غول های فناوری با اعمال دستورالعمل جدید پرداخت های مکرر در هند ، در هند م impactثر هستند – TechCrunch

اپل ، سونی ، گوگل ، زوم ، پی پال و چندین شرکت فن آوری و همچنین تعدادی از بانک ها به مشتریان و شرکای خود در هند هشدار داده اند که انتظار افزایش موج تراکنش ها را داشته باشند زیرا دومین بازار بزرگ اینترنت جهان در جهان دستورالعمل جدیدی را برای این بانک اعمال می کند. نحوه پرداخت های مکرر در کشور پردازش می شود.

دستورالعمل بانک ذخیره هند ، که از روز جمعه اجرایی می شود ، از بانک ها ، موسسات مالی و درگاه های پرداخت درخواست می کند تا با انجام اعلان ها ، دستورالعمل های الکترونیکی و سایر موارد ، تأیید بیشتری برای معاملات تجدیدپذیر خودکار به ارزش بیش از 5000 روپیه هند (67 دلار) از کاربران دریافت کنند. عوامل احراز هویت (AFA) این دستورالعمل بر همه معاملات مربوط به کارتهای نقدی و همچنین کارتهای اعتباری تأثیر می گذارد.

این دستورالعمل ، که برای اولین بار در سال 2019 رونمایی شد ، قرار بود در آوریل امسال اجرایی شود ، اما پس از آنکه بانک ها و سایر بازیگران اعلام کردند آمادگی کامل برای رعایت آن را ندارند ، تا 30 سپتامبر تمدید شد.

بانک مرکزی هند با شیوه ای که صنعت از دستورالعمل خود استفاده می کند ، سرگرم نمی شود و در ماه مارس گفت که “هرگونه تأخیر بیشتر در حصول اطمینان از پایبندی کامل به چارچوب فراتر از زمان بندی طولانی ، اقدامات نظارتی شدیدی را به دنبال خواهد داشت.”

بانک مرکزی هند در بخشنامه اصلی خود در سال 2019 اعلام کرد که این چارچوب به عنوان “اقدامی برای کاهش ریسک و تسهیل مشتری” طراحی شده است ، و افزود که صادرکننده این معاملات را “باید قبل از معامله به مشتری اطلاع رسانی کند ، حداقل 24 ساعت قبل از شارژ واقعی از طریق پیامک یا ایمیل ، طبق دلخواه مشتری. “

چندین شرکت به مشتریان خود و در برخی موارد شرکای تجاری دیگر دستورالعمل جدید را یادآوری کرده اند.

روز چهارشنبه ، اپل به توسعه دهندگان یادآوری کرد که به دلیل دستورالعمل جدید ، “برخی از معاملات که این الزامات را ندارند از سوی بانک ها یا صادرکنندگان کارت رد می شود.”

HDFC ، بزرگترین بانک خصوصی در هند ، پیام زیر را در وب سایت خود ارسال کرده است: “لطفاً توجه داشته باشید: از اول اکتبر 2021 ، بانک هیچ دستورالعمل دائمی (دستورالعمل الکترونیکی برای پردازش پرداختهای مکرر) ارائه شده در وب سایت تجار را تأیید نمی کند / برنامه ، روی کارت اعتباری بانک HDFC/کارت بدهی ، مگر اینکه طبق فرآیند سازگار با RBI باشد. ” چندین بانک از جمله HDFC ، Axis و Kotak این هفته گفته اند که از قانون جدید پیروی خواهند کرد.

در ماه مه سال جاری ، گوگل سوار مشتریان جدید پرداختی مکرر در فروشگاه Play خود نشد. این شرکت به توسعه دهندگان گفت که آزمایش های رایگان و قیمت های اولیه باید از برنامه ها حذف شود تا “چالش های اکوسیستم برطرف نشود”. YouTube به پشتیبانی از یک مدل پذیرش پرداخت پیش پرداخت – پیش پرداخت – برای سرویس حق بیمه خود پرداخته است.

در همان ماه ، آمازون گفت که “به طور موقت” ثبت نام اعضای جدید آزمایشی رایگان Amazon Prime را تا اطلاع ثانوی متوقف می کند. از آن زمان هیچ تغییری در آن اعلامیه ایجاد نشده است.

این دستورالعمل بر پرداخت های مکرر انجام شده از طریق UPI ، زیرساخت های پرداختی که توسط ائتلاف بانک های خرده فروشی ساخته شده است ، تأثیر نمی گذارد. این توضیح می دهد که چرا برخی از شرکت ها-از جمله Netflix-برای پرداخت خودکار در UPI در کشور پشتیبانی اضافه کرده اند.

اما به احتمال زیاد تأثیر آن گسترده خواهد بود. یکی از بنیانگذاران fintech به TechCrunch گفت که ارائه دهنده پرداخت هایی که از آنها برای تبلیغ در فیس بوک استفاده می کنند و گوگل به آنها اطلاع داده است که پرداخت های خودکار آنها از اواخر این هفته با استناد به قانون بانک مرکزی انجام نمی شود. بنیانگذار خواست نامش فاش نشود تا در مورد آنچه به نظر او حساس است بحث کند.

این قانون جدید آخرین سری از دستورالعمل هایی است که بانک مرکزی هند در سالهای اخیر پیشنهاد کرده یا اعمال کرده است. همانطور که Pratik Bhakta در پستی در The CapTable بیان می کند ، این حرکتها نشان می دهد که اگرچه تنظیم کننده باعث گسترش استارتاپهای fintech شده است که برای کاربران نوآور هستند ، اما RBI از نزدیک مراقب این است که آیا روندی در تلاش برای آسیب رساندن به این مصرف کنندگان است.

T Rabi Sankar معاون فرماندار RBI در کنفرانسی در اوایل این هفته گفت: “تا زمانی که قانون وضع نشود ، مقررات باید تطبیق داده شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم مالی نوآوری های دیجیتالی را به طور غیر مزاحم جذب می کند.” ما تنها در صورتی می توانیم به سیستم پرداخت های بالغ و بالغ دست پیدا کنیم که با گذشت زمان ، همه ذینفعان به پیشرفت های بلندمدت در مورد سودهای کوتاه مدت اهمیت ویژه ای بدهند و شیوه های بالغ مانند رضایت آگاهانه و شفافیت استفاده از داده ها را درونی کنند. “

سونی در ایمیل های روز پنجشنبه به مشترکین پلی استیشن پلاس گفت: “از 30 سپتامبر 2021 ، ممکن است هنگام تلاش برای پرداخت اشتراک در فروشگاه پلی استیشن ، پرداخت های اعتباری و/یا کارت نقدی شما برای پلی استیشن پلاس با شکست مواجه شود.”

“این امر در مورد خرید اشتراک جدید و پرداخت هزینه اشتراک مکرر صدق می کند. این بدان معناست که هزینه های اشتراک PlayStation Plus آینده که به صورت خودکار شارژ می شود ممکن است شکست بخورد. اگر این اتفاق بیفتد ، اشتراک PlayStation Plus شما به پایان می رسد. “