فاکتوریل اسپانیا 80 میلیون دلار با 530 میلیون دلار ارزش افزایش می دهد و دلیل آن کشش قوی برای “روز کاری برای SMB ها” است – TechCrunch

Factorial ، یک استارتاپ خارج از بارسلونا که پلتفرمی را ایجاد کرده است که به SMB ها اجازه می دهد تا منابع انسانی خود را با ابزارهای مشابهی که معمولاً توسط شرکت های بزرگتر استفاده می شود ، اجرا کنند ، امروز برخی از بودجه خود را برای افزایش موقعیت خود اعلام می کند: 80 میلیون دلار ، بودجه ای که از آن برای گسترش عملیات خود از لحاظ جغرافیایی – به ویژه عمیق تر در بازارهای آمریکای لاتین – و افزایش محصول خود با ویژگی های بیشتر استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل جوردی رومرو ، که این بنیانگذار را با پاو رامون و برنات فاررو بنیان نهاد-در مصاحبه ای گفت که Factorial در 18 ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است و بیش از هر چیزی 75000 مشتری را در 65 کشور جهان ، با متوسط ​​اندازه ، جذب می کند. هر مشتری در محدوده 100 کارمند ، اگرچه آنها می توانند به طور قابل توجهی (تک رقمی) کوچکتر یا بالقوه تا 1000 نفر باشند (“M” SMB یا SME که اغلب در اروپا نامیده می شود).

رومرو در مورد اینکه چگونه این شرکت ابتدا با هدف تعیین 10-15 کارمند شروع به کار کرد ، گفت: “ما تعریف سخاوتمندانه ای از SME داریم” اما اکنون در اندازه اصلی خود کار می کند. “اما این حد است. این بخشی است که به بیشترین کمک نیاز دارد. ما می بینیم که سایر رقبای ما در حال تلاش برای ورود به SME هستند و آنها محصول خود را با پیچیدگی بیش از حد آن خراب می کنند. شرکت های کوچک و متوسط ​​به دنبال راه حل هایی هستند که تا آنجا که ممکن است داده ها در یک مکان واحد وجود داشته باشد. این مختص SME است. ” مشتریان می توانند حق رای دادن کوچکتری از سازمانهای بسیار بزرگتر را نیز شامل شوند: KFC ، Booking.com و Whisbi از جمله کسانی هستند که برای Factorial در این دسته قرار می گیرند.

Factorial یک فروشگاه یک طرفه برای مدیریت استخدام ، کارکنان ، مدیریت حقوق و دستمزد ، تعطیلات ، مدیریت عملکرد ، ارتباطات داخلی و موارد دیگر ارائه می دهد. خدمات دیگر مانند فرایند واقعی حقوق و دستمزد یا تأمین منابع نامزدها ، با اشخاص ثالث بیشتر محلی شده و همکاری نزدیکی دارد.

سری B توسط Tiger Global هدایت می شود و سرمایه گذاران قبلی CRV ، Creandum ، Point Nine و K Fund نیز مشارکت دارند ، برآوردی که ما از منابع نزدیک به معامله می دانیم حدود 530 میلیون دلار پس از پول است. Factorial تا به امروز 100 میلیون دلار ، از جمله دور 16 میلیون دلاری سری A در اوایل سال 2020 ، درست قبل از شیوع همه گیر کووید 19 در جهان ، جمع آوری کرده است.

آن زمان قابل توجه بود: Factorial ، همانطور که از یک استارتاپ HR انتظار دارید ، توسط Covid-19 به شکلی بسیار قدرتمند شکل گرفت.

همه گیری ، همانطور که دیدیم ، نحوه کار و مکان کار بسیاری از ما را بسیار تغییر داد. در دنیای مشاغل اداری ، دفاتر تا حد زیادی یک شبه ناپدید شدند ، با رعایت دستورات پناهگاه در محل برای جلوگیری از شیوع ویروس ، افراد در خانه کار کردند و سپس در بسیاری از موارد حتی پس از برداشته شدن آنها به عنوان شرکت ، در آنجا اقامت کردند. هر دو با ایجاد تعادل بین بهترین (و حداقل عفونی) راه پیش رو و خواسته های کارکنان خود برای ایمنی و بهره وری دست و پنجه نرم می کنند. در همین حال ، کارگران خط مقدم در انجام وظایف خود با مجموعه کاملاً جدیدی از چالش ها روبرو بودند ، خواه به منظور به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا یا مقابله با حجم عظیمی از تقاضا برای خدمات خود بود. در هر دوی اینها ، سازمانها با انقباضات مبتنی بر اقتصاد ، مرخصی ها روبرو بودند و در موارد دیگر ، علیرغم اینکه برای انجام همه این موارد فاقد دفتر بودند ، فشارهای استخدامی را استخدام می کردند.

همه اینها بر HR تأثیر گذاشت. افرادی که نیاز به مدیریت دیگران داشتند و کسانی که برای سازمان ها کار می کردند ، ناگهان برای انجام وظایف خود به ابزارهای جدیدی نیاز داشتند – و مایل بودند هزینه آن را بپردازند.

اما همیشه اینطور نبود در روزهای اولیه ، رومرو گفت که این شرکت باید به سرعت خود را با آنچه بازار انجام می دهد وفق دهد.

