مایکروسافت و آلفابت انتظارات رشد سرمایه گذاران را زیر پا می گذارند – TechCrunch

کمک به رونق جهانی در سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها، تقاضای عظیم – و رو به رشد – برای محصولات و خدمات دیجیتال است. به نظر می رسد همان بادهای دنباله دار که شرکت های کوچکتر فناوری را تقویت می کنند، به غول ها نیز نیرو می دهند.

پس از پیش‌بینی ضعیف رشد سه ماهه چهارم غول اجتماعی اسنپ و از دست رفتن درآمد از تایتان اجتماعی فیسبوک، اگر انتظارات کمی از سایر شرکت‌های بزرگ فناوری داشتید، بخشیده می‌شوید.

با این حال، امروز، مایکروسافت و آلفابت – شرکت مادر گوگل – به عقب راندن آنچه که می‌توانست به عنوان روایتی نوظهور تعبیر شود، انتظارات درآمدی را زیر پا گذاشت.

این هم اعداد:

در معاملات بعد از ساعت کاری، سهام مایکروسافت 1 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام آلفابت کسری کاهش یافت.

البته در هر گزارش چیزهای بیشتری وجود دارد. آلفابت و مایکروسافت بیشتر شبیه امپراتوری های شرکتی هستند تا شرکت های صرف. بیایید نگاهی گذرا به هر یک برای زمینه بیشتر بیندازیم.

سه ماهه اول مالی 2022 مایکروسافت

عدد کلیدی از کولاک مایکروسافت از معیارها، رشد تجارت ابر عمومی آن، Azure است. این منبع درآمد نسبت به سال گذشته 50 درصد یا به صورت ارز ثابت 48 درصد رشد داشته است. به طور ساده تر، Azure از نوسانات ارزی که نرخ رشد آن را یک تار مو افزایش داد، بهبودی ملایمی دریافت کرد.

صرف نظر از این تفاوت، رشد Azure برای مدتی در حدود 50٪ باقی مانده است، که نشان می دهد اعداد بسیار بزرگی به خط برتر مایکروسافت از محصول اضافه شده است.

اعداد دیگری که در بررسی ما از درآمدهای مایکروسافت برای ما برجسته بود، درآمدهای تبلیغاتی جستجو و اخبار بود که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافت. این رقم برای حذف هزینه‌های جذب ترافیک تنظیم شده است، کاری که Alphabet نیز انجام می‌دهد و تنظیم بسیار منصفانه‌ای است. در یک خبر نه چندان خوب، درآمد سرفیس 17 درصد کاهش یافت، اگرچه با سخت افزار جدید در راه است، که می تواند برای چرخش ایجاد شود.

از جنبه اشتراک، تصویر مایکروسافت تا حدودی مختلط است. درآمد کسب و کار برای Office 365 نسبت به سال گذشته 23 درصد رشد داشته است، در حالی که درآمد مصرف کنندگان از همان خط تولید 10 درصد کمتر شده است. در نهایت، درآمد لینکدین 42 درصد افزایش یافت که برای مایکروسافت بسیار قوی به نظر می رسد.

سه ماهه سوم 2021 آلفابت

یک چیز خوب در مورد آلفابت این است که نتایج مالی آن به اندازه کافی کوتاه است که در اینجا گنجانده شود. رعایت کنید:

اعتبار تصویر: انتشار درآمد الفبا

رشد درآمد یوتیوب همچنان شگفت‌انگیز است، اکنون که این شرکت آن آیتم خط خاص را شناسایی کرده است. به یاد بیاورید که گوگل در سال 2020 بیشتر از برخی غول‌های فناوری ضربه خورد، زیرا تقاضا برای تبلیغات جستجو کاهش یافت وقتی که همه به طور ناگهانی به دلیل همه‌گیری COVID-19 در خانه ماندند. گوگل تنها نبود که این افت را مشاهده کرد – سایر محصولات جستجو تحت تأثیر قرار گرفتند.

طبق مجموعه تخمین‌های خیابانی CNBC، Google Cloud اهداف رشد را در سه ماهه از دست داد: 5.07 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شد، به این معنی که با وجود نرخ رشد، سطل ابری Mountain View در پایان سه‌ماهه سوم کمتر از آنچه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند، بود.

سایر شرط‌بندی‌ها که درآمد کمی را به همراه دارند، دیدنی است، اگرچه ضررهای عملیاتی گروه در طول سه ماهه کاهش یافته است. شرکت skunkworks زیان عملیاتی 1.29 میلیارد دلاری را به ثبت رساند که نسبت به 1.10 میلیارد دلار در سه ماهه سال گذشته افزایش یافته است.

دو شرکت فناوری بزرگ، بدون اینکه شما را با 1000 کلمه ریز مالی بیشتر آشنا کنند، اعداد رشد قابل قبولی را به دست آوردند، میلیاردها دلار بین آنها به دست آوردند و 23.5 میلیون دلار جمع آوری شده را صرف فعالیت های سهامداران پسند از جمله بازخرید سهام و سود سهام کردند. زمان خوبی برای تبدیل شدن به یک غول فناوری است.