مارک زاکربرگ در پرونده حفظ حریم خصوصی فیس بوک به عنوان متهم معرفی شده است – TechCrunch

کارل راسین ، دادستان کل واشنگتن ، مارک زاکربرگ را به شکایت علیه فیس بوک به دلیل نقض حریم خصوصی مصرف کنندگان مربوط به رسوایی کمبریج آنالیتیکا اضافه کرده است.

راسین در مورد تصمیم خود برای نامگذاری زاکربرگ در این مورد گفت: “تحقیقات ما نشان داد که او شخصاً در تصمیم گیری های مربوط به کمبریج آنالیتیکا و عدم حمایت فیس بوک از داده های کاربران مشارکت داشته است.”

راسین خاطرنشان کرد که دفتر وی “صدها هزار” سند را بررسی کرده و از زمان تشکیل پرونده در سال 2018 پرونده های متعددی را با کارمندان سابق خود انجام داده است.

DC AG در سال 2018 به دنبال افشا شدن اینکه این شرکت به شرکت مشاور سیاسی سیاسی Cambridge Analytica اجازه داده است اطلاعات پروفایل بیش از 50 میلیون کاربر فیس بوک را بدون رضایت آنها جمع آوری کند ، شکایت کرد.

تصمیم برای نامگذاری زاکربرگ به دلیل این واقعیت است که می تواند بنیانگذار فیس بوک را برای اولین بار با شکایت یک نهاد دولتی در ایالات متحده در معرض مسئولیت شخصی قرار دهد.

راسین گفت: “این دعوی در مورد حفاظت از داده های نیمی از ساکنان منطقه و ده ها میلیون نفر در سراسر کشور است.” “ما تعهد خود را برای بررسی تخلفات بسیار جدی گرفته ایم – و فیس بوک باید مسئولیت خود را برای محافظت از کاربران به همان اندازه جدی بگیرد.”