ما باید یارانه و تنظیم اکتشافات فضایی – TechCrunch

در سال 1989 ، تیم برنرز لی شبکه جهانی وب را ابداع کرد (محبوبیت اینترنت مدرن). او از این فناوری محافظت نکرد زیرا می خواست به نفع همه ما باشد. سه دهه بعد ، بیشتر قدرت – و بسیاری از سود – اینترنت در دست چند میلیاردر فناوری است و بسیاری از وعده های اولیه اینترنت هنوز محقق نشده است.

برای جلوگیری از سرنوشت مشابه برای فضا ، باید به بازیکنان جدید یارانه بدهیم تا رقابت ایجاد شود و هزینه ها کمتر شود و همچنین سفرهای فضایی را برای اطمینان از ایمنی تنظیم کنیم.

فضا اهمیت دارد. این می تواند مشاغل بیشماری را ایجاد کند و موجب صرفه جویی در اقتصاد شود و حتی ممکن است راه حلی برای تغییر آب و هوا داشته باشد. سرمایه گذاران قبلاً می توانند این را ببینند ، زیرا میلیاردها دلار به شرکت های فضایی در صنعتی با ارزش بازار بالقوه 1.4 تریلیون دلار تا سال 2030 ریخته اند.

ممکن است فضا بسیار وسیع به نظر برسد که تحت سلطه چند میلیاردر فناوری باشد ، اما در سال 1989 ، اینترنت نیز چنین بود. ما باید این حق را بدست آوریم ، زیرا از مهندسان مکانیک و هوافضا گرفته تا کارکنان بازاریابی ، اطلاعات و تدارکات ، صنعت فضا می تواند اشتغال زایی جهانی و رشد اقتصادی را تقویت کند.

برای اینکه این اتفاق بیفتد ، ما نیاز به رقابت داریم. چیزی که ما در حال حاضر داریم این است که چند بازیکن ممکن است به نفع بنیانگذاران خود عمل کنند ، نه جهانی.

ما نباید اشتباهاتی را که با اینترنت مرتکب شدیم تکرار کنیم و منتظر سوء استفاده از فناوری قبل از ورود به سیستم باشیم. به عنوان مثال ، در رسوایی کمبریج آنالیتیکا ، یک شرکت خصوصی فناوری از دستکاری رسانه های اجتماعی با درجه سلاح برای دستیابی به سود خود استفاده کرد ( که وظیفه آنها در قبال سهامداران آنهاست) اما به ضرر جامعه (که محافظت از آن وظیفه تنظیم کننده است).

در فضا ، خطرات حتی بیشتر است. آنها همچنین بر تمام بشریت تأثیر می گذارند ، نه چند کشور. خطرات زیست محیطی وجود دارد (ما هزینه کربن پروازهای “زمین” را بررسی می کنیم ، اما نه پروازهای فضایی) ، و یک حادثه و همچنین منجر به از دست دادن جان در فضا ، می تواند بقایای مرگبار را به زمین بفرستد.

این خطرات غیرقابل پیش بینی نیستند. ویرجین گالاکتیک اولین مرگ را در سال 2014 تجربه کرد. پرتاب Space X به اندازه پرواز حدود 300 نفر از طریق اقیانوس اطلس دی اکسید کربن تولید می کند. در اوایل سال جاری ، برخی زباله های فضایی بدون هدایت موشک چینی در مالدیو فرود آمدند.

ما نباید منتظر بمانیم تا این حوادث دوباره – شاید در مقیاس بزرگتر – قبل از اقدام ما اتفاق بیفتد.

گردشگری فضایی می تواند و باید بسیار بیشتر از این باشد که 1٪ لحظه ای غیر قابل تحمل در اینستاگرام ایجاد کند و ثروت میلیاردرهای ارائه دهنده خدمات را افزایش دهد.

صنعت فضایی باید به گونه ای اداره شود که بهترین ها را به بیشترین تعداد افراد ارائه دهد. که با یارانه شروع می شود.

به طور خلاصه ، ما باید با سفرهای فضایی مانند هر نوع حمل و نقل دیگر رفتار کنیم. ایجاد ثبات اقتصادی تقریباً به طور اجتناب ناپذیری نیازمند دخالت دولت است.

ما قبلاً اینجا بودیم: وقتی ترکیب سفرهای هوایی ، بزرگراه ها و افزایش هزینه های نیروی کار دو بزرگترین راه آهن ایالات متحده را به ورشکستگی کشاند ، دولت نیکسون وارد عمل شد و Amtrak را ایجاد کرد.

این از نظر ایدئولوژیکی تغذیه نمی شد (برعکس). این تصمیمی بود تا اطمینان حاصل شود که ایالات متحده از مزایای اقتصادی سفرهای بین المللی برخوردار است. با وجود اینکه Amtrak 50 سال پس از ایجاد آن همچنان بی ثمر است ، این یک زیرساخت اساسی اقتصادی است که بسیاری از صنایع دیگر – و همچنین میلیون ها نفر از افراد و خانواده ها بر آن تکیه می کنند.

ما باید همین کار را در مورد سفرهای فضایی انجام دهیم. تعداد بسیار کمی از افراد که از بخش تجاری مجلل بازار مسافرتی برخوردار خواهند بود ، سود خواهند برد ، بلیط های Virgin Galactic 250،000 دلار هزینه دارند (و این محصول مسافرتی فضایی سطح ابتدایی است ؛ رقبای Virgin قیمت چند برابر آن هزینه دارند).

اگر ما در حال حاضر به صنعت یارانه می دهیم ، در حالی که اطمینان داریم رقبای جدیدی در فضا وجود دارد ، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این صنعت به توده بحرانی می رسد ، جایی که همه مزایای وسیع تر سفرهای فضایی به واقعیت تبدیل می شود.

این بسیار ساده تر از انتظار برای ظهور انحصارات و سپس تلاش برای مبارزه با آنها است (این همان چیزی است که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در تلاش است تا با بیگ تک انجام دهد).

سفرهای فضایی فقط تبلیغات تبلیغاتی یا بازی میلیاردها نیست. این مرز نهایی است ، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر اقتصادی.

اگر می خواهیم موفقیت آمیز باشد ، باید از موفقیت ها و شکست های خود در زمین درس بگیریم و آنها را در حال حاضر در فضا به کار گیریم.

این به معنی یارانه ، حمایت ، مقررات و ایمنی است. این چیزها در زمین مهم هستند ، اما در فضا کاملاً ضروری هستند.