لینکدین پس از جذب 2 میلیون کاربر در نسخه بتای کوچکتر ایالات متحده – TechCrunch، بازار خدمات مستقل خود را در سطح جهانی راه اندازی کرد.

لینکدین، پلتفرم متعلق به مایکروسافت برای کسانی که با دیگران در زمینه کاری خود ارتباط برقرار می کنند و کسانی که به دنبال کار هستند، در استخدام برای یافتن نامزدها و تبلیغات فرصت های شغلی برای کار دائمی شناخته شده است. اکنون برای تکمیل آن، لینکدین در حال باز کردن یک جبهه جدید در بازار کار برای فریلنسرها است.

امروز بازار خدمات خود را به پایان می‌رساند، ویژگی جدیدی که به افراد اجازه می‌دهد خود را برای تعامل کوتاه‌مدت با افرادی که به دنبال استخدام افراد برای چنین نقش‌هایی هستند، تبلیغ کنند و با شرکت‌هایی مانند Fiverr و Upwork برای تامین نیروی دانش ماهر رقابت کنند.

Service Marketplace برای اولین بار به عنوان یک آزمایش کوچک در فوریه امسال فاش شد. از آن زمان، لینکدین یک بتای بی‌صدا از این سرویس را در ایالات متحده اجرا می‌کند، که در حال حاضر 2 میلیون کاربر از بین نزدیک به 800 میلیون کاربر (در گزارش درآمد دیروز) که لینکدین اکنون در سراسر جهان دارد، انتخاب کرده است. از امروز، Service Marketplace برای همه در سراسر جهان فعال خواهد شد: برای راه‌اندازی یک نمایه فریلنسر، به صفحه نمایه خود بروید، دکمه را در بالای صفحه پیدا کنید و اسکریپت را دنبال کنید تا آن را تنظیم کنید و آنچه را که ممکن است پرچم‌گذاری کنید. علاقه مند به کار کردن

این ویژگی جدید نقطه عطف جالبی برای لینکدین تحت بال مایکروسافت است که در سه ماهه گذشته حدود 25 میلیون کاربر جدید جذب کرد.

این شرکت مدت‌هاست که در حال ساختن چیزی است که به عنوان «نمودار اقتصادی» توصیف می‌کند، ایده این است که شما می‌توانید با ترسیم چگونگی ارتباط افراد در روابط حرفه‌ای خود، درک بزرگ‌تری از اقتصاد جهانی ایجاد کنید. البته قصد آن از انجام این کار، کمک به ایجاد یک زیربنای قوی‌تر برای جنبه‌های تجاری کسب‌وکارش است، یعنی کسب‌وکار استخدام، که در آن پلتفرم اشتراک‌های ممتاز را به استخدام‌کنندگان می‌فروشد تا اطلاعات بیشتری در مورد نامزدهای بالقوه دریافت کند، مشاغل را تبلیغ کند، و به کسانی که به دنبال شغل هستند کمک کنید تا کار پیدا کنند.

این تجارت با یک کلیپ ثابت در حال رشد است: لینکدین در فراخوان درآمد دیروز خود گفت که cاستخدام های تایید شده در این پلتفرم سالانه بیش از 160٪ افزایش یافته است، با درآمد تبلیغاتی به طور کلی 61٪ در مدت مشابه. و همچنین می‌تواند افرادی را که استخدام می‌کنند به مجموعه گسترده‌تری از محتوای آموزشی خود بفروشد: LinkedIn Learning اکنون بیش از 15000 مشتری سازمانی دارد.

اما با انجام این کار، لینکدین بخش بزرگی از بازار را کاهش داده است: در دهه گذشته شاهد موج عظیمی از افراد بوده است که از مشاغل تمام وقت و بلندمدت دور شده و به سمت مشاغل آزاد کوتاه مدت تر می روند. در حالی که هیچ چیزی نتوانسته است آنها را از استفاده از لینکدین برای شبکه، حفظ ارتباط با دیگران در زمینه کاری خود و شاید یافتن شغل باز دارد، اما تاکنون لینکدین هیچ راه رسمی برای مشارکت در مورد دوم و به ویژه کسب درآمد نداشته است. آی تی.

اگرچه Service Marketplace در حال حاضر هیچ هزینه ای دریافت نمی کند، همانطور که برای سایر محصولات استخدامی خود انجام می دهد، این زمینه را برای اینکه چگونه LinkedIn در طول زمان می تواند انجام دهد، ایجاد می کند.

