فناوری ساخت و ساز ژاپنی آلداگرام پشتوانه پاناسونیک را از بین برد

Aldagram، استارت آپی از ژاپن که نرم افزار مدیریت پروژه را برای شرکت های ساختمانی توسعه می دهد، یک پشتیبان استراتژیک جدید برای کمک به ایجاد ردپای خود در سراسر آسیا و خاورمیانه انتخاب کرده است.

پاناسونیک، غول لوازم الکترونیکی مصرفی که همچنین پنل های خورشیدی، واحدهای تهویه مطبوع و بسیاری از محصولات دیگر را برای ساختمان های بزرگ و تجارت ساخت و ساز خود توسعه می دهد، در Aldagram سرمایه گذاری می کند.

میزان سرمایه گذاری فاش نشده است، اما آلداگرام گفت که از این بودجه برای تمرکز بر هند، تایلند، فیلیپین، مالزی و سایر کشورهای منطقه استفاده خواهد کرد. سرمایه گذار استراتژیک جدید آن ممکن است تعداد دیگری را به این لیست اضافه کند: تجارت ساختمانی پاناسونیک به ویژه در هند، ترکیه و ویتنام فعال است. از سال 2022 با Aldagram همکاری می کند.

این سرمایه‌گذاری در پی دور بزرگ‌تری است که استارت‌آپ در تابستان 2022 مطرح کرد، سری A 20 میلیون دلاری از MonotaRo و JAFCO. مانند سری A قبلی، آلداگرام جزئیات ارزش گذاری خود را فاش نمی کند. در حال حاضر 60 نفر مشغول به کار هستند.

محصول شاخص آلداگرام یک پلتفرم مدیریت پروژه مبتنی بر ابر به نام KANNA است که برای متخصصان در ساخت و ساز، املاک و صنایع تولیدی طراحی شده است که از آن برای منبع و ضبط داده های در محل برای پروژه ها استفاده می کنند و آن داده ها را با سایر شرکا در پروژه ها به اشتراک می گذارند. .

هیکارو ناگاهاما، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آلداگرام، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت، هدف Aldagram این است که یک چرخش دیجیتالی جدید را به صنعتی که به طور سنتی به عنوان یک صنعت بسیار آنالوگ، با نیروی کار پیر و ماشین آلات سنگین – و گاهی اوقات بسیار قدیمی – وارد می کند، بیاورد.

اما در واقعیت، صنعت ساخت‌وساز کانون توجه ده‌ها استارت‌آپ فناوری بوده است، ابزارهایی برای انجام ساختمان، مواد مورد استفاده و لایه‌های نرم‌افزاری که به طراحی و اجرای آن پروژه‌ها کمک می‌کنند، با برخی خروجی‌های بسیار قابل توجه. از جمله آنها، مانند خرید PlanGrid با حمایت YC توسط Autodesk به مبلغ 875 میلیون دلار (برای اطلاع از پوشش بیشتر ما در مورد استارت آپ ها در این فضا، اینجا و اینجا را ببینید).

ناگاهاما گفت که KANNA به کاربران امکان می دهد تمام داده ها را به صورت دیجیتال ذخیره کرده و عکس ها، اسناد تجسم پروژه، درخواست های کاری، مکان سایت، بینش، جزئیات عملکرد و موارد دیگر را در محل به اشتراک بگذارند.

ناگاهاما به TechCrunch گفت: «آنها می توانند از تلفن های هوشمند یا تبلت خود برای استفاده از KANNA استفاده کنند و به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، KANNA به مدیران پروژه ساخت و ساز کمک می کند تا با آنچه در محل اتفاق می افتد در ارتباط باشند. ناگاما گفت: «اگر مدیر پروژه هستید، می‌توانید از وب‌سایت برای مدیریت تمام پروژه‌ها به‌عنوان نمای فهرستی استفاده کنید یا با همه اعضای پروژه برای ارائه دستورالعمل تماس بگیرید».

به گفته این شرکت، بیش از 10000 شرکت در بیش از ده کشور، از جمله بریتانیا، اسپانیا، کنیا، اوگاندا، دبی، هند، تایلند، ویتنام، فیلیپین، مالزی و استرالیا از زمان عرضه اولیه محصول کانا در سال 2020 استفاده کرده اند. به گفته این شرکت، علاوه بر پاناسونیک، سایر کاربران بزرگ و صنعتی شامل MITSUI Designtec، Nissan Trading و Tokyu Redesign هستند.

انتظار می رود بازار جهانی نرم افزار مدیریت ساخت و ساز در سال 2031 به 23.9 میلیارد دلار برسد که از 9.3 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش یافته است. یک گزارش اخیر.

ناگاهاما خاطرنشان کرد: علاوه بر طیف گسترده ای از استارتاپ ها، تعداد زیادی از بازیگران بزرگ IT در سراسر جهان در بخش فناوری ساخت و ساز، از جمله Primavera Oracle، Procore Technologies و Asana نیز وجود دارند.

اوراکل اخیرا خریداری کرده است آکونکسیک پلت فرم نرم افزاری مبتنی بر ابر؛ و بافت، یک ارائه دهنده قرارداد و مدیریت پرداخت مبتنی بر ابر، برای گسترش پلت فرم مدیریت ساخت و ساز Primavera خود. پس از آن، شرکت دیگری به نام Procore در سال 2021 عمومی شد جمع آوری 75 میلیون دلار با ارزش 3 میلیارد دلاری در سال 2018.