رومرو به من گفت در سری A در اوایل سال 2020. ، Factorial محصول خود را برای استفاده رایگان کرد و علاقه جدیدی را از مشاغل پیدا کرد که قبلاً از خدمات مبتنی بر ابر استفاده نکرده بودند ، اما نیاز داشتند که در حین کار در خانه چیزی را به سرعت راه اندازی کنند (و این مهاجرت ابر بسیار بزرگتر بود) روند در تعدادی از بخش ها مشاهده می شود). رومرو گفت: کسانی که به Factorial مراجعه می کردند قبلاً تمام سوابق خود را در پرونده های محلی یا در بهترین حالت “پوشه Dropbox ، اما هیچ چیز دیگری” ذخیره کرده بودند.

همچنین ابزارهایی را برای رفع نیازهای فوری افراد منابع انسانی در آن زمان ارائه داد ، مانند راهنمایی در مورد نحوه اجرای تعلیق و اخراج ، بهترین شیوه ها برای سیاست های ارتباطی و موارد دیگر. رومرو گفت: “ما باید خلاق باشیم.”

اما همه چیز ساده نبود. رومرو می گوید: “ما در ابتدا رنج می بردیم.” “مردم روزهای استراحت انجام می دادند و [frankly] توجه کمتری به خرید نرم افزار می شود. مردم تازه زنده مانده بودند. سپس به تدریج ، مردم متوجه شدند که نیاز به بهبود سیستم های خود در ابر ، مدیریت بهتر افراد دورافتاده و غیره دارند. ” او گفت که پس از چند ماه بسیار کند ، همه چیز شروع به حرکت کرد.

ظهور فاکتوریل بخشی از یک روند بزرگتر و بلندمدت است که در آن دنیای فناوری شرکتها بالاخره توجه خود را به نحوه استفاده از ابزارهایی که در ابتدا برای سازمانهای بزرگتر ساخته شده و اندازه مناسب آنها را برای مشتریان کوچکتر معطوف کرده است ، معطوف کرده است.

معیارها کاملاً متفاوت است: شرکت های بزرگ به عنوان مشتری سخت تر به دست می آیند ، اما وقتی ثبت نام می کنند سود قابل توجهی را نشان می دهند. شرکتهای کوچکتر نمایانگر مقیاس واقعی هستند زیرا تعداد زیادی از آنها در سطح جهان وجود دارد – 400 میلیون ، که 95 درصد از کل شرکتهای جهان را تشکیل می دهند. اما همانطور که رومرو قبلاً اشاره کرد ، تقاضای محصول نیز همینطور است: SMB ها نیز ابزارهای قدرتمند می خواهند ، اما باید به روشی کارآمدتر و خارج از جعبه کار کنند.

Factorial تنها استارتاپ منابع انسانی نیست که البته در این زمینه پیشرفت کرده است. از جمله حوزه های گسترده تر می توان به PeopleHR ، Workday ، Infor ، ADP ، Zenefits ، Gusto ، IBM ، Oracle ، SAP و Rippling اشاره کرد. و یک رقیب بسیار نزدیک خارج از اروپا ، پرسونیو آلمان ، 125 میلیون دلار با ارزش 1.7 میلیارد دلار در اوایل سال جاری جمع آوری کرد ، که نه تنها از این فرصت بلکه از موفقیتی که در آن مشاهده می شود ، صحبت کرد.

اما تکه تکه شدن عمده در بازار ، این واقعیت که تعداد زیادی مشتری بالقوه وجود دارد ، و جذب سریع Factorial سه دلیل برای نزدیک شدن سرمایه گذاران به این استارتاپ است.

جان کرتیوس ، شریک در Tiger Global ، در بیانیه ای گفت: “فرصت بازار نرم افزارهای منابع انسانی در اروپا بسیار زیاد است و Factorial به طور فوق العاده ای موقعیت مناسبی برای استفاده از آن دارد.” “تلاش ما محصولی را پیدا کرد که مشتریان را خوشحال کرد و یک تیم در سطح جهانی برای دستیابی به پتانسیل Factorial موقعیت خوبی داشت.”

رید کریستین ، شریک اصلی CRV ، که دور قبلی خود را که اولین سرمایه گذاری CRV در اسپانیا بود ، هدایت کرد: “اکنون مشخص است که بازارهای کار در سراسر جهان طی 18 ماه گذشته تغییر کرده است.” “این کارفرمایان را تحت فشار قرار داده است که باید فرآیندهای منابع انسانی خود را مدیریت کرده و به درستی به کارکنان خود خدمت کنند. Factorial همیشه برای حمایت از کارفرمایان در سراسر جغرافیاها با نیازهای منابع انسانی و حقوق و دستمزد طراحی شده بود ، و این فقط تقاضا برای بستر آنها را تسریع کرده است. ما مفتخریم که به حمایت از شرکت در این دور تأمین مالی و مرحله بعدی رشد برای تجارت ادامه می دهیم. “

قابل توجه ، رومرو به من گفت که روند جمع آوری کمک های مالی واقعاً بین دو دور تکامل یافته است ، در مرحله اول نیاز به پرواز در سراسر جهان برای ملاقات با مردم ، و دومین اتفاق روی لینک های ویدئویی ، در حالی که او در حال بهبودی خود از کووید 19 بود. با توجه به اینکه چندی پیش جاه طلبانه ترین استارتاپ های اروپایی تشویق شدند که در صورت موفقیت به ایالات متحده نقل مکان کنند ، به نظر می رسد که فقط دنیای منابع انسانی نیست که به سرعت در حال تغییر در شرایط جدید جهانی است.