متا شروع به بازپرداخت مبلغی به تبلیغ‌کنندگان به دلیل نقص در هزینه‌های بیش از حد می‌کند

متا شروع به بازپرداخت برای تبلیغ‌کنندگانی می‌کند که تحت تأثیر یک نقص در ماه گذشته قرار گرفتند که منجر به هزینه‌های بیش از حد و CPAهای بالاتر از حد معمول شد.

چرا ما اهمیت می دهیم. متا باید این کار را برای همه تبلیغ‌کنندگان خود در اندازه‌های مختلف درست کند. خوب است که بازپرداخت ها شروع می شود، اما بیش از یک ماه گذشته است و هنوز حل نشده است.

12 می. برخی از تبلیغ‌کنندگان از 12 مه بازپرداخت خود را دریافت کردند. با این حال، بلومبرگ گزارش داد که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان کوچک‌تر از اینکه روند برای آنها بسیار کندتر بوده است شکایت دارند:

برخی از تبلیغ‌کنندگان در تاریخ 12 می از متا بازپرداخت دریافت کردند، اگرچه این مبالغ به‌طور متناقضی پرداخت شده است و مشخص نیست چرا برخی از کسب‌وکارها پول بیشتری نسبت به دیگران دریافت کردند. به گفته چندین نماینده آژانس، در گذشته، تبلیغ‌کنندگانی که در فیس‌بوک هزینه زیادی می‌کردند یا ارتباطات شخصی در شرکت داشتند، شانس بهتری برای بازپرداخت داشتند.

اشکال. در 23 آوریل، متا بودجه روزانه تبلیغ کنندگان را در عرض چند ساعت خرج کرد. CPA نیز سه برابر شد. می‌توانید در داستان ما بیشتر در مورد آن بخوانید: یک باگ فاجعه‌بار متا باعث خرج بیش از حد و CPAهای بالاتر از حد متوسط ​​شد.

آسیب. بلومبرگ گزارش داد، به عنوان یک مثال، بودجه 13000 دلاری برای یک تبلیغ کننده تجارت الکترونیک در سه ساعت صرف شد – بدون نتیجه. یکی دیگر از کسب و کارها گفت که “بدترین بازدهی خود را در تاریخ یکشنبه در هزینه های تبلیغاتی داشته است، در نهایت فروش 85 درصدی کمتر از یکشنبه گذشته و 76 درصد کمتر از دو هفته قبل را به ثبت رسانده است.”

بدتر کردن اوضاع همانطور که بلومبرگ اشاره کرد، “بازپرداخت برای اشکالات تبلیغاتی معمولاً به دلار است و متا به تبلیغ کنندگان نمی گوید که چگونه پرداخت را محاسبه می کند.”

آنچه متا گفت. متا در بیانیه ای گفت:

  • ما یک مشکل فنی را در سیستم‌های خودکار خود شناسایی و حل کردیم که باعث بروز مشکلاتی در ارائه تبلیغات مانند هزینه‌های کمپین سریع‌تر و هزینه‌های متغیر بیشتر می‌شد. ما این مشکل را در اسرع وقت برطرف کردیم و از هر گونه ناراحتی که ممکن است ایجاد کرده باشد عذرخواهی می کنیم.