“ما سرمایه گذاری می کنیم ، جوجه کشی می کنیم ، SPAC داریم” – TechCrunch

این که آیا در حال حاضر در نقطه عطفی هستیم یا نه ، سرمایه گذاران خطرپذیر ، قدیمی و جدید ، در سال های اخیر بسیار خوب عمل کرده اند و شرکای محدود آنها بزرگترین دستاوردهای چند دهه اخیر را به دست آورده اند.

برادلی توسک ، استراتژیست سیاسی ، لابی گرا و بنیانگذار Tusk Ventures ، که شرکتش تنها شش سال سن دارد اما خروجی های آن قبلاً شامل شرکت بیمه Lemonade است که در ماه ژوئیه به بازار عمومی عرضه شد ، از جمله VC های جدیدتری است که می تواند از آن استفاده کند. سال گذشته ؛ شرکت قفل هوشمند Latch ، که امسال از طریق یک شرکت چک خالی به بازار عرضه شد. Fanduel ، که خریداری شد و اکنون ممکن است سال آینده به یک شرکت دولتی تبدیل شود. و Coinbase ، که یک فهرست مستقیم بسیار موفق را در آوریل به نمایش گذاشت. شرکت های Tusk Ventures همچنین قرار است از طریق پیوند با شرکت های چک سفید ، از جمله شرکت تحرک Bird و در صورت موفقیت بیشتر با SEC ، Circle Financial ، معامله عمومی شوند.

توسک می گوید: “چیزی که خنده دار است ، زیرا من هنوز در این زمینه تازه کار هستم ، این است که ما تعداد زیادی خروج داشته ایم.” “برای من ، اوه ، بله ، البته ، اینطور است [venture investing works] آثار. و افرادی که مدتها VC بوده اند می گویند: “نه ، اینطور نیست. ما در حال حاضر در وسط یک بازار دیوانه وار هستیم. “

اوایل این هفته با توسک در مورد برخی از شرط بندی های اخیر وی صحبت کردیم ، از جمله اینکه اندرو یانگ شهردار نیویورک می شود (معاون توسک مدیر کمپین یانگ بود). او همچنین نادیده گرفت که او در ایجاد شبکه اجتماعی جدید با تمرکز بر دین کمک می کند و با توجه به هزینه 300 میلیون دلاری SPAC که او سال گذشته ایجاد کرد ، یکی دیگر را در آستین خود دارد. گزیده ای از گفتگوی ما در ادامه ، به مدت طولانی ویرایش شده است.

TC: از آنجا که فقط در اخبار بود ، من می بینم که شما توسط “منابع متعدد” در اردوگاه یانگ مورد سرزنش قرار گرفتید و می گویند تیم شما مسئول پایان ناامید کننده او در مسابقه بود. شما در مورد آن چه احساسی دارید و چه مشکلی پیش آمد؟

BT: هر زمان که در یک کمپین برنده شدید ، اعتبار را دریافت می کنید. بنابراین اگر در مبارزات انتخاباتی شکست بخورید ، شما مستحق سرزنش هستید ، و من آن را بر عهده می گیرم ، من اندرو را در مسابقه به خدمت گرفتم زیرا احساس می کردم شهر نیویورک فقط به گزینه ای بهتر از افرادی که برای شهرداری نامزد شده اند نیاز دارد. [and that] او می تواند بر اساس استعداد استخدام کند. او می تواند افراد واقعا با استعداد را جذب کند. اما در نیمه راه کمپین ، دو اتفاق رخ داد. یکی ، واکسن در دسترس قرار گرفت و خشونت و جنایت واقعاً در شهر نیویورک افزایش یافت. بنابراین شیطان پرست از بهبود بیماری کووید به جنایت و خشونت تغییر کرد و اریک آدامز ، برنده این مسابقه ، 22 سال افسر پلیس بود و از کاندیدایی که بیشترین ارتباط را با توانایی حل این مسئله داشت ، دور و دور بود. امیدوارم او شهردار خوبی باشد.

