قیمت گوریل ها نزدیک به 1 میلیارد دلار است ، سری C ارزش تحویل مواد غذایی درخواستی را 2.1 میلیارد دلار ارزیابی می کند-TechCrunch

گوریلس ، تحویل خواربارفروشی و فروشگاه تاریک مستقر در برلین ، نزدیک به 1 میلیارد دلار از بودجه سری C را بدست آورده است ، این آخرین نشانه ای است که نشان می دهد سرمایه گذاران علاقه زیادی به برنامه های خرید مواد غذایی شهری در سراسر قاره و فراتر از آن دارند.

این دور توسط یکی دیگر از استارتاپ های تحویل درخواستی متمرکز بر غذا-Delivery Hero آلمان-هدایت می شود که تأیید کرد 235 میلیون دلار در گوریل سرمایه گذاری کرده است تا حدود 8 درصد از استارتاپ تحویل خواربار تازه را به دست آورد.

گوریل ها در مارس امسال ارزش تک شاخ را پشت سر گذاشتند ، هرچند که فقط سال گذشته تأسیس شد. قیمت آن در حال حاضر 2.1 میلیارد دلار است ، و سری C را به عنوان بزرگترین کمک مالی برای مشاغل غیر فهرست شده در بخش تحویل مواد غذایی اروپا معرفی می کند.

Kağan Sümer ، مدیرعامل و بنیانگذار ، در بیانیه ای اظهار داشت: “اندازه دور سرمایه گذاری امروز توسط یک کنسرسیوم سرمایه گذاری فوق العاده ، نشان دهنده پتانسیل فوق العاده بازار پیش رو است. با Delivery Hero ، ما یک پشتیبانی استراتژیک قوی را انتخاب کرده ایم که ریشه در بازار جهانی تحویل دارد و به دلیل داشتن تجربه منحصر به فرد در مقیاس پذیری پایدار یک شرکت آلمانی در سطح بین المللی مشهور است. ما بهترین تیم را در بخش خود ، شرکای پیشرو و منابع مالی برای تقویت موقعیت پیشرو در بازار در اختیار داریم اروپا و فراتر.”

همچنین سرمایه گذاران فعلی Coatue Management ، DST Global ، تنسنت، Atlantic Food Labs، Fifth Wall، Greenoaks، A*؛ همراه با سرمایه گذاران جدید G Squared ، Alanda Capital ، Macquarie Capital، MSA Capital و Thrive Capital.

این استارتاپ شبکه ای از فروشگاه های تاریک شهری را برای انجام سفارشات تحویل سریع مواد غذایی در شهرهایی که خدمات ارائه می دهد ، اداره می کند (در حال حاضر در بیش از 55 شهر در دسترس است ، از جمله آمستردام، لندن، پاریس، مادرید ، نیویورک، میلان و مونیخ)

از زمان تأسیس آن در ژوئن 2020گوریلها بیش از 180 انبار را در 9 بازار بین المللی خود توسعه داده اند و می گوید پیک های مایل آخر (که شاغل هستند و نه کارگران گیگ) تنها در شش ماه گذشته بیش از 4.5 میلیون سفارش تحویل داده اند.

این شرکت می گوید در حال ورود به مرحله جدیدی از فعالیت های خود پس از دوره رشد سریع بین المللی است – که بر ایجاد زیرساخت های تجاری مقیاس پذیر و قوی همزمان با تلاش برای تسریع رشد آینده متمرکز است.

به طور خاص می گوید سری C برای تقویت جایگاه خود در بازارهای موجود و سرمایه گذاری بیشتر در عملیات ، افراد ، فناوری ، بازاریابی و زیرساخت های مالی مورد استفاده قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که بر تجربه مشتری متمرکز است.

به نوبه خود ، سرمایه گذار اصلی Gorllias در این دور-Delivery Hero-گفت که این سرمایه گذاری بر تعهد خود به تجارت سریع (با نام تجاری Q-commerce) در سطح جهانی تأکید می کند.

گوریلها با ارائه جایگزینی کارآمد و پایدار برای بقال های سنتی ، استانداردهای جدیدی را برای صنعت تحویل وضع کرده اند. ما طی چند ماه گذشته رشد ستارگان آنها را دنبال کرده ایم و بسیار هیجان زده ایم که اکنون بخشی از سفر آنها باشیم. هر دو شرکت ما ارزش زیادی برای ایجاد حس قوی از اجتماع قائل هستند و ما متقاعد شده ایم که سرمایه گذاری ما بر کارکنان ، مصرف کنندگان و صنعت ما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. ” بیانیه حمایتی

وی افزود: “Delivery Hero” مأموریت دارد تجارت سریع را در سطح جهان پیش ببرد و ما گوریل ها را به عنوان یکی از رهبران اروپا و آمریکا می بینیم. ” “تیم گوریلا تمرکز ویژه ای بر مشتری دارد که بالاترین نرخ نگهداری را در صنعت ایجاد می کند. این امر آنها را قادر می سازد تا با افزایش مداوم درآمد ماهانه دو رقمی تنها در یک سال به بیش از 300 میلیون دلار درآمد برسند. ما واقعاً معتقدیم که سرمایه گذاری بر روی بازیکنان مبتکرانه تجارت q به نفع کل صنعت خواهد بود و استاندارد جدیدی را برای ظاهر یک تجربه عالی مشتری تعیین می کند. “

در اوایل بیماری همه گیر ، چند هفته قبل از تولد گوریلا ، TechCrunch در مورد بازار تحویل مواد غذایی با اوستبرگ صحبت کرد – وی خاطرنشان کرد که در بین مشتریان خود “تمایل بیشتری” برای ارائه بیش از غذاهای گرم دارد.

یک سال و نیم بعد چشم انداز اروپا برای تحویل در صورت تقاضا همچنان ترکیبی بسیار ناپایدار و سوزاندن نقدینگی بالا است.

سایر بازیکنان محلی با منابع خوب در فضای خواربارفروشی عبارتند از: Flink مستقر در برلین ، Getir استانبول ، Glovo بارسلونا و Zapp لندن.

غول آمریکایی Gopuff همچنین در تلاش است تا منطقه را خیاط کند ، از جمله با انتخاب رقبای محلی.