مایکروسافت TakeLessons ، یک پلتفرم آموزشی آنلاین و حضوری ، برای تقویت بازی edtech خود خریداری می کند-TechCrunch

مایکروسافت در ژانویه امسال گفت که تیم ها ، بستر همکاری آنلاین آن ، توسط بیش از 100 میلیون دانش آموز مورد استفاده قرار می گیرد-که به دلیل بیماری همه گیر کووید -19 تقویت شده است و بسیاری از مدارس به طور نسبی یا کاملاً دور افتاده اند. در حال حاضر ، این یک کسب دیگر برای ادامه توسعه موقعیت خود در بازار آموزش و پرورش است.

این شرکت TakeKessons را به عنوان بستری برای ارتباط دانش آموزان با معلمان شخصی در زمینه هایی مانند درس موسیقی ، یادگیری زبان ، موضوعات دانشگاهی و آموزش حرفه ای یا سرگرمی ها در اختیار گرفته است و معلمان می توانند دروس خود را به صورت آنلاین و حضوری رزرو و سازماندهی کنند.

شرایط این قرارداد فاش نشده است اما ما در تلاش هستیم تا بدانیم. TakeLessons مستقر در سن دیگو حداقل 20 میلیون دلار از طیف وسیعی از VC ها و افراد که شامل LightBank ، Uncork Capital ، Crosslink Capital و دیگران بود جمع آوری کرد. TakeLessons یک یادداشت کوتاه در قالب پرسش و پاسخ تأیید کننده معامله در سایت خود ارسال کرد. در این یادداشت آمده است که فعلاً به روال معمول به فعالیت خود ادامه می دهد ، به این منظور که پلتفرم خود را برای مخاطبان گسترده تری در سطح جهانی به ارمغان بیاورد.

مشخص نیست که TakeLessons چه تعداد دانش آموز و مدرس فعال در زمان تحصیل در پلتفرم خود داشته است ، اما تا حدودی ، یکی دیگر از بازیگران بزرگ در زمینه آموزش آنلاین به صورت آنلاین ، GoStudent خارج از اروپا ، 244 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است. در اوایل سال جاری که ارزش آن 1.7 میلیارد دلار بود. دیگران در آموزش آنلاین مانند Brainly نیز صدها میلیون ارزش را می بینند.

با توجه به مقدار نسبتاً کمی که توسط TakeLessons جمع آوری شده است ، به احتمال زیاد این ارزش بسیار پایین تری بوده است. با این حال ، این خرید هنوز به مایکروسافت اجازه می دهد تا زیرساخت ها و راه اندازی یک بازی بسیار تهاجمی در آموزش آنلاین آنلاین در بازار انبوه را ایجاد کند ، که به طور بالقوه می تواند با این و دیگر سیستم عامل های بزرگ روبرو شود.

TakeLessons امروزه در زمینه های مختلف ، از جمله درس های موسیقی (که در آن آغاز شده بود) ، به زبان ها ، موضوعات دانشگاهی و آمادگی آزمون ، مهارت های رایانه ای ، صنایع دستی و موارد دیگر آموزش می دهد. از سال 2006 شروع به کار کرد و ابتدا به عنوان بستری برای ارتباط مردم با معلمان محلی خود برای آموزش های حضوری شروع شد ، قبل از پیشرفت در کلاس های آنلاین برای تکمیل آن تجارت.

شیوع همه گیر باعث تغییر بیشتر در موج دوم شده است ، زیرا ظاهراً تدریس آنلاین اکثر مواردی است که امروز در پلتفرم TakeLessons ارائه می شود. این دروس همچنان به صورت تک به تک ارائه می شود ، اما علاوه بر این ، دانش آموزان می توانند از طریق پلت فرم Live استارتاپ به صورت آنلاین در کلاس های گروهی شرکت کنند.

تغییر به آموزش آنلاین که ما شاهد آن بودیم در سراسر جهان گسترش یافته است ، به همین دلیل است که مایکروسافت در اینجا یک فرصت بزرگ می بیند.

پس از آنکه بسیاری از مدارس در سراسر جهان در تلاش برای یافتن بسترهای آموزشی آنلاین بهتر برای مدیریت آموزش از راه دور در زمان قرنطینه و قرنطینه هستند ، مربیان ، خانواده ها و دانش آموزان از ابزارهای مختلف (و هزینه آن) استفاده می کنند. در این راستا ، مایکروسافت سخت تلاش می کند تا تیم ها را در این زمینه پیشرو کند.

