مایکروسافت برنامه های Office خود را برای کاربران Chromebook به نفع نسخه های وب – TechCrunch متوقف می کند

از سال 2017 ، مایکروسافت دارای ارایه شده مجموعه Office آن برای کاربران Chromebook از طریق فروشگاه Google Play انجام می شود ، اما قرار است در چند هفته کوتاه به پایان برسد.

از 18 سپتامبر ، مایکروسافت پشتیبانی از Office (که شامل Word ، Excel ، PowerPoint ، OneNote و Outlook است) را در Chromebook متوقف می کند. با این حال ، مایکروسافت به طور کلی دستگاه تلفن همراه محبوب را کنار نمی گذارد. به جای برنامه ای که بارگیری می شود ، مایکروسافت کاربران را تشویق می کند که به جای آن به وب بروند.

مایکروسافت در بیانیه ای به آدرس TechCrunch.

بیانیه مایکروسافت همچنین اشاره کرد که “این انتقال باعث می شود مشتریان Chromebook به ویژگی های اضافی و برتر دسترسی پیدا کنند.”

تجربه وب مایکروسافت به انتقال کاربران Chromebook به سرویس Microsoft 365 کمک می کند ، که الگوهای Office بیشتری ارائه می دهد و به طور کلی عملکرد بیشتری نسبت به آنچه که برنامه مبتنی بر برنامه ارائه می دهد ، ارائه می دهد. رویکرد وب نیز برای صفحه های بزرگتر نسبت به برنامه بهینه تر شده است.

بر اساس این گفته که مایکروسافت چگونه می خواهد کاربران Chromebook به Office و Outlook دسترسی داشته باشند ، این برنامه برای مشتریان این است که “با حساب شخصی Microsoft خود یا حساب مرتبط با اشتراک Microsoft 365 خود وارد سیستم شوند”. مایکروسافت نیز ارائه کرده است مستند سازی آنلاین به کاربران نشان دهد چگونه Office را در Chromebook اجرا کنند.

Chromebook ها بر روی سیستم عامل Chrome گوگل ، که یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است ، اجرا می شوند. Chromebook ها همچنین برنامه های Android را فعال می کنند ، زیرا Android نیز لینوکس است و برنامه ها از Google Play بارگیری می شوند. توجه به این نکته ضروری است که در حالی که پشتیبانی Chromebook ها در حال از بین رفتن است ، مایکروسافت دیگر دستگاه های تلفن همراه مبتنی بر Android مانند رایانه های لوحی و تلفن های هوشمند را رها نمی کند.

برای آن دسته از کاربران Chromebook که قبلاً برنامه های Microsoft Office را بارگیری کرده اند ، برنامه ها پس از 18 سپتامبر به کار خود ادامه می دهند ، اگرچه هیچ پشتیبانی یا به روزرسانی بعدی را دریافت نخواهند کرد.