فیاسکو Theranos نشان می دهد که هیئت های مشاوره راه اندازی چقدر اهمیت دارند – TechCrunch

سقوط حماسی از لطف الیزابت هولمز برای همه از مدیران عامل گرفته تا سرمایه گذاران ، شرکای تجاری ، رسانه ها – اجتماعی یا غیره – و دستگاه تبلیغاتی سیلیکون ولی که همیشه تشنه ستاره جدید و شرکت تک شاخ است ، درس می گیرد.

برای شرکتهای دارویی ، به ویژه امور پزشکی ، درس مهم این امر غم انگیز و تلخ به همان سادگی و قدرتمند است: هیئت مشاوره شما بسیار مهم است.

نام های بزرگ ، تخصص کمی مرتبط

این پنج کلمه مشخصه هیئت مدیره Theranos است. نگاهی گذرا به سیاستمداران (سابق) (جورج شولتز ، ویلیام پری ، سام نان ، هنری کیسینجر ، بیل فرست) ، اعضای بلند پایه ارتش (گری روگهد ، جیمز متیس) و رهبران شرکتی بدون تجربه مراقبت های بهداشتی (ریچارد کوواچویچ/بانکداری) نشان می دهد. و رایلی بچتل/مهندسی و ساختمان).

سپس تنها پزشک متخصص ، مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده ، ویلیام فوج – بود ، مگر اینکه بخواهید بیل فریست را بشمارید ، یک دکترای متمرکز بر پیوند قلب که مدتها قبل از پیوستن به هیئت مدیره ترانوس به سیاست روی آورد. هولمز خود در 19 سالگی ترک تحصیل کرد و Theranos COO Sunny Balwani با آموزش و تجربه حرفه ای در زمینه فناوری اطلاعات بود.

در حالی که نام های بزرگ توجه را به خود جلب می کنند و اعتبار می بخشند ، شما از ابتدا به تخصص دامنه در هیئت های مشاوره خود نیاز دارید. تخصص واقعی چکمه ها بر روی زمین از مشاورانی که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند زیرا آنها هر روز آن را تجربه کرده اند.

به جز فوژه ، هیچ کس اولین چیزی را که در مورد آزمایش تشخیصی ، فناوری های پشت آن ، چالش ها ، تدارکات ، اقتصاد یا حتی زیست شناسی می دانست. شهادت متیس در دادگاه هولمز این نکته را روشن می کند.

به گزارش واشنگتن پست ، وی به دادستان ها گفت: “من در تمام مدت فکر می کردم که ما این کار را با استفاده از ابزار Theranos انجام می دهیم.” او حرف هولمز و تیم رهبری ارشد را پذیرفت که این فناوری کار کرده است. بدون تجربه در این زمینه ، احتمالاً تقریباً تمام کاری است که او می تواند انجام دهد.

چیزی که هیئت مدیره به آن احتیاج داشت – و اعضا باید خیلی زودتر تأکید می کردند که این تخصص باید به آن اضافه شود – افرادی بودند که می توانستند زیر کاپوت نگاه کنند و همه جنبه های یک سیستم را مورد بررسی دقیق قرار دهند ، که در صورت واقعی بودن ، هر سیستم تست تشخیصی دیگری را در آنجا ایجاد کند. شبیه بازی بچه ها

تنها در سال 2016 بود که ترانوس چیزی را که مجله فورچون آن را “هیئت پزشکی فوق العاده واجد شرایط” نامیده بود ، اضافه کرد. که بود. اما ظاهراً آن زمان دیگر دیر شده بود.

درس های آموخته شده برای هیئت های مشاوره

اولین درس آموخته شده از این ناکامی بصری است: در حالی که نامهای بزرگ توجه را جلب می کنند و اعتبار می بخشند ، شما از ابتدا به تخصص حوزه در هیئت های مشاوره خود نیاز دارید. تخصص واقعی چکمه ها بر روی زمین از مشاورانی که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند زیرا آنها هر روز آن را تجربه کرده اند.

هیئت های مشاوره در شرکت های دارویی (زیستی) معمولاً منشی وزارت امور خارجه یا دفاعی ندارند ، اما ریسک مربوط به هیئت مدیره ای که فقط از رهبران عالی رتبه و بین المللی تشکیل شده است می تواند مشابه باشد: آنها بسیار مورد توجه هستند ، فوق العاده شلوغ هستند و ممکن است در بررسی داده ها و جزئیات موقعیت مناسبی نداشته باشد. آنها ممکن است در معتبرترین کنفرانس ها پنل های اصلی را برگزار کنند ، همه کسانی را که در حوزه درمانی هستند ، بشناسند و در مجلات High Journal Impact Factor چاپ کنند ، اما بیماران را ملاقات نکنند.

در حالی که هیئت های مشاوره برای اطلاع از تصمیمات استراتژیک به این نام های بزرگ احتیاج دارند ، آنها همچنین به اعضایی نیاز دارند که بتوانند وارد علف های هرز شوند ، به سوالات پزشکی مربوطه پاسخ دهند و نیازهای برآورده نشده جمعیت های مختلف بیمار را شناسایی کنند. یک هیئت مدیره بسیار کارآمد و متنوع باید برای مشاوره اولیه شرکتها وجود داشته باشد.

هنگامی که اوضاع به هم ریخت ، حتی یک هیئت مدیره “به طرز شگفت انگیز با شایستگی” نمی تواند شرایط را تغییر دهد.

