شناورسازی Allbirds باید به بازار کمک کند تا ارزش IPOهای دارای فناوری را مرتب کند – TechCrunch

Allbirds یک فناوری فعال است شرکت کفشی که از اواسط سال 2015 مجموعه ای از دورهای سرمایه گذاری خطرپذیر را بر اساس داده های Crunchbase افزایش داد. و در حال عمومی شدن است.


صرافی استارت آپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


IPO این شرکت چیزی است که ما آن را پوشش می دهیم، صرف نظر از اینکه چگونه با روند خاصی که در بازار بزرگتر استارت آپ مشاهده می کنیم، مطابقت دارد یا نه. اما خوشبختانه برای ما، قیمت‌گذاری IPO Allbirds نه تنها ارزش خودش را دارد، بلکه زمینه بیشتری را در مورد ارزش استارت‌آپ‌های مرتبط فراهم می‌کند.

این به لطف وضعیت آن به عنوان یک “شرکت فعال در فناوری” است، در مقابل یک سازه فناوری خالص. برای تکرار یادداشت های خود در مورد تمایز بین این دو، ما فناوری Allbirds را در نظر می گیریم.فعال شد به جای فناوری مناسب زیرا از روش‌های فناوری (در مورد خود تجارت الکترونیک) برای بهبود کسب‌وکار سنتی (ساخت و فروش کفش) استفاده می‌کند، به‌جای اینکه مثلاً یک بازار کاملاً دیجیتالی را اداره کند که در آن دیگران کالاهای پوشیدنی می‌فروشند.

اگر می‌خواهید فنی باشید، می‌توانید از آزمون حاشیه ناخالص برای این نوع تمایز استفاده کنید.

“تکنولوژی فعال” ممکن است مانند تحقیر آمیز به نظر برسد، اما اینطور نیست. این یک توصیفگر است و فقط اگر امیدوار باشید که مشاغل مبتنی بر فناوری ارزش‌گذاری‌های فناوری خالص را جذب کنند و به طور ضمنی، چندین برابر درآمد بیشتر از آنچه واقعاً تضمین می‌شود، بی‌ادب است.

Allbirds این هفته اطلاعات قیمتی را برای IPO خود در اختیار ما قرار داد و دریچه ای دیگر به دنیای ارزش گذاری های مبتنی بر فناوری ارائه کرد. یک موضوع کلیدی، با توجه به اینکه به تازگی شاهد قیمت گذاری Rent the Runway در عرضه اولیه اولیه آن هستیم و Sweetgreen را در بال داریم.

با تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری خالص که به صورت عمومی عرضه می‌شوند، و تعداد کافی تک‌شاخ‌های مجهز به فناوری که همزمان شروع به کار می‌کنند، می‌توانیم این دو گروه را به گروه‌های مجزا تقسیم کنیم.

با آن، بیایید درباره Allbirds صحبت کنیم و چند برابری درآمد مورد انتظار آن به ما در مورد چگونگی ارزش گذاری این شرکت ها می گوید. نکته: به نظر می رسد که در محدوده قیمتی در حال محدود شدن هستیم.

ارزیابی IPO Allbirds

در پرونده S-1/A این هفته، Allbirds فاش کرد که انتظار دارد IPO خود بین 12 تا 14 دلار برای هر سهم قیمت داشته باشد. این شرکت 15,384,615 سهم خود را می فروشد، با اختیار فروش 360,415 سهم دیگر تحت شرایط خاص. این رقم به 220.4 میلیون دلار درآمد ناخالص برای خود شرکت می رسد، بدون احتساب سهام فروخته شده توسط سهامداران موجود.

پس از عرضه اولیه سهام، Allbirds انتظار دارد که 143,480,229 سهام موجود داشته باشد که شامل کل سهام ارائه شده به پذیره نویسان می شود که ممکن است خریداری کنند یا نخرند. با استفاده از حداکثر تعداد سهام، و بالاترین محدوده قیمت فعلی Allbirds، شرکت ارزشی معادل 2.0 میلیارد دلار خواهد داشت.