ماتیک 20 میلیون دلار جمع آوری می کند تا فرآیند ایجاد ارائه های شخصی مشتری را به صورت خودکار ایجاد کند – TechCrunch

خاموش کردن، که ایجاد کرده است نرم افزار خودکار داده محور برای سفارشی سازی اسلایدنگار Google یا ارائه های پاورپوینت ، 20 میلیون دلار در دور مالی سری A به سرپرستی Andreessen Horowitz (a16z) جمع آوری کرده است.

Menlo Ventures ، BoxGroup و Oceans Ventures نیز در تأمین مالی شرکت کردند ، که مجموع سرمایه گذاری استارتاپ مستقر در سان فرانسیسکو را از ابتدای سال 2019 به بیش از 23 میلیون دلار می رساند. شرکت های سرمایه گذاری به گروهی از فرشتگان – از جمله صندوق GTM، سرمایه گذار فرشته Keenan Rice (که بخشی از تیم بنیانگذار Looker بود)، آلیسون پیکنز (COO سابق Gainsight)، النا ورنا (SVP سابق رشد در SurveyMonkey) و جان هرستاین (CCO فعلی در جعبه) – که همچنین پول زیادی را به فروش رساندند.

محصول ماتیک سازمان های مبتنی بر داده ، به ویژه تیم های فروش و موفقیت مشتری را هدف قرار می دهد تا کار را آسان تر کند برای ایجاد ارائه های شخصی مانند بررسی های سه ماهه کسب و کار ، پیشنهادات قیمت گذاری و یک صفحه. با توجه به این ، با وارد کردن خودکار محتوا از انواع منابع داده کار می کند نیکولا میجیچ ، بنیانگذار و مدیرعامل Matik.

این استارتاپ می گوید فناوری آن محتوا را از حالت ایستا به پویا تبدیل می کند – اعم از متن ، نمودار ، تصویر یا جداول. این ادعا می کند که تیم ها در زمان جمع آوری ، قالب بندی و جمع آوری داده ها از منابع مختلف مانند CRM مانند Salesforce ، ابزارهای BI/visualization مانند Looker و انبارهای داده مانند Redshift ، BigQuery یا Snowflake صرفه جویی می کنند.

به گفته شرکت ، از آنجا که محتوا پویا است ، ارائه ها پس از ایجاد “کاملاً قابل ویرایش” هستند.

به گفته میجیچ ، “با ماتیک ،” آنچه قبلا چند ساعت طول می کشید به دقیقه کاهش می یابد “، و زمان بیشتری را برای کارهای استراتژیک باقی می گذارد. شرکت های تجاری و بازارهای متوسط ​​مشتریان هدف آن هستند و ادعا می کند که می تواند به آنها در صرفه جویی در پول و همچنین کمک به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.

وی گفت: “برخی از افراد چهار تا شش ساعت در هفته برای ایجاد داستان های مبتنی بر داده اختصاص می دهند ، و ما آن را به چند دقیقه می رسانیم و سالانه 200 تا 300 ساعت در آنها صرفه جویی می کنیم تا کارهای استراتژیک تری انجام دهند و با مشتریان صحبت کنند.” به

خاموش کردن

اعتبار تصویر: خاموش کردن

این شرکت بر اساس یک مدل مبتنی بر مجوز کار می کند و بسیاری از شرکت ها دیده اند که تعداد معینی مجوز خریداری کرده و سپس با خرید مجوزهای بیشتر به سرعت به تیم های مختلف گسترش می یابند.

در مدت زمان کوتاهی ، ماتیک یک پایگاه مشتری ایجاد کرده است که شامل نام های بزرگی از جمله Glassdoor ، KeepTruckin ، Handshake و Hover می شود. می گوید از زمانی که Handshake استفاده از Matik را شروع کرده است ، در حال حاضر 4500 ساعت صرفه جویی شده است. در حالی که وی از افشای آمار و ارقام سخت درآمد خودداری کرد ، میجیچ گفت که ماتیک از ابتدای سال “3 برابر” رشد کرده است و او انتظار دارد که این میزان تا پایان سال “4-5 برابر” در مقایسه با پایان سال 2020 افزایش یابد. وی افزود ، “صعود صفر” داشته است.

