متأسفم، اما الکسا دیگر نمی تواند مانند ساموئل ال جکسون صحبت کند

آمازون صداهای سلبریتی ها را برای الکسا متوقف می کند – قابلیتی که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید. سه صدای الکسا – ساموئل ال جکسون، شکیل اونیل و ملیسا مک کارتی – دیگر برای خرید در دسترس نیستند.

The Verge اولین کسی بود که این خبر را گزارش کرد.

صداهای مشهور که در سال 2019 راه اندازی شدند، از مدل عصبی متن به گفتار آمازون استفاده می کنند که از یادگیری ماشینی استفاده می کند و قرار است واقعی تر به نظر برسد. این مدل به جای تکیه بر پاسخ های از پیش ضبط شده، صداهایی با شخصیت های سرگرم کننده تولید می کند.

ماه گذشته، آمازون پشتیبانی از صدای جکسون را در دستگاه‌های الکسا، از جمله دستگاه‌های اکو، FireTV Cube و FireTV Omni متوقف کرد.

جکسون اولین صدایی بود که معرفی شد و می توانست به کاربران جوک و داستان بگوید یا به سوالات پاسخ دهد. بزرگترین مزیت انتخاب بین نسخه صریح یا تمیز بود، که احتمالا برای طرفدارانی که می‌خواستند جکسون جمله نمادین خود را از «مارها در هواپیما» بشنوند، سرگرم کننده بود.

در همین حال، کاربرانی که قبلا صدای مک کارتی و Shaq را خریداری کرده‌اند تا 30 سپتامبر فرصت دارند تا این ویژگی دیگر در دستگاه‌های الکسا پشتیبانی نشود. این به این معنی است که مشتریان هنوز چهار ماه فرصت دارند تا با آن کار کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از دستگاه بپرسند: “هی ملیسا، درباره ساقدوش ها به من بگو” یا “هی شاک، سنگ، کاغذ، قیچی بازی کن.”

آمازون فوراً برای پاسخ به TechCrunch در دسترس نبود، بنابراین ما دقیقاً نمی دانیم که چرا این شرکت تصمیم گرفت ویژگی صدای افراد مشهور را تعطیل کند. با این حال، می توان حدس زد که پذیرش محدودی وجود داشته است. به هر حال، ما شک داریم که افراد کافی حاضر باشند 4.99 دلار را فقط برای یک صدای سلبریتی خرج کنند. در زمان راه اندازی، تخفیف اولیه 0.99 دلار وجود داشت.

این ویژگی همچنین در رابطه با آنچه که صداها می توانند به آن پاسخ دهند محدود است. در حالی که کاربران می‌توانند به Shaq بگویند زنگ هشدار تنظیم کند، صدا نمی‌تواند به لیست‌های خرید، یادآوری‌ها یا مهارت‌ها کمک کند.

علاوه بر این، آمازون احتمالا این ویژگی را به منظور صرفه جویی در هزینه ها خاموش کرده است. در نوامبر 2022، وال استریت ژورنال گزارش داد که آمازون به عنوان بخشی از بررسی کاهش هزینه های شرکت، به بخش دستگاه های خود که شامل الکسا می شود، نگاه می کند. این نشریه خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر، بخش دستگاه‌های آمازون زیان عملیاتی بیش از ۵ میلیارد دلار در سال داشته است.