مت فاوستمن، مدیر محصول، در مصاحبه ای به من گفت که بازار خدمات با 250 دسته شغلی راه اندازی می شود و برنامه این است که آن را به 500 شغل افزایش دهد.

او گفت: «ما به سختی سطح را خراش می دهیم. او افزود که بازاریابی یکی از مقوله های قوی تا به امروز بوده است.

(Sidenote: فاستمن زمانی به LinkedIn پیوست که استارت آپ قبلی او، متخصص فناوری حقوقی UpCounsel، توسط LinkedIn خریداری شد. اولین پروژه او در آنجا ایجاد بازاری برای کمک به وکلا برای مشاغل کوتاه مدت بود که به طور طبیعی به کار او در بخش های وسیع تر تبدیل شد. بازار خدمات.)

«به سختی سطح را خراش می‌دهم» ممکن است این عبارت عملی در اینجا باشد: در حال حاضر، هیچ راهی برای مذاکره در مورد هزینه کار یا صورت‌حساب وجود ندارد، و کسانی که به دنبال یافتن افراد هستند، ملزم به ارائه راهنمایی خاصی در مورد هزینه‌ها نیستند تا زمانی که آنها دریافت کنند. به گفتگوی عمیق تر با یک نامزد. وقتی نوبت به بررسی‌ها می‌رسد، مشتریان می‌توانند آن‌هایی را که درگیر کرده‌اند بررسی کنند، اما آن‌ها نمی‌توانند نظری برای مشتریان بگذارند.

و، کسانی که خود را در بازار فهرست می کنند، راهی برای یافتن شغل ندارند: آنها آنجا هستند تا کشف شوند، نه برای جستجوی کار خودشان.

مشتریانی که به دنبال پر کردن مشاغل هستند می توانند از طریق منوی جستجوی کشویی بزرگتر لینکدین به دنبال افراد بگردند: برای مثال، در جستجوی متخصصان در بازاریابی برند، می توانید شروع به تایپ آن عبارت در پنجره جستجو کنید، و لینکدین پیشنهاد خواهد کرد. “در بازار خدمات” به عنوان یک تکمیل خودکار، که شما را به لیستی از نامزدهای آن دسته می برد. این نامزدها بر اساس میزان ارتباط نزدیک شما مشتری با هر فرد، چه از طریق یک ارتباط کاری یا شخصی، مرتب خواهند شد.

اما کسانی که متخصص بازاریابی برند هستند، نمی توانند فهرست وسیع تری از فرصت ها را اسکن کنند. فاوستمن گفت که این عمدی است: آنها در حال حاضر این را برای تجربه مشتری ساخته اند، و ایده این است که با اجازه دادن به آنها درخواست های هدفمند، آنها غرق برنامه هایی نمی شوند که پس از آن باید زمانی را برای آزمایش کردن صرف کنند.

او گفت که با گذشت زمان این، به علاوه تمام ویژگی های دیگری که مانند پرداخت وجود ندارد، دوباره ارزیابی می شود. اگر لینکدین امیدوار باشد که اعتبار نیروی کاری را که در تلاش است در اینجا پرورش دهد، به دست آورد، بسیار مهم خواهد بود. فریلنسرها اغلب از عدم شفافیت در نرخ‌ها رنج می‌برند، و در نتیجه از طریق کم‌بالی کردن، در معرض خطر استثمار قرار می‌گیرند، نکته‌ای که فاستمن اذعان کرد که یک موضوع است و می‌گوید محل اختلاف در تیم محصول لینکدین است.

او گفت: “ما به نقطه قیمت گذاری خواهیم پرداخت، اما تصمیم گرفتیم فعلا این کار را نکنیم.”

چرخش جالب دیگر این است که چگونه و آیا لینکدین انواع دیگری از کارگران را وارد بازار خواهد کرد که جمعیت وسیعی از افرادی را که در خط مقدم کار می کنند و سایر مشاغل خدماتی را پوشش می دهد. فاستمن گفت: هیچ نقشه راه فوری برای گنجاندن آنها در بازار خدمات وجود ندارد، اما “دراز مدت این است که ما می توانیم این را به هر دسته ای که در لینکدین وجود دارد تعمیم دهیم.”