ما هنوز در مورد ارزش گذاری Y Combinator صحبت می کنیم

به هفته‌نامه استارت‌آپ‌ها خوش آمدید، برداشتی متفاوت از اخبار و روندهای استارت‌آپ این هفته توسط گزارشگر ارشد و مجری مشترک سهام عدالت ناتاشا ماسکریناس. برای دریافت این در صندوق پستی خود، مشترک شوید اینجا.

دوران جدید Y Combinator، با دسته‌های کوچک‌تر، تمرکز مجدد فقط بر سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه و مدیر اجرایی جدید، در حال گسترش است. از آنجایی که تیم TechCrunch در طول روز دوسالانه دمو YC در صدها طرح استارتاپی نشسته بود، پس زمینه تغییر مطمئناً مورد توجه قرار گرفت.

برای یکی، اکثر سرمایه‌گذاران مرحله اولیه که من با آنها صحبت کرده‌ام، از ارزش‌گذاری‌های خارج از گروه شکایت کرده‌اند و گفته‌اند که برای سرمایه‌گذاری بسیار گران‌تر می‌شود. این مکالمه‌ای است که بارها و بارها در حول و حباب روز دمو ایجاد می‌شود، اما با توجه به رکود، برخی انتظار داشتند ارزش‌گذاری‌هایی را ببینند که فکر می‌کنند برای کسب‌وکارهای چند ماهه واقعی‌تر است. همچنین می‌شنوم که قرارداد استاندارد جدید YC، به‌ویژه بند کشور مورد علاقه آن، نقشی در تشویق بنیان‌گذاران برای پیگیری ارزش‌های بالاتر داشته است.

زمانی بود که استارت‌آپی که تازه از برنامه خارج شده بود، با ارزش گذاری شمالی 30 میلیون دلاری درآمد کسب کرد، اما در سال بعد شکست خورد، زمانی که استارتاپ دیگری از YC با ارزش 75 میلیون دلاری درآمد کسب کرد. (هر دو دور فوق الذکر توسط A16z رهبری می شد، و اگر منصفانه باشیم، A16z از من در مورد ارزیابی های اولیه شکایت نکرد).

برای من، ارزش‌های بالا همیشه بحث و گفتگو پیرامون YC بوده است. نمی‌دانم چه چیزی آن را تغییر می‌دهد، خواه یک رقیب جدید باشد، هجوم تازه‌ای از چک‌نویس‌ها با خروج برخی‌ها، یا اینکه حتی در وهله اول لازم است که گفتگو ناپدید شود. من می‌گویم که اگر چیزی بسازید که مردم می‌خواهند، عالی است – فقط باید آن «خواسته» را در حین ساختن تکرارهای جدید از اولین محصول زنده نگه دارید.

گری تان، مدیر اجرایی جدید YC، ظاهراً به برخی از گفتگوهای ارزیابی در توییتر پرداخت. به طور گسترده‌تر نوشت: «سرمایه‌گذاری ارزشی در سرمایه‌گذاری مانند محدود کردن جستجوی شما برای کلیدهای گمشده‌تان در زیر لامپ‌های خیابانی است که روشن‌تر هستند».

تان در همان موضوع اضافه کرد: «رقابت و ارزش‌گذاری بالا وجود دارد، زیرا بازارهای بزرگ ممکن نتایج ممکن بزرگی را نشان می‌دهند. رقابت به این معنا نیست که یک بازار یا ایده بد است، بلکه معمولاً به معنای بازار بزرگی است که افراد زیادی آن را می‌خواهند… بهترین سرمایه‌گذاران تمایل دارند از گرما به عنوان یک سیگنال استفاده نکنند.»

از ماه می 2022، زمانی که YC یادداشتی را برای بنیانگذاران ارسال کرد تا «برای بدترین ها برنامه ریزی کنند»، چیزهای زیادی تغییر کرده است.

… در طول رکود اقتصادی، حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بالا با پول زیاد، استقرار سرمایه خود را کاهش می‌دهند (وجوه کمتر اغلب سرمایه‌گذاری نمی‌کنند یا می‌میرند). این باعث رقابت کمتر بین صندوق‌ها برای معاملات می‌شود که منجر به ارزش‌گذاری کمتر، اندازه دور پایین‌تر و انجام معاملات بسیار کمتر می‌شود.

در این شرایط، سرمایه‌گذاران سرمایه بیشتری را برای جلوگیری از شرکت‌های با بهترین عملکرد خود ذخیره می‌کنند، که تعداد تامین‌های مالی جدید را بیشتر کاهش می‌دهد. این کاهش سرعت تاثیر نامتناسبی بر شرکت‌های بین‌المللی، شرکت‌های دارای دارایی سنگین، شرکت‌های با حاشیه کم، هاردتک و سایر شرکت‌هایی با سوخت بالا و زمان طولانی برای درآمد خواهد داشت.

چیزی که من واقعاً دوست دارم این است که وقتی YC پست وبلاگ خود را برای معرفی این دسته انجام می‌دهد، همچنین نوعی تحلیل ارائه می‌دهد که درصد استارت‌آپ‌ها با ارزش‌گذاری 8 میلیون دلاری در مقابل ارزش‌گذاری 20 میلیون دلاری در مقابل ارزش‌گذاری 45 میلیون دلاری افزایش می‌یابند. نمی‌دانم که آیا می‌تواند برخی تصورات غلط را برطرف کند (یا هی، حتی اگر آنها را تأیید کنند، آن را قبول خواهم کرد!). در حالی که ما در آن هستیم، درصد استارت‌آپ‌هایی که سری A را بالا می‌برند نیز یک نقطه داده جذاب خواهد بود.