Mijic اولین بار در LinkedIn مفهوم پشت Matik را مطرح کرد. او از تیم های فروش و موفقیت مشتری پشتیبانی می کرد و مدام از او خواسته می شد تا در آخرین لحظه به عنوان مثال با اجرای یکسری پرس و جوها که داده ها را جمع آوری می کرد ، کمک کند. آنجا ، او روی یک راه حل داخلی برای تسهیل روند ایجاد ارائه برای تیم های شرکت در بازار کار کرد و در نهایت طراحی مجدد راه حل را هدایت کرد.

سپس Mijic با کارمند اولیه Box همکاری کرد زاک اشتاین ماتیک را پیدا کرد تا مشکل را به طور گسترده تری حل کند.

با نگاهی به آینده ، ماتیک می خواهد امکان استفاده از فناوری خود را در ایمیل یا “هر چیزی که طبیعت آن تکراری است و باید شخصی سازی شود” بررسی کند. همچنین می خواهد عرضه محصولات خود را به تیم هایی فراتر از فروش و بازار عرضه کند.

میجیچ گفت: “قصه گویی فقط در ارائه نیست.” ما می توانیم محتوای اصلی محصول خود را در نظر بگیریم و آن را به انواع دیگر روایت ها تزریق کنیم. “

همچنین ، به طور طبیعی ، می خواهد برخی از استخدام ها را انجام دهد. این شرکت در حال حاضر 13 کارمند دارد و پیش بینی می کند تعداد کارکنان خود را تا پایان سال به 20 نفر برساند.

کریستینا شن ، شریک اصلی A16z ، که به عنوان بخشی از افزایش حقوق در هیئت مدیره Matik حضور خواهد داشت ، گفت که Matik محصولی را ساخته است که “یک فرایند بسیار دستی و دردناک” را برای بسیاری از عملکردهای تجاری خودکار می کند: شخصی سازی و به روز رسانی داده ها در ارائه ها.

او تجربه محصول Matik را “فوق العاده بدون درز و بصری” توصیف کرد و به کاربر نهایی این امکان را می دهد که یک ارائه کامل “فقط با چند ورودی و کلیک” ایجاد کند.

او از طریق ایمیل نوشت: “بازخورد مشتریان برای ماتیک به طور مداوم مusثر است و واقعاً بیانگر این واقعیت است که جایگزین های رضایت بخشی در بازار وجود ندارد.” “با توجه به استفاده متنوع و نیاز مستمر به ارائه های غنی از داده ها به عنوان یک ابزار کلیدی برای قصه گویی ، ما معتقدیم که پتانسیل بلند مدت Matik عظیم است.”

نائومی یونیتا ، شریک Menlo Ventures ، هدایت 3 میلیون دلاری Matik را در اکتبر سال 2019 رهبری کرد. او گفت که از اصالت تیم و همچنین تناسب بازار محصول جلب شده است.

“شما می توانید تصور کنید افرادی که روی این عرشه کار می کنند ، داده ها را از همه این منابع متفاوت با هدف ایجاد یک داستان و شخصی سازی آن برداشت می کنند و سپس مجبور می شوند داستان را بر اساس نقاط مختلف داده تغییر دهند و مطمئن شوند که داستان ماه به ماه جریان می یابد. یا یک چهارم بعد از یک چهارم ، “او گفت.

بنابراین ، به گفته یونیتا ، صرفه جویی در زمان یک مزیت آشکار “خارج از دروازه” است.

او به TechCrunch می گوید: “مزیت دیگر در اینجا افزایش درآمد است ، زیرا وقتی شرکت ها ساعت های پر زحمت خود را برای جمع آوری ارائه ها صرف می کنند ، تمایل دارند فقط درصد معینی از حساب های خود را پوشش دهند.” “و بنابراین با خودکار کردن این امر ، ما می بینیم که مشتریان می توانند پوشش حساب خود را افزایش دهند. و همه این افراد رو به مشتری تأیید می کنند که وقتی با مشتریان آنها نقطه تماس شخصی دارید ، بر فرصتهای توسعه و تجدید تأثیر می گذارد. “