فروش گوشی های هوشمند به دلیل کمبود تراشه روی بازار 6 درصد کاهش یافت – TechCrunch

صبح امروز Canalys گزارش داد که فروش جهانی گوشی های هوشمند در این سه ماه 6 درصد کاهش یافته است و این به دلیل کمبود تقاضا نیست. این به دلیل کمبود تراشه در سراسر جهان است.

این همه گیری تأثیر منفی بر روی زنجیره های تأمین داشته است و تراشه ها به ویژه ضربه سختی خورده اند. بن استانتون ، تحلیلگر اصلی Canalys می گوید که تولیدکنندگان سعی می کنند تا آنجا که می توانند پیشرفت کنند ، اما کمبود تراشه در حال حاضر یک مانع قانونی است. از نظر عرضه ، تولیدکنندگان چیپست قیمت ها را افزایش می دهند تا سفارشات بیش از حد را از بین ببرند تا شکاف بین تقاضا و عرضه از بین برود. اما با وجود این ، کمبودها تا سال 2022 کاهش نمی یابد. “

بازار در سه ماهه گذشته در نتیجه این مشکلات زنجیره تامین چگونه بود؟ خوب ، مظنونین معمولی موقعیت سهم خود را در بازار حفظ کردند و سامسونگ سالانه در 23٪ ثابت ماند. در همین حال ، اپل شاهد افزایش فروش سالانه 3 تا 15 درصد در این سه ماه بود. شیائومی بدون تغییر در سال گذشته با 10 درصد در جایگاه سوم ثابت ماند.

نمودار بازارهای گوشی های هوشمند Canalys برای Q32021.

اعتبار تصویر: کانال ها

تولیدکنندگان باید نگران این مرحله از رویدادها باشند ، به ویژه وقتی که ما وارد فصل مهم تعطیلات خرید می شویم. اپل آیفون 13 جدید را در پایان ماه سپتامبر منتشر کرد ، اما برای این گزارش سه ماهه خیلی دیر بود ، اما بدون شک برای فصل خرید زمان بندی شده است. مشکلات کمبود تراشه می تواند برنامه های آن را مختل کند. اگرچه سامسونگ و اپل چیپست های مخصوص خود را برای دستگاه های تلفن همراه خود تولید می کنند ، اما هر شرکتی همچنان از کمبود قطعات تراشه ها احساس می کند.

در نتیجه ، استانتون می گوید بعید است مصرف کنندگان امسال شاهد کاهش هزینه ها باشند ، زیرا هزینه های تولید همچنان در حال افزایش است. در عوض ، او پیش بینی می کند که ما ممکن است مجموعه ای بیشتر از تلفن ها با دستگاه های دیگر را به عنوان یک انگیزه برای خرید ببینیم. “مشتریان باید انتظار داشته باشند که تخفیف گوشی های هوشمند امسال کمتر تهاجمی باشد. اما برای اجتناب از ناامیدی مشتریان ، مارک های گوشی های هوشمند که محدودیتی دارند ، باید به دنبال دستگاه های دیگر مانند پوشیدنی ها و اینترنت اشیا باشند تا انگیزه های خوبی را برای مشتریان ایجاد کنند. “

به گفته جیا شائوقیان ، رئیس هایسنس ، جیا شائوقیان ، که شرکتش دستگاه هایی مانند لوازم خانگی و کالاهای مصرفی تولید می کند ، CNBC همین دیروز گزارش داد که کمبود تراشه مصرف کننده حتی بیشتر از آنچه استانتون پیش بینی می کند ، ممکن است تا دو تا سه سال ادامه یابد.