شهردار نیویورک از شما می خواهد که بدانید او چقدر ربات های پلیس را دوست دارد

پلیس سابق و اریک آدامز که خود را “گیک” معرفی می کرد، امروز یک کنفرانس مطبوعاتی در میدان تایمز برگزار کرد تا به شهر بفهماند که چقدر ربات های پلیس را دوست دارد. شهردار نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار مقامات پلیس برای بحث در مورد یک جفت خلبان که برای افزایش نظارت بر شهر طراحی شده اند، صحبت کرد.

من این را از روز اول، حتی زمانی که در مسیر مبارزات انتخاباتی بودم، بیان کرده‌ام: من یک متخصص کامپیوتر هستم. شهردار در بالای سخنان خود گفت: من معتقدم فناوری اینجاست. ما نمی توانیم از آن بترسیم، و همانطور که [NYPD Commissioner Keechant Sewell] بیان کرد، شفافیت کلید اصلی است.»

در بالای لیست Digidog قرار دارد – نام حیوان خانگی که پلیس به یک ربات Boston Dynamics Spot داده است. این سیستم زمانی که در سال 2021 و پس از استقرار آن در خانه های عمومی در منهتن رونمایی شد، با واکنش شدید مردمی مواجه شد. جان میلر معاون کمیسر پلیس نیویورک در آن زمان گفت: «مردم عبارات و زبانی را کشف کرده بودند که به نحوی این شرارت را ایجاد می کند.

خلبان در نهایت پس از چند ماه به دلیل ترس از نمایه سازی و افزایش نظارت بیرون کشیده شد. آدامز در مراسم امروز خاطرنشان کرد: «این چیزی بود که قبلاً در دولت قبلی معرفی شد و چند نفر با صدای بلند مخالف آن بودند و ما یک گام به عقب برداشتیم». “من اینگونه عمل نمی کنم. من به دنبال بهترین چیز برای شهر هستم.»

Spot با K5 ملحق خواهد شد، ربات تخم مرغی شکل Knightscope، که احتمالا در مراکز خرید دیده اید. این شرکت رباتیک با بودجه خوب، به شدت مجریان قانون را با محصولات خود هدف قرار داده است، و اشاره کردن از شهر نیویورک به وضوح یک رای اعتماد بزرگ است (اگرچه، دوباره، این در حال حاضر یک آزمایش است). همچنین سیستم GPS StarChase در این اطلاعیه گنجانده شده است که می تواند برای ردیابی وسایل نقلیه از راه دور استفاده شود.

ربات های Spot هر قطعه 75000 دلار کار می کنند، در حالی که K5 به طور کلی بین 60000 تا 70000 دلار در سال اجاره داده می شود. این خبر تقریباً یک هفته پس از آن منتشر شد که آدامز افزایش گسترده حقوق افسران را اعلام کرد. افزایش 2.25-4٪ به صورت ماسبق به اول اوت 2017 اعمال خواهد شد. یک هفته قبل، شهردار کاهش گسترده سیستم کتابخانه عمومی نیویورک را به مبلغ 36.2 میلیون دلار اعلام کرد.

این اقدامات در بحبوحه انتقاد رسانه ها در مورد میزان جرم و جنایت در شهر نیویورک صورت می گیرد. طبق یک مطالعه اخیر، نیویورک در حال حاضر با جمعیت بیش از 300000 نفر، پنجمین شهر امن در ایالات متحده است.

اواخر سال گذشته، دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو بررسی های ملی را برای بند مورد بررسی قرار داد که به روبات های پلیس آنها اجازه می داد از نیروی مرگبار “موجه” استفاده کنند. در این بخش آمده است: «روبات‌ها تنها زمانی به‌عنوان یک گزینه نیروی کشنده مورد استفاده قرار می‌گیرند که خطر از دست دادن جان اعضای عمومی یا افسران قریب‌الوقوع باشد و بر هر گزینه نیروی دیگری که برای SFPD وجود دارد، بیشتر باشد». این حرکت هفته بعد معکوس شد.

همانند روبات‌هایی که توسط پلیس نیویورک ساخته می‌شوند، هیچ یک از روبات‌های SFPD برای کشتن طراحی نشده‌اند. با این حال، در سال 2016، دالاس به اولین اداره پلیس ایالات متحده تبدیل شد که یک مظنون را با یک ربات، با قرار دادن مواد منفجره در یک سیستم تشخیص بمب، کشت.

یک ماه قبل از انتشار اخبار اولیه در سانفرانسیسکو، بوستون داینامیکس به چهار شرکت پیشرو دیگر در امضای تعهدی مبنی بر عدم اجازه تسلیح ربات های همه منظوره آنها پیوست. در این نامه سرگشاده آمده است:

ما معتقدیم که افزودن سلاح به ربات‌هایی که از راه دور یا به‌طور مستقل کار می‌کنند، به‌طور گسترده در دسترس عموم هستند و می‌توانند به مکان‌هایی که قبلاً غیرقابل دسترس در آن‌ها زندگی و کار می‌کنند، حرکت کنند، خطرات جدید آسیب و مسائل اخلاقی جدی را به همراه دارد. کاربردهای تسلیحاتی این ربات‌های تازه توانمند به اعتماد عمومی به این فناوری آسیب می‌رساند، به گونه‌ای که به مزایای فوق‌العاده‌ای که برای جامعه به ارمغان می‌آورد آسیب می‌رساند.

با این حال، شهردار نیویورک مطمئناً از استفاده از آنها به عنوان سیستم های نظارتی خوش بین است. آدامز به عقب نشینی از انگشت نگاری، اقدامات پلیسی پس از 11 سپتامبر و CompStat اشاره کرد تا نگرانی های خود را در مورد اجرای این سیستم های پلیس رباتیک جدید مطرح کند. او توضیح داد: «این آغاز یک سری از برنامه‌هایی است که ما قرار بود انجام دهیم تا نشان دهیم امنیت عمومی چگونه خود را متحول کرده است» و اشاره کرد که Spot و K5 «فقط آغاز هستند».

آدامز در پاسخ به سوالی از حضار افزود: “Digidog اکنون از پوند خارج شده است.”