فیس بوک به دلیل نشانگر “بسیار کوچک” LED در عینک های هوشمند هشدار داد ، زیرا DPA های اتحادیه اروپا نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را نشان می دهند – TechCrunch

تنظیم کننده اصلی حفظ حریم خصوصی فیس بوک در اروپا نگرانی هایی را در مورد یک جفت عینک آفتابی Ray-Ban که این غول فناوری در حال فروش آن است ، ایجاد کرده است. این عینک دارای دوربین نصب شده روی صورت است که می تواند برای گرفتن عکس و فیلم کوتاه با نشانه کلامی استفاده شود.

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) روز جمعه گفت که از غول فناوری خواسته است نشان دهد که چراغ نشانگر LED نیز بر روی مشخصات نصب شده است – که وقتی کاربر در حال فیلمبرداری است روشن می شود – روشی م effectiveثر برای آگاهی دیگران است. آنها توسط کاربر ضبط می شوند.

ناظر حفظ حریم خصوصی ایتالیا ، گارانتی ، در حال حاضر نگرانی هایی در مورد عینک های هوشمند فیس بوک ایجاد کرده است – اما ایرلند به دلیل محلی که پایگاه منطقه ای این شرکت در آن قرار دارد ، نقش بزرگی به عنوان تنظیم کننده برای غول فناوری دارد.

فیس بوک به عنوان “گام بعدی” در راه ساختن یک جفت عینک “هوشمند” واقعیت افزوده یک سال پیش اعلام کرد-گفت که مشخصات اولیه شامل هیچ AR نمی شود ، اما اعلام یک شرکت چند ساله غول عینک لوکس Luxottica ، همانطور که ظاهراً برای خط لوله ای از عینک های “هوشمند” با ویژگی های بارگذاری شده برنامه ریزی شده بود.

اولین مشخصات مارک فیس بوک Ray-Ban در اوایل ماه جاری به فروش رسید-بیشتر شبیه یک عینک آفتابی معمولی بود اما دارای دو دوربین 5 مگاپیکسلی بود که در جلوی آن نصب شده بود و کاربر را قادر می ساخت تا از هر چیزی که نگاه می کند فیلم بگیرد و بارگذاری کند. آن را به یک برنامه جدید فیس بوک به نام View تبدیل کنید. (عینک آفتابی همچنین دارای بلندگوهای داخلی است تا کاربر بتواند به موسیقی گوش دهد و تماس تلفنی برقرار کند.)

مشخصات همچنین شامل یک چراغ LED نصب شده در جلو است که قرار است روشن شود تا زمان ضبط ویدئو را نشان دهد. با این حال ، تنظیم کننده های اروپایی نگران هستند که آنچه DPC به عنوان یک شاخص “بسیار کوچک” توصیف می کند ، مکانیزمی ناکافی برای هشدار دادن مردم به ریسک ثبت آنها باشد.

فیس بوک ثابت نکرده است که آزمایش میدانی جامعی از دستگاه را با هدف ارزیابی حریم خصوصی که ممکن است ایجاد کند ، انجام داده است.

“در حالی که پذیرفته شده است که بسیاری از دستگاه ها از جمله تلفن های هوشمند می توانند افراد ثالث را ضبط کنند ، اما عموماً اینطور است که دوربین یا تلفن به عنوان دستگاهی که ضبط در آن اتفاق می افتد قابل مشاهده باشد ، در نتیجه موارد ضبط شده در ضبط ها را به اطلاع قبلی می رساند. در عینک ، یک چراغ نشانگر بسیار کوچک وجود دارد که هنگام وقوع ضبط روشن می شود. به DPC و Garante نشان داده نشده است که آزمایش جامع در این زمینه توسط فیس بوک یا Ray-Ban انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که چراغ نشانگر وسیله ای م effectiveثر برای اطلاع رسانی است. “

تنظیم کننده اصلی فیس بوک در زمینه حفاظت از داده های اتحادیه اروپا در ادامه می گوید که از غول فناوری می خواهد “تأیید و نشان دهد که چراغ نشانگر LED برای هدف خود م effectiveثر است و یک کمپین اطلاعاتی را برای هشدار به مردم در مورد چگونگی این محصول جدید مصرف کننده اجرا کند. باعث ضبط کمتر واضح تصاویر آنها می شود “.

با سوالات فیس بوک تماس گرفته شده است.

مشخص نیست که آیا فیس بوک در طول طراحی عینک های هوشمند با تنظیم کننده های حریم خصوصی اتحادیه اروپا همکاری داشته است یا خیر.

همچنین این که آیا یا چه زمانی ممکن است در اروپا راه اندازی شوند.

این مشخصات در اوایل ماه جاری برای فروش در ایالات متحده ارسال شده است – هزینه آن 299 دلار است. قیمت حریم خصوصی آمریکایی ها tbc است.

در طول این سالها ، فیس بوک برخی از محصولات خود را در اروپا به دلیل نگرانی های قانونی – از جمله ویژگی برچسب گذاری چهره (که بعداً به شکل دیگری دوباره معرفی شد) به تأخیر انداخته (یا حتی متوقف کرده است).

راه اندازی سرویس دوستیابی فیس بوک در اروپا نیز بیش از 9 ماه به تأخیر افتاد – و پس از مداخله DPC با برخی تغییرات ادعایی وارد شد.

همچنین محدودیت هایی وجود دارد که چگونه پلتفرم پیام رسانی تحت مالکیت فیس بوک واتس اپ می تواند داده ها را با خود فیس بوک در اروپا به اشتراک بگذارد ، باز هم به دلیل عقب نشینی مقررات. اگرچه هنوز داده های زیادی از WhatsApp به فیس بوک در اتحادیه اروپا منتقل می شود و – کوچک نمایی – تعداد زیادی از شکایات مربوط به حریم خصوصی علیه غول فناوری در منطقه در دست بررسی است ، به این معنی که این مسائل بلاتکلیف و اجرایی نشده اند.

در اوایل ماه جاری DPC ایرلند اولین تصمیم خود را علیه یک شرکت فیس بوک (تحت GDPR اتحادیه اروپا) اعلام کرد – واتس اپ را با 267 دلار جریمه مربوط به شکست شفافیت اعلام کرد. با این حال DPC هنوز چندین شکایت حل نشده علیه فیس بوک یا مشاغل متعلق به فیس بوک روی میز خود دارد.

در ماه ژانویه ، تنظیم کننده ایرلندی همچنین موافقت کرد که به سرعت “شکایت” (قبل از GDPR) 2013 علیه انتقال داده های فیس بوک به خارج از اتحادیه اروپا به ایالات متحده را حل کند. این تصمیم نیز همچنان معلق است.