فاکسکان، ناجی Lordstown، تهدید به برداشتن بودجه کرده است

Lordstown Motors در معرض خطر شکست است – دوباره.

طبق یک پرونده نظارتی، استارت‌آپ EV که از طریق ادغام SPAC عمومی شد، دوشنبه به سرمایه‌گذاران هشدار داد که ممکن است مجبور به اعلام ورشکستگی شوند، زیرا ممکن است فاکسکان از یک قرارداد تأمین مالی حیاتی خارج شود.

تولیدکننده تایوانی فاکسکان در 21 آوریل نامه ای به Lordstown ارسال کرد که در آن اعلام کرد این خودروساز قرارداد سرمایه گذاری را نقض می کند زیرا قیمت سهام آن به مدت 30 روز به زیر 1 دلار سقوط کرد و در معرض خطر حذف از بورس نزدک بود. فاکسکان هشدار داد در صورتی که نقض ظرف 30 روز برطرف نشود، قرارداد سرمایه گذاری را فسخ خواهد کرد.

در حالی که Lordstown با ادعای Foxconn مخالف بود و گفت که قصد دارد حقوق خود را اعمال کند، این شرکت همچنین هشدار داد که عدم سرمایه گذاری کلیدی برای شرکت مضر است.

طبق پرونده SEC، اگر سرمایه گذاری انجام نشود، Lordstown بودجه مورد نیاز برای ادامه فعالیت را نخواهد داشت. Lordstown گفت که در حال ارزیابی جایگزین های قانونی و مالی در صورت عدم دستیابی به یک راه حل است.

لردستون در پرونده نظارتی نوشت: “در نتیجه این عدم قطعیت ها، شک اساسی در مورد توانایی ما برای ادامه فعالیت وجود دارد.” توانایی ما برای به دست آوردن منابع مالی اضافی در شرایط فعلی بازار، به ویژه برای صنعت ما، بسیار محدود است و همچنین تحت تأثیر عوامل دیگری از جمله میزان قابل توجه سرمایه مورد نیاز، اختلاف فاکسکان، این واقعیت که BOM [bill of materials cost] Endurance در حال حاضر بسیار بالاتر از قیمت فروش ما است، و انتظار می رود همچنان به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت فروش ما باشد، عدم اطمینان در مورد عملکرد هر وسیله نقلیه تولید شده توسط ما، قرار گرفتن در معرض معنی دار زیان های مادی و هزینه های مربوط به دعاوی جاری و تحقیقات SEC، اطلاعیه نزدک ، قیمت بازار سهام ما و کاهش احتمالی ناشی از انتشار اوراق بهادار اضافی.”

این شرکت اضافه کرد که اگر نتواند اختلاف با فاکسکان را حل کند یا منابع مالی دیگر را شناسایی کند، اعلام ورشکستگی خواهد کرد.

فاکسکان نوامبر گذشته موافقت کرد که سرمایه گذاری خود را در Lordstown Motors با خرید 170 میلیون دلار سهام عادی و سهام ترجیحی تازه ایجاد شده افزایش دهد. این سرمایه گذاری اضافی یک سال پس از آن صورت گرفت که Lordstown کارخانه 6.2 میلیون فوت مربعی خود را به فاکسکان فروخت. به عنوان بخشی از این قرارداد 230 میلیون دلاری، که شامل سرمایه گذاری مستقیم 50 میلیون دلاری بود، فاکسکان موافقت کرد که به Lordstown Motors برای تولید وانت Endurance خود کمک کند.

معامله نوامبربه ویژه سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری مستقیم سهام ممتاز، جایگزین بودجه سرمایه گذاری مشترک اعلام شده در سال گذشته توسط فاکسکان و لردستون موتورز شد. قرار بود این سرمایه گذاری به صورت اقساط انجام شود و توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده بررسی شود.