قرارداد فورج با SPAC شرط بندی بر نقدشوندگی تک شاخ است – TechCrunch

در نقش واربی ​​پارکر، Freshworks ، Amplitude و Toast در هفته های آینده لیست می شوند ، ما نباید رونق SPAC را فراموش کنیم. به عنوان مثال ، این هفته ، Forge Global (Forge) ، یک استارتاپ فناوری که بازار معاملات ثانویه را در شرکت های خصوصی اداره می کند ، اعلام کرد که از طریق ترکیب چک خالی به بازار عمومی عرضه می شود.

و در حالی که ما هر بسته SPAC را که از رادار ما عبور می کند ، باز نمی کنیم ، معامله Forge یک زمان مناسب برای تجزیه و تحلیل است.


بورس استارتاپ ها ، بازارها و پول را بررسی می کند.

هر روز صبح آن را در Extra Crunch بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


چرا؟ دلایل متعدد. اول ، ما درباره نحوه درآمدزایی شرکت و میزان تنوع درآمد آن کنجکاو هستیم. ما همچنین علاقه مند هستیم که بازار معاملات سهام ثانویه در اسب شاخدار چقدر بزرگ است. علاوه بر این ، ما می خواهیم بدانیم آیا این معامله گران به نظر می رسد یا خیر ، زیرا ممکن است به ما کمک کند تا به طور گسترده تر در بازار SPAC یک بررسی حرارتی انجام دهیم.

اول ، برخی از جزئیات مربوط به معامله. سپس به تفریح ​​می رسیم. برای کار!

Forge SPAC

Forge با Motive Capital ادغام می شود ، یک شرکت چک چک که 360 میلیون دلار در دسامبر 2020 جمع آوری کرد.

بر اساس محاسبات شرکت ، واحد تجاری ترکیبی تقریباً 2 میلیارد دلار بر اساس “ارزش خالص کاملاً رقیق شده به صورت پیش فرض” انجام می شود. پیش بینی شرکت شرکت، پروژه ارزش آن به لطف 435 میلیون دلار پول نقد پس از اتمام معامله ، 1.60 میلیارد دلار کوچکتر است ، اگرچه این رقم قبل از معامله تا حدودی تغییر می کند.

نادیده گرفتن تفاوت های معامله – یک PIPE ، 90٪ واگذاری سهام از سهامداران فعلی و موارد دیگر ، در صورت تمایل به آن وجود دارد – آنچه اهمیت دارد این است که Forge از نظر ارزش خالص حدود 2 میلیارد دلار ارزش دارد و صدها میلیون دلار دلار در بانک پس از معامله

ارزش حاصله نه تنها بخاطر ساختن یک اسب شاخدار Forge ، بلکه همچنین برای نشان دادن یک حرکت صعودی چشمگیر در ارزش شرکت قابل توجه است. داده های PitchBook و Crunchbase موافق هستند که Forge آخرین بار در زمان جمع آوری 150 میلیون دلار در اوایل سال جاری 700 میلیون دلار (پس از پول) ارزش گذاری شده است. بنابراین ، به نظر می رسد که این شرکت برای بیشتر از حامیان اولیه خود ، بازدهی قوی خواهد داشت. حتي سرمايه گذاران خصوصي كه سرمايه خود را به شركت وارد كرده اند بايد در اين معامله خوب عمل كنند.

این ما را به کسب و کار و مدل تجاری شرکت می رساند. Forge به شرکت های قبل از عرضه اولیه سهام کمک می کند تا قبل از شناور شدن تجارت کنند. تا حدودی کنایه آمیز است که کشف قیمت چیزی است که شرکت ادعا می کند پلتفرم آن می تواند به شرکت ها قبل از شروع کار کمک کند ، در حالی که این شرکت قرار است ارزش خصوصی خود را به سرعت با اولین عرضه عمومی شکست دهد.

صرف نظر از این ، بیایید با تک شاخ صحبت کنیم.

راه حلی برای ترافیک تک شاخ؟

یکی از موضوعات بلند مدت مورد علاقه من در مورد بازار استارتاپ در مراحل پایانی این است که در ایجاد ارزش بسیار بهتر از یافتن نقطه خروجی برای آن ارزش جمع آوری شده است. به بیان ساده تر ، بازار استارتاپی در ایجاد تک شاخ ها عالی است اما تا حدودی ضعیف است که آنها را در معرض دید عموم قرار می دهد.

این نگرانی های نظارتی ضد تراست ، شرکت های فناوری ثروتمند را برای به دست آوردن استارتاپ های امیدوار کننده که می تواند آنها را به چالش بکشد ، دشوارتر کرده است ، تنها بخشی از این موضوع است. حتی امسال IPO های کافی برای متوقف کردن رشد تعداد تک شاخ های جهانی وجود ندارد.

این فشار دلیل خوبی برای این است که چرا Forge یک شرکت جالب است. هرچه تعداد تک شاخ های بیهوده بیشتر در جهان وجود داشته باشد ، احتمالاً تقاضای بیشتری برای بازارهایی مانند آن وجود دارد ، که به سهامداران موجود در شرکت های خصوصی ارزشمند اجازه می دهد نقدینگی خود را پیش از شروع نهایی بازار عمومی افزایش دهند.