قانون‌گذاران کالیفرنیا و صنعت AV برای آینده کامیون‌های خودران مبارزه می‌کنند

لایحه ای در کالیفرنیا که یک اپراتور ایمنی انسانی آموزش دیده را ملزم می کند هر زمانی که یک وسیله نقلیه خودمختار سنگین در جاده های عمومی این ایالت کار می کند، حضور داشته باشد. این لایحه که برای اولین بار در ژانویه ارائه شد، روز چهارشنبه در مجلس ایالت تصویب شد و اکنون با بررسی کمیته و رأی گیری در سنا روبرو خواهد شد.

مدافعان این لایحه می خواهند هم ایمنی کاربران جاده ای کالیفرنیا و هم امنیت شغلی رانندگان کامیون را تضمین کنند. شرکت‌های AV و نمایندگان صنعت می‌گویند این اقدام غیرمنطقی است، رقابت کالیفرنیا را در فضای AV و حمل‌ونقل تهدید می‌کند و مانع از پیشرفت فناوری است که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

جف فارا، مدیر اجرایی خودروی خودمختار گفت: «AB 316 یک ممنوعیت فناوری پیشگیرانه است که کالیفرنیا را حتی بیشتر از سایر ایالت‌ها عقب می‌اندازد و وضعیت ایمنی ویرانگر در جاده‌های کالیفرنیا را که سال گذشته بیش از 4400 نفر جان خود را از دست دادند، قفل می‌کند. انجمن صنعت در بیانیه ای “AB 316 مقامات اجرای قانون و ایمنی کالیفرنیا را تضعیف می کند زیرا آنها به دنبال تنظیم و نظارت بر کامیون های خودران نجات دهنده زندگی هستند.”

اگر این قانون در سنا تصویب شود، به میز فرماندار گاوین نیوسام می رود تا به قانون تبدیل شود، مگر اینکه نیوسام تصمیم به وتو کند. در حالی که Newsom کمک های مالی زیادی از شرکت های بزرگ فناوری دریافت کرده است و اخیراً با میلیاردر فناوری، ایلان ماسک رفاقت کرده است، این سیاستمدار همچنین به سرکوب فناوری هایی که رای دهندگانش را در معرض خطر قرار می دهد، معروف است.

خطر و ایمنی همان چیزی است که در مورد AB 316 صحبت می شود. نویسندگان و حامیان لایحه به مواردی اشاره کرده‌اند که رباتاکسی در خیابان‌های شهر در سانفرانسیسکو و تسلاس که تحت سیستم‌های کمک راننده پیشرفته این خودروساز مانند Autopilot کار می‌کنند باعث تصادفات مرگبار شده است.

“بزرگراه های کالیفرنیا مکانی غیرقابل پیش بینی هستند، اما به عنوان یک راننده کامیون Teamster 13 ساله، آموزش دیده ام که انتظار چیزهای غیرمنتظره را داشته باشم. می دانم باید مراقب افرادی باشم که هنگام رانندگی پیامک می نویسند، چاله های وسط جاده، و افرادی که در کنار بزرگراه با لاستیک پنچر شده اند. Fernando Reyes، راننده تجاری و عضو Teamsters Local 350 در بیانیه ای گفت: ما نمی توانیم به فناوری جدید برای انتخاب این چیزها اعتماد کنیم. وزن کامیون من بیش از 10000 پوند است. تصور اینکه در بزرگراه بدون راننده پشت فرمان در حال حرکت است، فکر وحشتناکی است و ایمن نیست. AB 316 تنها راه پیش روی کالیفرنیا است.

این لایحه شرکت ها را از آزمایش یا استقرار کامیون های خودران در جاده های عمومی کالیفرنیا منع نمی کند. فقط اصرار دارد که یک راننده انسانی آموزش دیده در خودرو حضور داشته باشد تا در مواقع اضطراری مسئولیت را بر عهده بگیرد.

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، آژانسی که وظیفه ارائه مجوزهای آزمایش و استقرار خودروهای AV در این ایالت را بر عهده دارد، هنوز خودروهای خودران با وزن بیش از 10001 پوند را در این ایالت ممنوع کرده است. با پیش بینی اینکه DMV به زودی آن ممنوعیت را لغو کند، AB 316 به طور موثر اختیارات آینده DMV را برای تنظیم خودروهای AV، قدرتی که آژانس از سال 2012 در اختیار دارد، محدود می کند. اهداف آزمایش یا استقرار، مگر اینکه قانونگذار متقاعد شده باشد که این کار به اندازه کافی ایمن است.

زبان اضافی به AB 316 اضافه شد تا نقشی را که DMV در ارائه شواهد ایمنی به سیاستگذاران ایفا می کند، مشخص کند.

تا 1 ژانویه 2029 یا پنج سال پس از شروع آزمایش (هر کدام که بعداً رخ دهد)، DMV باید گزارشی را به ایالت ارائه کند که عملکرد فناوری AV و تأثیر آن بر ایمنی عمومی و اشتغال در بخش حمل و نقل را ارزیابی می کند. . این گزارش شامل اطلاعاتی مانند قطع و وصل و تصادفات و همچنین توصیه‌ای در مورد اینکه آیا قانونگذار باید الزامات خودروهای خودران با وزن ناخالص 10001 پوند یا بیشتر را حذف، اصلاح یا حفظ کند تا با یک اپراتور ایمنی انسانی کار کند. در وسیله نقلیه،» با توجه به زبان لایحه.

پس از ارائه این گزارش، قانونگذار رسیدگی نظارتی را برگزار خواهد کرد. اگر قانونگذار و فرماندار با حذف الزام اپراتور ایمنی انسانی موافقت کنند، DMV همچنان باید یک سال دیگر پس از تاریخ جلسه برای صدور مجوز صبر کند. این بدان معناست که کالیفرنیا ممکن است تا سال 2030 شاهد کارکرد کامیون‌های خودران بدون انسان در صندلی جلو نباشد.

در صورت تصویب، AB 316 کالیفرنیا را با ممانعت از کارکرد کامیون‌های خودران به تنهایی، مگر اینکه توسط سازمان تأیید شده باشد، تبدیل به یک کشور دورتر خواهد کرد. [California Legislature] از طریق یک فرآیند پیچیده، گفت: جاده های ایمن برای همهائتلافی از طرفداران AV. بیایید امیدوار باشیم که ایالت های دیگر عاقل تر باشند و اجازه دهند کارشناسان ایمنی جاده وظایف خود را انجام دهند.