TC: با کلاه استراتژیست سیاسی خود ، اگر با لابی های فیس بوک مبارزه می کردید ، چگونه سعی می کردید به شهادت این هفته افشاگر فرانسیس هاگن پاسخ دهید؟

بی تی: بدیهی است که آنها به حرف من گوش نمی دهند. اما من یک قدم به عقب برمی داشتم و فقط کار را متوقف می کردم. بخشی از دلایلی که مردم به فیس بوک اعتماد ندارند این است که بی پایان تظاهر می کنند که شما می توانید کیک خود را تهیه کرده و آن را نیز بخورید. و همه می دانند که این درست نیست. شما در حال معامله با آنها هستید ، جایی که به منظور استفاده از این سرویس رایگان ، به آنها اجازه می دهید از داده های شما درآمد کسب کنند و آن را به تبلیغ کنندگان بفروشند تا شما را در موارد مختلف راهنمایی کنند. من واقعاً فکر می کنم مصرف کنندگان می توانند این معامله را مدیریت کنند. در عوض ، فیس بوک مدام دروغ می گوید و می گوید: “نه ، نه ، نه ، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم ، ما هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهیم” ، هیچ کس به هیچ چیزی اعتقاد ندارد.

فیس بوک فقط باید با مردم هم تراز باشد و بگوید: “ببینید ، این مدل کسب و کار ما است. اینگونه ما پول در می آوریم. اگر می خواهید رایگان باشد ، در اینجا کاری است که باید انجام دهیم. اگر ترجیح می دهید هزینه اشتراک را پرداخت کنید ، می توانیم به جای آن این کار را انجام دهیم. ‘ من فکر می کنم تا زمانی که آنها این کار را نکنند ، همه چرخش ها و همه لابی های جهان تغییر نخواهد کرد [people’s perception of the company]به

TC: آیا تغییرات فرهنگی وسیع تری را در دنیای استارتاپ ها مشاهده می کنید؟

بی تی: بله و خیر. وقتی فکر می کنم آنچه ما با بنیانگذاران خود در مورد آن صحبت می کنیم – و ما در مورد سیاست و مقررات و رسانه ها صحبت می کنیم – این بسیار محتاط تر از 10 سال پیش است. از طرف دیگر ، اگر شما یک Uber یا Lyft هستید – هر کسی که باشد – و توانایی شما در فعالیت بستگی به این دارد که آیا از دولت اجازه می گیرید یا نه یا به هر حال پیش می روید و راه اندازی می کنید ، اگر وجودی باشد ، هنوز قرار است آن ریسک را انجام دهد زیرا اگر ریسک نکنید ، در وهله اول وجود ندارید

اما از بین رفتن شهرت فیس بوک – و همین امر برای گوگل و دیگران – فرصتی را برای راه اندازی استارتاپ هایی ایجاد کرده است که واقعاً بیشتر بر حریم خصوصی تمرکز می کنند ، من در حال حاضر در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی برای دین کار می کنم ، جایی که توسط مذهبی ساخته شده است. رهبران برای افراد جامعه مذهبی ، و ایده این است که ضد فیس بوک باشید و ما از داده های شما محافظت می کنیم. ما از آن کسب درآمد نمی کنیم ما حتی کنترل آن را نداریم. مدیر و رهبر جامعه این کار را انجام می دهند ، بنابراین فرصت های تجاری برای بیرون آمدن وجود دارد [this backlash]به

TC: آیا “کار” در این شبکه اجتماعی به این معنی است که شما در ساخت آن کمک می کنید یا در آن سرمایه گذاری می کنید؟

BT: ما به این ایده رسیدیم ، آن را به کار گرفتیم ، ما سرمایه اولیه را تأمین کردیم و اکنون در آزمایش بتا هستیم.

TC: آیا جوجه کشی استارتاپ ها برای Tusk Ventures چیز جدیدی است؟

BT: این اولین جوجه کشی است که ما خارج از تاسک انجام داده ایم. ما در حال کار بر روی یک مورد جدید در فضای قمار esports هستیم. هنگامی که ما حفره ای در بازار مشاهده می کنیم ، به ویژه به این دلیل که مردم از شرایط نظارتی سوءتفاهم می کنند ، گاهی اوقات پاسخ این است که خودتان پیش بروید و آن را بسازید. و من فکر می کنم ما اکنون زیرساخت ها ، استعداد و پول لازم برای انجام این کار را داریم. و بنابراین ما اولین زوج خود را به راه انداخته ایم ، و امید ما این است که احتمالاً سالانه حدود دو شرکت را رشد دهیم.

TC: شما چنین محدوده ای از سرمایه گذاری دارید. شما یک شرکت سلامتی مردان ، Ro ، یک شرکت مراقبت از چمن ، یکشنبه دارید. من قبلاً به این لباس فکر می کردم که استارتاپ هایی را پیدا می کند که می توانند از تخصص سیاسی شما استفاده کنند ، اما به نظر می رسد دیگر اینطور نیست.