اکنون، حتی اگر ارزش‌گذاری‌ها برای برخی از استارت‌آپ‌های YC پایین نیامده باشد، برخی از توصیه‌های فوق‌الذکر اتخاذ شده است، به ویژه در مورد کندی که برای شرکت‌های بین‌المللی احساس می‌شود. فقط 21 درصد از استارت آپ های اعلام شده عمومی در فصل زمستان 2023 در سطح بین المللی مستقر هستند در حالی که در دسته قبلی 42 درصد بود.

به هر حال، این چیزی است که برای من از روز دمو بیرون می آید. من همیشه از فروش دو روزه لذت می برم، زیرا به ما نگاهی اجمالی به آنچه برای گروهی از بنیانگذاران، که برخی از آنها سعی می کنند گوشت را دوباره در گوشت گیاهی قرار دهند، اولویت اصلی است، می دهد.

در اینجا تعدادی از قطعات ما برای مطالعه بیشتر آمده است:

در ادامه این خبرنامه در مورد عمودی های افقی و نشت داده ها صحبت می کنیم. مثل همیشه میتونید منو دنبال کنید توییتر یا اینستاگرام برای ادامه گفتگو. اگر دوست دارید بیشتر از من حمایت کنید، در Substack شخصی (و رایگان!) من مشترک شوید.

یک غذای آماده دیگر با هوش مصنوعی برای شما

هفته گذشته، یکی از بنیانگذاران به من گفت که «فرصت بسیار زیادی» در Cerebral Valley وجود دارد، نام مستعار جدید Hayes Valley در حالی که علاقه‌مندان به فناوری و سازندگان در فضای هوش مصنوعی از آن سبقت می‌گیرند. من در نهایت یک داستان کامل نوشتم در مورد اینکه چگونه مردم سوار بر موج تبلیغاتی می شوند و تمام تلاش خود را می کنند که سقوط نکنند.

در اینجا یک پیشنهاد دیگر وجود دارد: “رونق” هوش مصنوعی در واقع فقط مربوط به استارت آپ هایی نیست که ابزارهای هوش مصنوعی می سازند. این هر استارت‌آپی است که سعی می‌کند هوش مصنوعی را – از Duolingo تا یک تجارت مستقیم به مصرف‌کننده – ادغام کند تا رقابتی بماند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران واقعاً نیازی به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های جدید ندارند تا در معرض اثر هاله‌ای بالقوه هوش مصنوعی قرار بگیرند. اگر تمام شرکت های نمونه کار شما شروع به ادغام با ابزارهای موجود در بازار کنند، آنها نیز می توانند شکوفا شوند. این نوید فناوری افقی است.

آرم آنتروپیک و نام شرکت

اعتبار تصویر: آنتروپیک

هرگز داده ها را درز نکنید، به خصوص اگر در حال ساخت این هستید

در Equity این هفته، ما در مورد نشت اطلاعات تکان دهنده ای صحبت کردیم که Zack Whittaker از TC آن را منتشر کرد: “استارت آپ های بازیابی الکل Monument و Tempest داده های خصوصی بیماران را با تبلیغ کنندگان به اشتراک گذاشتند.” بیش از 100000 بیمار مبتلا هستند.

در اینجا چیزی است که باید بدانید: داده هایی که با تبلیغ کنندگان به اشتراک گذاشته می شود شامل نام بیمار، شماره تلفن، عکس، شناسه دیجیتال منحصر به فرد، و همچنین خدمات یا طرحی است که بیمار استفاده می کند، اطلاعات قرار ملاقات و ارزیابی و پاسخ های نظرسنجی ارسال شده توسط بیمار، که شامل پاسخ های دقیق در مورد الکل یک فرد است. مصرف شود و برای تعیین دوره درمان آنها استفاده شود.» پایگاه مشتری منحصر به فرد آسیب پذیری که Monument و Tempest هر دو با آن کار می کنند، نشت چندین ساله را بیش از پیش پیچیده می کند. همانطور که در برنامه گفتیم، هرگز اطلاعات درز ندهید، به خصوص اگر در حال ساخت این هستید.

مغز دیجیتال انسان تحت پوشش شبکه ها

اعتبار تصویر: آندری اونوفرینکو/گتی ایماژ

و غیره و غیره

در TechCrunch دیده می شود

توییتر به شما اجازه نمی‌دهد لینک‌های Substack را بازتوییت کنید، لایک کنید یا به آن‌ها پاسخ دهید

یک دهه بعد، این تردمیل VR بالاخره آماده ارسال شد

چاقویی آنقدر تیز که بریده شدنش را حس نمی کنی

روبات ها از قبل اینجا هستند

اپل (دوباره) آی پاد را اختراع کرد

در TechCrunch+ دیده می شود

اولین گروه از IPOهای بالقوه تک شاخ آینده به خوبی در حال شکل گیری است

3 نکته از نتایج مالی تازه منتشر شده Substack

صندوق‌هایی که چک‌های «دوستان و خانواده» را ارائه می‌کنند، می‌توانند تغییری را ایجاد کنند که بنیان‌گذاران کمتر به آن نیاز دارند

بدون معاملات Stripe و OpenAI، نتایج جهانی VC در سه ماهه اول 2023 حتی بدتر می شد.

و در نهایت، یادداشتی در مورد از دست دادن ویرانگر باب لی، یک نیروی کارآفرین

باب لی، مدیر ارشد محصولات موبایل کوین و خالق Cash App، هفته گذشته در سانفرانسیسکو کشته شد. انتشار پیام هایی که پس از تایید مرگ نابهنگام لی – پیام هایی از جک دورسی بلاک به دیلن فیلد از فیگما – دریچه ای به میزان نیرویی که او در حوزه فناوری بود ارائه داد. این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم و برای ایشان آرزوی آرامش دارم.

مراقب باش و به مردمت بگو دوستشان داری،

ن