قیف ، یک ابزار بدون کد برای بازاریابان برای سازماندهی منابع داده متفاوت ، 66 میلیون دلار در دور “قبل از IPO” جمع آوری می کند-TechCrunch

دنیای بازاریابی به دنیای فناوری بازاریابی تبدیل شده است. اما بازاریابان لزوما مهندس نیستند ، بنابراین کار با ترابایت داده هایی که کمپین های آنها تولید می کنند می تواند یک چالش باشد. امروز ، یک استارتاپ استکهلم به نام Funnel ، که یک پلت فرم بدون کد برای کمک به مدیریت این فرایند ایجاد کرده است ، 66 میلیون دلار از بودجه خود را اعلام می کند ، دور رشد که تقاضا در بازار برای چنین ابزارهایی را برجسته می کند. فانل این را دور “پیش از عرضه اولیه سهام” توصیف می کند: آخرین دور آن خواهد بود تا به صورت عمومی منتشر شود ، احتمالاً در بازار داخلی او ، و احتمالاً در شش تا 18 ماه آینده.

چهارمین صندوق بازنشستگی ملی سوئد (AP4) و Stena Sessan با یکدیگر حمایت می کنند و حامیان قبلی Balderton Capital ، Eight Roads ، F-Prime ، Oxx و Industrifonden نیز در این میان شرکت کرده اند. فردریک اسکانتزه ، بنیانگذار و مدیرعامل ، گفت که این شرکت ارزش گذاری خود را فاش نمی کند اما گفت که این مقدار به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از ارزش پیش از پول آن در آخرین دور آن بود ، سری B قبل از همه گیری 47 میلیون دلار در ژانویه 2020.

به عنوان اندازه گیری اندازه قیف ، این شرکت دارای 1200 مشتری بزرگ است که حدود نیمی از آنها در ایالات متحده هستند. آنها شامل مارک هایی مانند Home Depot ، trivago ، Skechers ، Samsung ، Vodafone ، Logitech ، Skyscanner و SAS – خطوط هوایی اسکاندیناوی و همچنین به عنوان Havas Media ، بخشی از غول تبلیغاتی و روابط عمومی فرانسه ، Ogilvy و DAC Group.

چالشی که فونل با آن دست و پنجه نرم می کند این است که بازاریابی به یک تجارت دیجیتالی تبدیل شده است: اگرچه کمپین های فضای باز ، چاپی ، تلویزیونی و سایر کمپین های آنالوگ هنوز 40 درصد از هزینه های بازاریابی را به خود اختصاص می دهند ، اما 60 درصد آن به دیجیتال واگذار می شود.

این نسبت هنوز در حال افزایش است ، مهم این که بازاریابی دیجیتال تصویری قابل اندازه گیری از عملکرد خوب کمپین ارائه می دهد: مردم در رسانه های اجتماعی مشارکت می کنند و به آنها پاسخ می دهند. روی پیوندها کلیک می کنند ؛ آنها اطلاعات را با سایر سیستم عامل ها به اشتراک می گذارند. فراگیر شدن بازاریابی دیجیتال همچنین به این معنی است که منابع داده ای که معمولاً یک بازاریاب از آنها استفاده می کند نیز در حال افزایش است.

“چهار یا پنج سال پیش ، یک بازاریاب معمولاً از هفت منبع داده استفاده می کرد.” “آن زمان به 10 نفر رسید. در حال حاضر ، مشتریان ما ممکن است از 20 تا 30 یا حتی 70 یا 80 منبع داده استفاده کنند. اگر در 50 بازار فعال هستید ، این مشکل پیچیده می شود. “

اما این مشکل داده نیز ایجاد می کند. هنگامی که سیستم عامل ها و کمپین های بازاریابی کمتری در حال اجرا هستند ، یک بازاریاب معمولاً برای تجزیه و تحلیل داده ها یا ابزارهای خاص یک کمپین از صفحه گسترده استفاده می کند. با این حال ، این امر با افزایش منابع داده و انتظارات آنچه بازاریابان می خواهند از این اطلاعات بدست آورند ، همراه با آن افزایش می یابد. بنابراین کار با داده هایی که تولید می شود معمولاً به کمک یک دانشمند داده نیاز دارد تا آنها را به گونه ای گزارش دهد که به شیوه ای قابل استفاده تر گزارش شوند.

Skantze گفت: “فقط استفاده از داده های خام کافی نیست.” “فیس بوک به تنهایی 700 معیار دارد و داده هایی که از یک کمپین دریافت می کنید فقط به یک انبار داده ها می رود. بنابراین شما باید آن را آماده کسب و کار کنید ، باید آن را عادی کنید. این بدان معناست که از چیزی مانند SQL استفاده کنید. و این بدان معناست که خود بازاریابان نمی توانند مستقیماً با آن قیف داده کار کنند. “

پلتفرم قیف قادر به “خواندن” ، سازماندهی و ایجاد گزارش برای مجموعه داده های مختلف ناشی از این کمپین ها ، از طریق مجموعه قوانین از پیش طراحی شده است ، یا یک شرکت می تواند برای خود سفارشی کند. در حال حاضر حدود 550 منبع مختلف داده (از بسترهای رسانه های اجتماعی گرفته تا موتورهای جستجو و موارد دیگر: اساساً هر سیستم عامل دیجیتالی که ممکن است توسط یک بازاریاب برای اجرای یک کمپین استفاده شود). Skantze گفت ، و هر زمان که مشتریان از آنها استفاده می کنند ، افزوده می شود. وی گفت ، از طریق منوهای کشویی ، بازاریابان غیر فنی می توانند “همه کارهایی را که قبلاً از یک فرد فناوری اطلاعات خواسته بودند انجام دهند تا داده ها را مرحله بندی کنند.”