این امر بر اساس سالها کشش موجود در بازار (و تعدادی سرمایه گذاری و خرید دیگر که مایکروسافت طی این سالها انجام داده است) ایجاد شده است.

اما این در حالی است که رقابت جدیدی از وضعیت کنونی ناشی می شود. این شامل پذیرش Google Classroom و همچنین طیف گسترده ای از راه حل های هدفمندتر برای اهداف خاص مانند درس های ویدئویی است (بزرگنمایی در اینجا بزرگ است). برنامه هایی برای برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی تکالیف ؛ آموزش های آنلاین درخواستی در زمینه های خاص مانند ریاضی یا زبان یا علوم برای تقویت تجربیات یادگیری در کلاس ؛ و بیشتر.

راه مایکروسافت این است که تا آنجا که ممکن است ویژگی های بیشتری را به یک پلتفرم وارد کند تا باعث چسبندگی بیشتر و احتمال اینکه کاربران به برنامه های دیگر روی آورند ، شود و در مقایسه با پیشنهاد مایکروسافت ارزش پول بیشتری را ارائه دهد. به عبارت دیگر ، من انتظار دارم که مایکروسافت معاملات بیشتری انجام دهد و ویژگی های بیشتری را برای پوشش دادن تمام سرویس هایی که قبلاً از طریق ابزارهای آموزشی خود ارائه نمی دهد ، راه اندازی کند.

(موردی: مدرسه فرزندان من از Teams برای دروس آنلاین استفاده می کند ، تا حدی به این دلیل که قبلاً از Outlook برای سیستم ایمیل خود استفاده می کرد. اکنون ، مدرسه اعلام کرده است که دیگر از برنامه شخص ثالث متفاوتی برای برنامه ریزی تکالیف استفاده نمی کند. ، معلمان تکالیف خود را تعیین کرده و آن را از طریق تیم ها مدیریت می کنند. برای یک مدرسه دولتی با نقدینگی مانند ما ، منطقی است که در صورت استفاده از ویژگی های مشابه فقط در یکی از آنها ، از پرداخت دو برنامه منصرف شود. از این موضوع راضی نیستید! این همان چیزی است که مایکروسافت با بازی پلتفرم خود از آن استفاده می کند.)

NextLessons تا حدی مجاور استراتژی آموزشی متمرکز بر مدرسه است. بله ، مخاطبان زیادی از دانش آموزان و خانواده های آنها وجود خواهد داشت که ممکن است فرصت مناسبی را برای تدریس خصوصی ارائه دهند ، اما NextLessons همچنین یک پیشنهاد بازار گسترده تر است ، برای هر کسی که ممکن است بخواهد چیزی بیاموزد ، نه فقط کسانی که قبلاً با استفاده از محصولات Microsoft Education

بنابراین علاقه در اینجا به احتمال زیاد فقط برای دانشجویانی نیست که می خواهند آموزش آنلاین خود را تکمیل کنند – مخاطبان زیادی برای آموزش آنلاین وجود دارد – بلکه هر دانش آموز مادام العمر ، و همچنین مصرف کنندگان یا متخصصان زیادی که به یادگیری چیزهای جدید علاقه مند شده اند ، وجود دارد. به ویژه در 1.5 سال گذشته که زمان بیشتری را در تنهایی و/یا در خانه گذرانده اید.

و با این وجود ، فرصتهای بالقوه دیگری برای NextLessons در جهان مایکروسافت وجود دارد.

همین دیروز ، مدیر عامل مایکروسافت ، ساتیا نادلا و رایان روسلانسکی ، مدیرعامل LinkedIn متعلق به مایکروسافت ، ارائه آنلاین در مورد نحوه کار در آینده را برگزار کردند. آموزش و پرورش – به ویژه توسعه حرفه ای – به شدت در آن بحث ظاهر شد و این گفتگو همزمان با راه اندازی مرکز یادگیری جدید در LinkedIn بود.

LinkedIn نه تنها سالهاست که بر روی توسعه کسب و کار آموزشی خود کار می کند ، بلکه مدت هاست به دنبال راه حلی بیشتر برای انجام کارهای بیشتر با ویدئو در پلتفرم خود است.

چیزی شبیه به NextLessons می تواند جالب باشد که آن دو پرنده را با یک سنگ بکشد. در حالی که محتوای آموزشی LinkedIn تا به حال به طور خاص با درس های آنلاین “زنده” مرتبط نبوده است ، می توانید پلی بین آخرین خرید مایکروسافت و آنچه LinkedIn در آینده نیز در نظر می گیرد ، تصور کنید.