می دهد که گوگل در میان برندگان در مورد تغییر چشم انداز همه گیر قرار دارد. بر اساس این گزارش، درآمد شرکت مادر گوگل، آلفابت، سالانه 41 درصد افزایش یافته است و درآمد تبلیغاتی 51.3 دلار از 65.1 میلیارد دلار بوده است. گوگل افزایش مداوم را به فشار بزرگ خود برای تجارت در سه ماهه سوم (و قبل از آن) در تماس درآمد نسبت داد. همراه با سرمایه گذاری در تجارت، گوگل گزینه های بیشتری را برای تبلیغ کنندگانی که شاهد بازگشت به خرید حضوری هستند، به خصوص با نزدیک شدن فصل تعطیلات، ارائه می دهد.

یوتیوب ستاره شکست است. جان گلندی برای The Drum گزارش داد: «درآمد تبلیغات یوتیوب به 7.2 میلیارد دلار رسید که به لطف پاسخ مستقیم و تبلیغات برند، 43 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشت. این نتیجه افزایش تبلیغات CTV (تلویزیون متصل) YouTube و محصول رقابتی Shorts است که با شرکت هایی مانند TikTok و Snap رقابت می کند. این افزایش یک معامله بزرگ است زیرا شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل این پتانسیل را داشت که بر یوتیوب مانند سایر برنامه های رسانه اجتماعی ویدیویی تأثیر بگذارد.

چرا ما اهمیت می دهیم. شان هالیستر برای The Verge می‌گوید: «فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد کسب‌وکار گوگل در این تماس توضیح داد که در حالی که خریداران در حال بازگشت به فروشگاه‌های فیزیکی هستند، شرکت در همان زمان شاهد رشد قوی در درخواست‌های خرید محلی است». تبلیغ‌کنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که تغییر مستمر در استراتژی‌های بازاریابی جستجوی محلی و همه‌کانالی را ببینند، بنابراین اگر هنوز در حال آماده‌سازی نیستید، این چیزی است که باید برای استراتژی 2022 خود در نظر بگیرید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.


Google اعمال شناسه‌های منحصر به فرد محصول را در فهرست‌های محصولات رایگان کاهش می‌دهد

در ماه سپتامبر، گوگل اعلام کرد که اگر یک لیست محصول دارای ویژگی های لازم مانند GTIN نباشد [gtin]، MPN [mpn]، و برند [brand]، محصول بلافاصله تایید نشد و دیگر در لیست های رایگان نشان داده نشد. این شرکت گفت: اکنون، از نوامبر 2021، «با معرفی محدودیت‌های اجرایی عملکرد، محصولاتی که فاقد چنین ویژگی‌هایی هستند واجد شرایط استفاده خواهند بود، اما ممکن است عملکرد آنها محدود باشد».

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر از مزیت Google Merchant Center رایگان استفاده می‌کنید و از UPI در محصولات خود در آن فیدها استفاده نمی‌کنید، ممکن است قبلاً رد یا تأیید آن محصولات را دیده باشید. اکنون، در عوض، آن فهرست‌های محصولات احتمالاً همچنان ارائه خواهند شد، اما عملکرد آنها در جستجوی Google ممکن است محدود باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.


منبع: وبلاگ اینستاگرام

جون پورتر برای The Verge نوشت: «استیکرهای پیوند اینستاگرام که به شما امکان می‌دهند لینک‌هایی را به شکل استیکر در استوری قرار دهید، اکنون برای همه در این پلتفرم در دسترس خواهند بود.» اینستاگرام شروع به آزمایش گزینه استیکر به عنوان جایگزینی برای پیوند «Swipe Up» در استوری های اینستاگرام در ماه اوت کرد. به‌علاوه، این ویژگی‌ها فقط برای حساب‌های تأیید شده یا آنهایی که آستانه 10000 دنبال‌کننده را داشتند، در دسترس بود.