نکته اصلی این است که این امر بر بازاریابی متمرکز است ، و همچنین آن را از سایر رقبای متمایز ارائه می دهد که ابزارهای کم کد را برای کمک به سازماندهی داده ها برای اطلاعات بیشتر تجاری یا گزارش برنامه ها کمک می کند.

“پنج سال پیش فکر می کردم که ابزارهای BI این مشکل را حل می کنند ، اما مشکل این است که آنها بسیار افقی هستند و هر نوع داده ای را شامل می شوند ، چه بازاریابی ، چه جغرافیایی ، چه مالی و غیره. بنابراین در داخل بازاریابی ممکن است تنها پنج منبع داده را پوشش دهد ، در حالی که ما 550 منبع داریم. ” “شما نمی توانید مشکل کشیدن داده ها را حل کنید مگر اینکه در قسمتی عمودی باشید. دانه برف هم همینطور است: 200 کانکتور دارد اما در مناطق زیادی هستند. “

رشد آینده قیف ممکن است کاملاً مطمئن به نظر برسد: فعالیت آنلاین بیشتر باعث فعالیت بیشتر بازاریابی می شود و از بازاریابان انتظار می رود که در مورد آنچه انجام می دهند و در مورد مشتریان خود کشف می کنند ، بینش بیشتری ارائه دهند و نه کمتر. از سوی دیگر ، بازار در حال پیشرفت است. مردم نمی خواهند ردیابی شوند. مقررات در حال اجرا است که جمع آوری داده های بازاریابی را دشوار می کند. مجموعه ای از فناوری در حال رشد است که به دنبال راه هایی برای ایجاد مجموعه داده های “مصنوعی” است که می تواند به معنای اتکای کمتر به خروج داده ها از کمپین های بازاریابی باشد ، که می تواند به معنای تجارت کمتر برای قیف های جهان باشد. و سیستم عامل ها نیز لحن خود را تغییر می دهند.

Skantze گفت: “محدودیت هایی که اپل برای ردیابی در iOS اعمال کرده است ، تأثیر زیادی به ویژه برای شرکت های B2C داشته است.” “آنها عملکرد قبلی خود را ندارند. این چیزی است که مشتریان ما نگران آن هستند اما تا کنون بر ما تأثیر نگذاشته است. وظیفه ما این است که داده ها را پایین بیاوریم تا دیگران بتوانند آن را درک کنند. ما اینجا کمی شبیه سوئیس هستیم. ما یک قدم از مکانیک adtech فاصله داریم. “

صرف نظر از اینکه چگونه توسعه می یابد ، این استدلال خوبی برای تنوع در پوشش بیشتر از بازاریابی در بستر آن است.

امروزه تعدادی ابزار در بازار وجود دارد که روش هایی را برای سفارش بهتر مجموعه داده ها ایجاد می کند تا بتوان از آنها برای هوش تجاری بهتر استفاده کرد. آنها شامل Collibra و Acryl و بسیاری دیگر است. اسکانتز خاطرنشان کرد: نکته مهم در مورد قیف این است که آن را به عنوان ابزاری برای افراد غیر فنی ارائه می دهند و با بازاریابی در نظر گرفته شده است. گفته می شود ، این شرکت برنامه هایی برای فراتر از بازاریابی در طول زمان دارد. وی گفت: “ما در حال حاضر داده های تیم های فروش و تیم های تجارت الکترونیک را جمع آوری می کنیم.”

دورهای “پیش از عرضه اولیه سهام” در زمینه این آخرین جمع آوری کمک های مالی در مورد جذب سرمایه گذاران نهادی است که همچنین بخشی از فرایند IPO خواهند بود.

“ما سرمایه گذاران بلند مدت هستیم که به دنبال شرکت هایی هستیم که دوست داریم و آنها را برای مدت طولانی نگه می داریم. ما از اندازه فرصت جهانی و بلندپروازی تیم برای ایجاد یک شرکت بزرگ نرم افزاری تحت تأثیر قرار گرفتیم. “

فردریک کونوپیک ، مدیر سرمایه گذاری Stena Sessan ، می افزاید: “قیف رشد قوی و قابل پیش بینی را با معیارهای چشمگیر بازار و ردپای جهانی نشان داده است.” “ما احساس می کنیم که این شرکت موقعیت مناسبی برای بازار عمومی سوئد دارد.”