قبل از پرتاب بعدی Starship، SpaceX رئیس اصلی پرواز فضایی انسانی ناسا را ​​استخدام می کند

اسپیس ایکس کتی لودرز، رئیس سابق پروازهای فضایی انسانی ناسا را ​​استخدام کرده است، زیرا این شرکت به توسعه سیستم پرتاب Starship خود برای بازگرداندن انسان به ماه و فراتر از آن ادامه می دهد.

این خبر ابتدا توسط CNBC منتشر شد. بر اساس این گزارش، لودرز از تأسیسات پرتاب و توسعه موشک SpaceX در جنوب شرقی تگزاس کار خواهد کرد. استاربیس خانه تمام توسعه‌های استارشیپ است و اولین پرواز مداری آن وسیله نقلیه در آوریل بود. او به رئیس و مدیر عامل اسپیس ایکس گوین شاتول گزارش خواهد داد.

لودرز دانش نزدیک خود را از فرآیندها و استانداردهای آژانس فضایی برای پروازهای فضایی انسانی به ارمغان می آورد. آژانس فضایی در پایان ماه مارس بازنشستگی او را به عنوان معاون مدیریت عملیات فضایی (SOMD) اعلام کرد. فعالیت او در ناسا بیش از سه دهه طول کشید و شامل برنامه‌های شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بود.

لودرز سال هاست با اسپیس ایکس کار می کند. به عنوان رئیس SOMD، او بر ماموریت های Cargo و Crew Dragon به و از ایستگاه فضایی بین المللی، از جمله اولین ماموریت خدمه SpaceX برای آژانس نظارت داشت.

در حالی که اسپیس ایکس قبلاً شش ماموریت حمل و نقل فضانوردان به و از ایستگاه فضایی بین‌المللی را تکمیل کرده است – و بنابراین میراث انسانی خود را در پروازهای فضایی با ناسا به اثبات رسانده است – این شرکت در حال برنامه‌ریزی قابل توجهی با Starship است. این سیستم پرتاب در نهایت برای فرود انسان بر روی ماه به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس ناسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ایلان ماسک، مدیرعامل ناسا نیز آن را به عنوان یک حامل حمل‌ونقل فضایی عمیق در نظر می‌گیرد که ممکن است در نهایت به مریخ برسد.