فعال کننده آواتار NFT GoodGang از نعمت غول های کره ای Kakao و Naver برخوردار است

منتقدان مدت‌هاست که توکن‌های غیرقابل تعویض را به‌عنوان JPEG‌های گران‌قیمتی که توسط افرادی که می‌خواهند به درآمد سریع بفروشند، بی‌اعتبار کرده‌اند. معتقدان NFT می خواهند به آنها ثابت کنند که اشتباه می کنند و نشان دهند که این گواهی های هنر دیجیتال ذخیره شده در بلاک چین، یک پایگاه داده توزیع شده و تغییرناپذیر، موارد استفاده واقعی دارند.

تلاش‌های آن‌ها اغلب شامل ادغام NFT‌ها در برنامه‌هایی است که از قبل با استفاده از جریان اصلی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، توییتر اکنون به کاربران این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه، پروفایل های NFT خود را احراز هویت کنند تا دیگران بدانند که در واقع به جای کلیک راست روی یک JPEG، برای Bored Apes خود هزینه زیادی می کنند.

در مورد اینکه آواتارهای NFT خود صحبت کنند چطور؟ Kakao Investment، یکی از زیرمجموعه های غول پیام رسان کره جنوبی Kakao، اخیراً 2 میلیون دلار به آزمایشگاه GoodGang اختصاص داده است که به کاربران امکان می دهد از طریق آواتارهای متحرک و به زودی NFT ها مانند زیر با هم تعامل داشته باشند:

به نظر می رسد که شرکت های کره جنوبی همیشه در نحوه تعامل نسل جدید در دنیای مجازی مهارت دارند. ناور، یک شرکت اینترنتی دیگر از کشور و صاحب پیام رسان محبوب لاین، پلتفرم متاورس Zepeto را در سال 2018 معرفی کرد. از آن زمان این برنامه ده ها میلیون جوان را در سراسر جهان برای طراحی تجربیات مجازی و تجارت اقلام دیجیتال جذب کرده است.

در واقع، ناور و ناور زد، زیرمجموعه اولی که زپتو را اداره می کند، هر دو در GoodGang مستقر در سنگاپور در تامین مالی که قبلاً فاش نشده بود، سرمایه گذاری کردند.

حمایت دو تا از بزرگترین شرکت های شبکه اجتماعی آسیا نشان می دهد که GoodGang ممکن است کار مفیدی انجام دهد. تماس تصویری از طریق آواتارهای ردیابی شده یک ایده جدید نیست. یک استارت‌آپ در سانفرانسیسکو به نام آزمایشگاه‌های هولوگرام سال گذشته از سرمایه‌گذارانی از جمله مایک شینودا پول جمع‌آوری کرد تا افزونه‌ای برای زوم و گوگل میت بسازد تا کاربران بتوانند به‌عنوان شخصیت‌های تغییردهنده NFT خود ظاهر شوند.

اما استراتژی GoodGang کمی متفاوت است. این استارتاپ رویکردی دو جانبه دارد. اول، یک پلتفرم ارتباطی اختصاصی به نام Kiki Town را اجرا می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند به عنوان آواتار تعامل داشته باشند، که می‌تواند مالکیت معنوی پلتفرم‌های دیگر، مانند Line Next و Zepeto باشد.

Kiki Town با استنباط مدل هوش مصنوعی خود از طریق وب کم و میکروفون کاربران، آواتارها را متحرک می کند. به گفته دوکیونگ آن، یکی از بنیانگذاران GoodGang، این روش فقط حرکت و صدا را منتقل می کند – به جای داده های ویدئویی – رویکردی که “منابع ارزشمند شبکه را حفظ می کند، اما با کاهش قرار گرفتن در معرض اطلاعات بصری شخصی، حریم خصوصی را نیز افزایش می دهد.”

Ahn به TechCrunch گفت: این روش به Kiki Town اجازه می‌دهد تا ۱۰۰۰ برابر کمتر از داده‌ها استفاده کند، به‌ویژه زمانی که ویدیوهای ۴K با وضوح بالا را در نظر می‌گیریم.

این استارت آپ همچنین از طریق یک SaaS API، دیگر پلتفرم های ارتباطی را با این توابع نیرو می دهد. این پیشنهاد می‌تواند برای برنامه‌های اجتماعی که می‌خواهند کاربران Gen-Z را جذب کنند، اما لزوماً تمایل یا توانایی ایجاد یک تیم جدید اختصاص داده شده به انیمیشن آواتار را ندارند، جذاب باشد.

GoodGang به زودی به کاربران اجازه می دهد تا از طریق NFT ها در یک پلت فرم جدید به نام GoodHouse که دارایی های دو بعدی و سه بعدی را از چندین بلاک چین پشتیبانی می کند، تعامل داشته باشند.

این استارتاپ توسط کهنه‌سربازانی از فیسبوک، لاین و استارت‌آپ واقعیت افزوده Seerslab تأسیس شد. سرمایه گذاران موجود آن شامل آزمایشگاه Kimgisa و Planetarium هستند.