چرا ما اهمیت می دهیم. کاربران اینستاگرام مدت‌هاست که برای این قابلیت لابی می‌کنند، زیرا این پلتفرم می‌گوید از کسب‌وکارهای کوچک پشتیبانی می‌کند، اما قبلاً به آن‌ها اجازه نمی‌داد محصولات، فروشگاه‌ها و خدمات خود را از طریق Stories مرتبط کنند. این ویژگی اکنون به موقع برای فصل خرید تعطیلات در دسترس همه است. اگر کسب‌وکار شما دنبال‌کنندگان مناسبی در اینستاگرام دارد، مطمئن شوید که آن را به عنوان بخشی از استراتژی اجتماعی خود برای کمک به حرکت آن جوامع وفادار به سمت خرید قرار دهید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.


مایکروسافت سیستم بازخورد شخص اول جدید را پیش‌نمایش می‌کند. می توانید بازخورد جدید ارسال کنید، رای دهید و در مورد بازخورد موجود نظر دهید و پاسخ های تیم های مهندسی مایکروسافت را دنبال کنید.

کمپین‌های دسترسی ویدیویی Google Ads اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند. کمپین‌های دسترسی ویدیویی به شما این امکان را می‌دهند که از اتوماسیون برای ارائه بهترین ترکیب از تبلیغات قابل رد شدن و تبلیغات بامپر استفاده کنید تا دسترسی و کارایی خود را به حداکثر برسانید.

روند خرید آنلاین تعطیلات برای کالاهای لوکس. تحقیقات نشان می دهد که 78 درصد از خریداران لوکس در دارایی های تبلیغاتی مایکروسافت از تلفن همراه خود به عنوان دستگاه صفحه نمایش دوم هنگام تماشای تلویزیون استفاده می کنند – بنابراین جستجو در نوک انگشتان آنها است.

حساب Zapier خود را در رابط کاربری Google Ads پیوند دهید. Google Ads ادغام با Zapier را اعلام کرد، یک راه حل اتوماسیون، که به شما کمک می کند با داده های شخص اول خود در ابزارهایی مانند پسوند فرم سرنخ، واردات تبدیل آفلاین و مطابقت مشتری کار کنید.


آنچه می خوانیم: راز مدیریت مردم؟ مدیریت کمتر، افراد بیشتر

اغلب اوقات وقتی ما در شغل خود خوب هستیم، سطح بعدی ارتقاء «مدیر» است. شما از انجام وظایف به مدیریت دیگرانی که وظایف را انجام می دهند، می روید. و در حالی که برخی از افراد در این نقش ها عالی هستند، برای برخی دیگر، مدیریت افراد به کار عمدی نیاز دارد. در این قطعه برای Atlassian، پراناو شاهی 10 استراتژی برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق را ارائه می دهد:

  1. تیم‌ها زمانی خوب کار می‌کنند که از آن‌ها دعوت می‌کنید تا تصمیم‌گیری کنند، نه زمانی که برای آنها تصمیم می‌گیرید.
  2. دیگران را مسئول بدانیم
  3. افراد را بر وظایفی که به آنها گوش می‌دهید، اولویت دهید تا پاسخ ندهند.
  4. به تیم خود کمک کنید تا بفهمد چرا هیچ پروژه ای به تولید نرسیده است.
  5. در صورت لزوم نه بگویید، اما مطمئن شوید که چرا پشت نه را به اشتراک بگذارید.
  6. همه چیز «من» اکنون «ما» است.
  7. طبیعی بودن می تواند به شما کمک کند که آسیب پذیر باشید، که یک ویژگی مهم رهبری است.
  8. استخدام برای آنچه که یک نامزد می تواند تبدیل شود.
  9. مردم قرار است ترک کنند. زودتر قبول کن
  10. شکست را در آغوش بگیرید. این یک فرصت یادگیری است.

«برای مقیاس‌پذیری و تبدیل شدن به یک تیم با عملکرد بالا، نه تنها به مراقبت و اشتراک‌گذاری نیاز دارید، بلکه به جسارت هم نیاز دارید. و همه جسارت ها با یک شانس بزرگ برای شکست همراه هستند. شاهی توصیه می کند که با آن راحت باشید.


درباره نویسنده

Carolyn Lyden به عنوان مدیر محتوای جستجو برای Search Engine Land و SMX خدمت می کند. او با تخصص در سئو، بازاریابی محتوا، جستجوی محلی و تجزیه و تحلیل، بر آسان‌تر کردن مشاغل بازاریابان با اخبار مهم و محتوای آموزشی تمرکز می‌کند.