لاستیک مفهومی سازگار با محیط زیست Continental شامل یک آج قابل تجدید-TechCrunch

تلاش های زیادی برای کاهش تاثیرات خودروها بر محیط زیست در حال انجام است ، اما لاستیک هایی که این خودروها سوار می شوند چطور؟ Continental فکر می کند ممکن است کمک کند. نمایش جاده ای طبق گزارشات ، شرکت Conti GreenConcept (بله ، یک تایر مفهومی) را معرفی کرده است که در آن بیش از نیمی از مواد “قابل ردیابی ، تجدیدپذیر و بازیافت” هستند. شما حتی می توانید آج لاستیکی طبیعی را با کمی دردسر تجدید کنید – این ایده کاملاً جدیدی نیست ، اما آج های قابل تجدید عموماً مخصوص کامیون های تجاری بزرگ است. سه بار تمدید کافی است تا اطمینان حاصل شود که مواد مورد استفاده برای پوشش نسبت به مسافت پیموده شده به نصف کاهش یافته است.

حدود 35 درصد از مواد تجدیدپذیر هستند ، از جمله لاستیک قاصدک ، سیلیکات ساخته شده از خاکستر پوست برنج و یک رشته روغن های گیاهی و رزین ها. 17 درصد دیگر نخ پلی استر است که از بطری های بازیافتی PET ، فولاد بازیافتی و سیاه کربنی بدست آمده ساخته شده است.

کانتیننتال افزود: طراحی باید کارایی خود خودروها را افزایش دهد. بدنه ، دیوارهای جانبی و الگوهای آج ، GreenConcept را حدود 40 درصد سبک تر از یک لاستیک معمولی با وزن 16.5 پوند می کند ، که به نوبه خود 25 درصد مقاومت در برابر غلطک کمتری نسبت به لاستیک های دارای رتبه بالا در اتحادیه اروپا دارد. برآورد قاره ای شما شش درصد بیشتر از یک وسیله نقلیه الکتریکی دریافت خواهید کرد.

اگرچه ممکن است به زودی ماشین خود را با این لاستیک دقیق مجهز نکنید ، اما این بیش از یک تمرین تصور شده است. شرکت Continental قصد دارد فناوری بازیافت خود را از سال 2022 به تدریج به کار گیرد ، از جمله تولید لاستیک با استفاده از بطری های بازیافتی.

تلاش هایی مانند Conti GreenConcept تا حدی به معنای خدشه دار کردن تصویر عمومی Continental است. این شرکت می خواهد تا سال 2030 مسئولیت پذیرترین شرکت تولید کننده تایر باشد و حداکثر تا سال 2050 “حداکثر تا 2050” کاملاً خنثی از کربن شود. با این حال ، این خودرو به رویکردی جامع تر برای خودروهای سازگار با محیط زیست اشاره می کند که در آن بسیاری از قطعات ، نه فقط پیشرانه ، با کره زمین مهربان تر هستند.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در Engadget ظاهر شد.