BT: هنوز هم اینطور است. به عنوان یک سرمایه گذار در مراحل اولیه ، ما به دنبال همه چیز مشابه سایر سرمایه گذاران در مراحل اولیه هستیم. ما در حال بررسی بنیانگذار و TAM و فناوری زیربنایی هستیم ، اما سپس دو سوال دیگر نیز از خود می پرسیم. یک ، آیا مسئله یا فرصتی برای تنظیم مقررات وجود دارد که اگر حل شود ، واقعاً می تواند باعث رشد و ارزش گذاری شود؟ و دو ، اگر چنین است ، آیا می توانیم آن را حل کنیم؟

با استفاده از Ro به عنوان مثال ، [cofounder] زاک رایتانو واقعاً می خواست به جای مراجعه به پزشک ، بتواند نسخه هایی را که از طریق پیام کوتاه قابل دریافت است به مردم ارائه دهد. به به و نظر ما این بود که بله ، اگر بتوانید از طریق متن تجویز کنید ، واقعاً منجر به افزایش تجارت می شود. زمانهای دیگر-به عنوان مثال یکشنبه را در نظر بگیرید-ایده اولیه این بود که ما کمپین هایی را در شهرهای واقعاً چپ مانند پورتلند یا آستین اجرا می کنیم ، جایی که استفاده از کودهای ارگانیک را موظف می کنیم و از آن برای ایجاد بازار واقعاً برای محصول استفاده می کنیم. به اما معلوم شد که یکشنبه خیلی سریع و به سرعت رشد کرد ، آنها هرگز نیازی به انجام آن نداشتند. گاهی اوقات شما فقط خوش شانس می شوید و مشکل سیاسی ای که فکر می کنید هرگز واقعاً حل نشده است.

TC: شما به داشتن سرمایه کافی برای سرمایه گذاری اشاره کرده اید. شما آخرین صندوق خود را با 70 میلیون دلار در سال 2019 بسته اید. آیا اعلامیه صندوق جدیدی در راه است؟

BT: من واقعاً نمی توانم در مورد آن صحبت کنم. ما از صندوق سوم خود سرمایه گذاری می کنیم و صندوق مورد بحث شما صندوق دوم است. بنابراین ، با کسر ، بله.

TC: با کسر ، بر اساس رشد وجوه عمومی ، آیا فرض بر این است که حداقل دو برابر صندوق دوم باشد؟

BT: [It’s] بسیار بزرگتر به ما اجازه می دهد امیدواریم حداقل نیمی از معاملاتی را که انجام می دهیم هدایت کنیم. اما در عین حال ، ما هنوز واقعاً دوست داریم یک صندوق اولیه باشیم. ما فکر می کنیم هر معامله ای که ما انجام می دهیم باید بتواند به آن بازگردد و شما فقط می توانید آن نوسانات را در مرحله دانه و A انجام دهید. بنابراین در حالی که از یک سو ، سرمایه گذاری خوب است ، ارزش گذاری ها به قدری افزایش می یابد که شما اکنون به سرمایه بیشتری نیاز دارید تا بتوانید در معاملات برنده شوید. اگر سرمایه سری 400 میلیون دلاری سری A دارید ، باید فقط 5 پرنده در مجموعه خود داشته باشید تا بتوانید سه برابر کنید. من ترجیح می دهم فقط وجوه بیشتری جمع آوری کنم و آنها را کوچکتر کنم و بتوانم با چند برنده مشخص در هر صندوق ، بازدهی بسیار خوبی را برای سرمایه گذارانم به ارمغان بیاورم.

TC: شما همچنین سال گذشته مبلغ 300 میلیون دلار SPAC جمع آوری کردید. شما قبلاً به من گفته اید که نمی توانید در این مورد صحبت کنید. آیا از روی کنجکاوی ، آیا SPAC دیگری در راه است؟

BT: یکی دیگر نیز وجود دارد که ما آن را به خط کرده ایم. ترکیبی از عدم اعلام اولین قرارداد هنوز ، به علاوه بازار SPAC که بدیهی است در حال حاضر ضعیف شده است ، باعث شده است که ما هنوز جلو نرویم و پول را جمع آوری کنیم. اما بسیاری از مکانها وجود دارد که در آنها تخصص نظارتی مناسب ، همراه با شرکت مناسب – و این درست است که آیا ما در حال ایجاد چیزی یا سرمایه گذاری خارج از صندوق یا انجام SPAC هستیم – می تواند واقعاً ارزشمند باشد. این واقعاً به میزان سختی کار من محدود می شود ، و من مایلم که بسیار سخت کار کنم.