شرح شغل: با علت شورش کنید

درس شماره 2 مربوط به مورد جالب کارشناس تنها در هیئت مدیره است: فوژ یکی از وفادارترین طرفداران Theranos و طولانی ترین مقام رسمی Theranos (به جز هولمز) بود که خانه کارت Theranos به هم ریخت.

همانطور که این مثال نشان می دهد ، مردم ، حتی متخصصان ، درگیر تبلیغات می شوند. به همین دلیل خوب است که یک یا دو شورشی در هیئت مدیره خود داشته باشید ، یعنی متخصصان ، اغلب ستارگان در حال ظهور ، که قرارداد را زیر سال می برند ، وضعیت موجود را به چالش می کشند ، داده ها را عمیقاً بررسی می کنند و از بحث با افراد درخشان نمی ترسند.

در حالی که به راحتی می توان گفت: “خودتان را چند شورشی بیابید که با علت بهبود نتایج بیمار رانده شده اند” ، این یکی از دشوارترین موقعیت های هیئت مشاوره است. کسانی که رویکردهای ثابت را زیر سال می برند ، ممکن است توسط متخصصانی که آنها را به چالش می کشند توصیه نشوند. بنابراین ، شیوه های رایج ایجاد هیئت مدیره با درخواست توصیه های اعضای مستقر در مورد این اعضای مهم ، ممکن است بی اثر یا حتی مضر باشد.

این امر باعث می شود امور پزشکی یا تیم های تجاری در شرکت های علوم زیستی کار سختی را برای یافتن این متخصصان نوظهور با یک ردیف مستقل با استفاده از روش های مختلف داشته باشند.

از انتشارات علمی می توان به عنوان شاخص اولیه متخصصان نوظهور استفاده کرد. تعداد نشریات ، ضریب تأثیر مجله و مهمتر از همه ، کار واقعی که آنها منتشر می کنند می تواند به شناسایی استعدادهای استثنایی کمک کند.

رسانه های اجتماعی منبع اطلاعاتی در حال ظهور اما فزاینده مهم است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و افرادی که آنها را مورد هدف قرار می دهند ، به عنوان مثال ، بیماران یا همکاران ، می توانند به ترسیم تصویر کامل تری ، به ویژه متخصصان اولیه کار کمک کنند. جوایز ، عضویت فعال در انجمن های پزشکی ، به ویژه مشارکت در کمیته های راهنمای توسعه و همکاری های بین المللی از دیگر عواملی است که شرکت ها در نظر می گیرند.

این متخصصان در حال ظهور پس از یافتن و سوار شدن ، ممکن است دردی در ناحیه گردن داشته باشند ، اما اگر این بدان معناست که مسیر اشتباه را طی نکنید ، این درد ارزش آن را دارد.

خوب، بد، زشت

درس سوم غیر مستقیم است: زمان ، انرژی ، پول و شبهای بی خوابی زیادی برای جمع آوری یک هیئت مشاوره صرف می شود. حالا از آن برای همه چیزهایی که ارزشش را دارد استفاده کنید.

ترانوس هرگز این کار را نکرد. آنها نمی توانند ، زیرا هیئت مدیره آنها برای نظارت واقعی یا پرسیدن سوالات سخت نبوده است. این برنامه برای کمک به جمع آوری بودجه ، ایجاد هیبت ، برطرف کردن شک و تردید و خنثی سازی انتقادات به واسطه شهرت اعضای آن طراحی شده است. این کار را با موفقیت انجام داد – تا زمانی که نشد.

انتقاد ، گرچه خوشایند نیست ، اما حیاتی است و بنابراین هدف باید پرورش فرهنگ باز بودن باشد که س questionsالات سخت ، بررسی عمیق داده ها ، بررسی واقعیت و انتقاد سازنده را تشویق می کند.

هیئت مشورتی تنها مکانی است که می توان آن بحث های باز بین کارشناسان را انجام داد. همانطور که مثال Theranos نشان می دهد: اگر در حل مشكلات در حلقه مشاوران معتمد موفق نشوید ، ممكن است مجبور شوید در ملاء عام یا – در این مورد – در دادگاه به بحث بپردازید.

هیئت مشاوره شما اهمیت دارد – بسیار

هیئت مدیره برای موفقیت بسیار مهم است ، خواه موفقیت یک شرکت کامل باشد یا یک برنامه توسعه دارویی خاص. برای برآوردن این انتظار ، هیئت های با هر توصیفی به اعضای متنوعی نیاز دارند که دارای صلاحیت بالا ، مشارکت ، همکاری و ترس از پرسیدن سوالات ناراحت کننده و ادامه پرسیدن آنها هستند.

بار روی تابلوها در صنعت علوم زندگی بسیار زیاد است زیرا سلامتی و جان افراد در خطر است. ممکن است هرگز ندانیم که آیا بیماران در نتیجه تشخیص های اشتباه ترانوس جان خود را از دست داده اند یا خیر ، اما “تعداد ناگفته ای از افراد از نتایج اشتباه آسیب دیده اند: برخی از افراد تحت عمل های غیر ضروری قرار گرفتند ، تشخیص های نادرست از شرایط جدی دریافت کرده و آشفتگی احساسی را تجربه کرده اند.”

بار بررسی ، پرسش و بررسی واقعیت بر عهده هیئت است. بار ساختن هیئت مدیره ای که بتواند این کار را انجام دهد و این مسئولیت را جدی می گیرد – و با ایجاد محیط باز و اعتماد و واقعاً گوش دادن به نظرات و بازخوردهای آن – آن را قادر می سازد – بر عهده شرکت است.

ترانوس پیامدهای احتمالی عدم انجام این کار را به وضوح نشان می دهد.