فاین تک نیجریه هروست می خواهد مشارکت مالی بیشتری برای زنان آفریقایی ایجاد کند – TechCrunch

پس از سالها کار در زمینه بازاریابی برای تعدادی از شرکتهای خدمات مالی ، Solape Akinpelu به این نتیجه رسید: Tدر اینجا “پذیرش هشداردهنده پایینی” توسط زنان برای خدمات مالی در کشور خود نیجریه و کل آفریقا بود.

آکینپلو به یاد می آورد: “من می توانستم زنانی را ببینم که در واقعیت اطراف من زندگی می کنند.” “این زنان نمی توانند تصمیمات مالی درست بگیرند. برخی از این زنان که حتی نمی دانند می توانند با پول خود بهتر عمل کنند. “

او دریافت که این مشکل به ویژه برای زنانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند ، به ویژه آنهایی که در مزارع کار می کنند ، بسیار حاد است.

فین تک نیجریه هروست می خواهد مشارکت مالی بیشتری برای زنان آفریقایی ایجاد کند.  Solape Akinpelu موسس

اعتبار تصویر: هروست

بنابراین در آگوست 2020 ، او با این تیم همکاری کرد یومی اوگونلی برای تأسیس لاگوس ، واقع در نیجریه هروست، استارت آپی که خود را “یک شرکت فن آوری فراگیر” توصیف می کند و به زنان محروم و محروم در آفریقا از طریق جنسیت جنسیتی خدمت می کند. این شرکت امروز در Startup Battlefield ارائه کرد.

به طور کلی ، هروست قصد دارد با تأکید بر زنان در کشاورزی ، فاصله 42 میلیارد دلاری تامین مالی جنسیتی را برای زنان شهرنشین و آخرین مناطق کشور پر کند.

به گفته وی ، این استارتاپ دسترسی پس انداز ، انتقال وجوه ، سرمایه گذاری تاثیرگذار ، بینش های مالی و ابزار را برای زنان محروم فراهم می کند ، در حالی که به صورت ترکیبی به زنان کشاورز خرده مالک در جوامع آفریقایی کم برخوردار ارائه می دهد. به بیان ساده ، این راه را برای سرمایه گذاری در کشاورزان زن در حالی که شاهد بازگشت این سرمایه گذاری هستید ، ارائه می دهد و به کشاورزان سواد مالی ، آموزش و فرصت هایی را می دهد که در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشتند.

وی گفت: “ما می خواهیم با دسترسی به پس انداز ، سرمایه گذاری و اعتبار به زنان ، صرف نظر از اینکه چه کسی هستند و در کجا زندگی می کنند ، به شکاف جنسیتی در آفریقا رسیدگی کنیم.”

امروز ، درست بیش از یک سال پس از راه اندازی شرکت Akinpelu ، بیش از 4000 زن در بستر Hervest حضور دارند.

در اوایل سال جاری ، هروست مبلغ 100،000 دلار برای دوستان و خانواده خود جمع آوری کرد. این شرکت قصد دارد از سرمایه برای افزودن به تیم 9 نفره خود ، تقویت زیرساخت های دیجیتالی خود و تسریع تلاش های بازاریابی استفاده کند. این شرکت به عنوان یک شرکت توزیع شده شروع به کار کرد و هنوز هم بیشتر به عنوان یک شرکت فعالیت می کند.

قبل از اینکه مدیرعامل Hervest شود ، آخرین نقش آکینپلو مدیر بازاریابی بود کنگلومرا بازار سرمایه مرسیتم ، و قبل از آن ، او در بازاریابی برای مارک های مختلف مالی کار می کرد.

تجربیات او را در مورد نیاز به دسترسی بیشتر به خدمات مالی برای زنان درک کرد. آکینپلو معتقد است که همه گیری COVID-19 و بحران اقتصادی ناشی از آن فقط بر آسیب پذیری زنان کم درآمد تأکید کرده است.

او به TechCrunch گفت: “این باعث می شود که مشارکت مالی به عنوان وسیله ای برای زنان برای رهایی از بحران جهانی و ایجاد تاب آوری در درازمدت اهمیت بیشتری پیدا کند.”

هروست از نیجریه شروع می کند ، جایی که آکینپلو می گوید 57 میلیون زن شاغل در آن زندگی می کنند ، اما هروست قصد دارد در سال 2022 پلتفرم خود را در سایر کشورهای غرب و شرق آفریقا گسترش دهد.

“صروبلی که ما حل می کنیم شکاف مالی جنسیتی آفریقا است ، نه فقط نیجریه. “

هروست برای به دست آوردن این موضوع به توصیه ها و مشارکت با تعاونی ها و رسانه های اجتماعی تکیه کرده است. این شرکت دارای یک برنامه زنده در iOS و Android است و اخیراً یک برنامه دسکتاپ راه اندازی کرده است.

بر اساس وب سایت آن ، هروست می گوید که اعضای تعاونی آن “می توانند تا 25 درصد بازده سالیانه خود را افزایش دهند ، در حالی که ظرفیت مالی کشاورزان زن را تقویت می کنند” از طریق دسترسی به سرمایه ، آموزش ها و بازارها. آکینپلو گفت این به چه معناست ، زنان با درآمد یکبار مصرف وجوهی را به عنوان اعتبار (سرمایه گذاری تاثیرگذار) برای زنان کشاورز با مشارکت کوچک به عنوان تعاونی جمع می کنند.

“علاوه بر این ، زنان همچنین می توانند برنامه پس انداز خودکار را برای اهداف شخصی خود ایجاد کنند. او به TechCrunch گفت: “یک بانک نوین برای زنان” را تصور کنید. “برای اطمینان از ذینفعان ما ، وجوه ما توسط یک شرکت معتمد ، FBNQuest Trustees Limited مورد اعتماد قرار می گیرد. این یک لایه اضافی از پاسخگویی و شفافیت مدیریت وجوه ما است. “

با سرمایه گذاری روی این زنان ، هدف هروست ایجاد فرصت های رشد برای محصولات خاص ، بانکداری غلات ، دامداری استck و ارائه خدمات توسعه دیجیتالی الكترونیكی به كشاورزان زن در مقیاس كوچك در مناطق روستایی.