متا کنترل‌های جدید کشف و شخصی‌سازی را برای فیس‌بوک Reels ارائه می‌کند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا امروز اعلام کرد که این شرکت ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که کشف و شخصی‌سازی توصیه‌های فیس‌بوک را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. این شرکت در حال راه‌اندازی کنترل‌های شخصی‌سازی جدید برای Reels است که به کاربران اجازه می‌دهد آنچه را که می‌خواهند بیشتر یا کمتر ببینند سفارشی کنند.

اکنون وقتی یک حلقه می بینید، می توانید روی منوی سه نقطه در پایین پخش کننده ویدیو ضربه بزنید و «نمایش بیشتر» یا «نمایش کمتر» را انتخاب کنید. کاربران شروع به دیدن این گزینه در پایین حلقه ها و همچنین ویدیوها در فید Watch می کنند. اگر گزینه “نمایش بیشتر” را در یک حلقه انتخاب کنید، فیس بوک امتیاز رتبه بندی خود را به طور موقت افزایش می دهد و برای حلقه هایی که آن را دوست دارند. با انتخاب گزینه “Show Less” امتیاز رتبه بندی آن به طور موقت کاهش می یابد. فیس‌بوک قبلاً دکمه‌های Show More و Show Less را برای پست‌های معمولی در شبکه اجتماعی قرار داده بود.

اعتبار تصویر: فیس بوک

فیس بوک همچنین برچسب های جدیدی را در پخش کننده ویدیو Reels معرفی می کند تا توضیح دهد که چرا یک حلقه خاص را می بینید. به عنوان مثال، فیس بوک اکنون به شما می گوید که حلقه خاصی را نشان می دهد زیرا یکی از دوستان شما آن را پسندیده است.

علاوه بر این، فیس بوک با افزودن قرقره ها به پیمایش اصلی در بالای Facebook Watch، کشف قرقره های مربوطه را آسان تر می کند تا به کاربران امکان دسترسی سریع به ویدیوهای کوتاه را بدهد. علاوه بر این، هنگام تماشای ویدیوها در فیس بوک، کاربران اکنون می توانند بین حلقه ها و ویدیوهای طولانی اسکرول کنند.

اعلامیه امروز چند هفته پس از آن منتشر شد که متا از حلقه‌های طولانی‌تر فیسبوک تا 90 ثانیه پشتیبانی کرد، به همراه برخی ابزارهای خلاقانه جدید، از جمله ویژگی قالب‌های جدید که به کاربران امکان می‌دهد حلقه‌هایی با قالب‌های پرطرفدار ایجاد کنند.

متا قبلاً گفته بود که Reels سریعترین فرمت در حال رشد آن است و به سرعت به رشد خود ادامه می دهد. هفته گذشته، زاکربرگ در طول تماس سه ماهه متا گفت که زمان صرف شده در اینستاگرام از زمانی که این شرکت به لطف توصیه‌های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، Reels را روی پلتفرم راه‌اندازی کرد، بیش از 24 درصد رشد کرده است. سوزان لی، مدیر مالی متا، به نظر می‌رسید که از یک سوال تحلیلگر در مورد اینکه آیا Reels تأثیر مشابهی بر فیس‌بوک می‌گذارد خجالت می‌کشد، اما مکرراً خاطرنشان کرد که در فیس‌بوک، توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که از اتصالات مستقیم نمی‌آیند، باعث افزایش تعامل بین کاربران می‌شوند.