شرکت VC متمرکز بر فین‌تک Anthemis Group 28 درصد از کارکنان خود را به عنوان بخشی از بازسازی اخراج می‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری متمرکز بر فین‌تک به TechCrunch تأیید کرده است که گروه Anthemis در حال تغییر ساختار است که منجر به ترک 16 کارمند یا حدود 28 درصد از کارکنانش در اوایل سال جاری شد.

سخنگوی Anthemis مستقر در لندن گفت که این اقدام یک تلاش بود.برای انعکاس بهتر شرایط فعلی بازار و راه اندازی کسب و کار برای رشد آتی” در برابر “اولویت های استراتژیک” آن.

این شرکت از بیان اینکه چه نقشی در بازسازی تحت تاثیر قرار گرفته است خودداری کرد، اما منبعی که خواست نامش فاش نشود، به فرهان لالجی، مدیر عامل سابق شرکت اشاره کرد که علاوه بر سرمایه گذار اولیه، جزو گروهی است که اخراج شده است. سوارنالی میترا و فردی که به عنوان هر دو خدمت کرده است مدیر محتوا و تحریریه TechCrunch با هر سه کارمند تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد. با این حال، پروفایل های لینکدین آنها نشان می دهد که از ژانویه و فوریه سال جاری دیگر در Anthemis نیستند.

از زمان اخراج، Anthemis می گوید که این کار را انجام داده است دو استخدام جدید – یک مدیر سرمایه گذاری و رئیس سرمایه فکری – و در حال حاضر تیمی متشکل از 44 نفر در سراسر اروپا و آمریکای شمالی دارد. در آوریل 2021، جیلیان ویلیامز نقش خود را به عنوان مدیر سرمایه گذاری در Anthemis ترک کرد تا به عنوان شریک به Cowboy Ventures بپیوندد. او ابتدا در جولای 2016 به Anthemis پیوست و به افتتاح دفتر ایالات متحده در نیویورک کمک کرد.

Anthemis که در سال 2010 تأسیس شد، امروز 1.5 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد. این شرکت در اواخر سال 2021 اعلام کرد که داشته است 700 میلیون دلار سرمایه جدید جمع آوری کرد در چیزی که سخنگوی آن به عنوان “مجموعه ای از سرمایه” توصیف کرد، آن را “در سراسر استراتژی” از استودیوی سرمایه گذاری خود تا صندوق رشد ریسک پذیر خود بست.

این شرکت ممکن است اکنون تلاش های خود را محدود کند.

سخنگوی این ماه گفت: «تمرکز ما، اکنون بیش از هر زمان دیگری، بر روی استقرار سرمایه مالی، فکری و انسانی در خدمت بهبود و اختراع مجدد سیستم مالی است. و من می گویم که استراتژی به تکامل خود ادامه می دهد. او گفت Anthemis همچنان متعهد به حمایت از بنیانگذاران مختلف است و به “کاوش در محصولات مکمل” در تجارت مدیریت دارایی خود ادامه می دهد.

این اولین بار در سال های اخیر نیست که یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر کارکنان خود را رها می کند. ژوئن گذشته، Backstage Capital فاش کرد که پس از توقف سرمایه‌گذاری‌های جدید، تعداد کارکنان خود را از 12 به سه نفر کاهش داده است. با این حال، به طور کلی، برای یک شرکت سرمایه گذاری غیرعادی است که تعداد زیادی از افراد را در یک زمان اخراج کند.

Anthemis از ارائه جزئیات بیشتر در مورد استراتژی خود در مورد حرکت رو به جلو یا اظهار نظر در مورد بازگشت خودداری کرد، در عوض به من اشاره کرد پست وبلاگ از یکی از بنیانگذاران امی نائویوکاس در این پست، Nauiokas می نویسد که این شرکت قصد دارد “تمحاسبه سال 2022 در بازارهای خصوصی را به تغییر پایدار در ساختار و روش سرمایه گذاری در مراحل اولیه تبدیل کنید.

او افزود: «با افزایش نرخ بهره در سراسر اقتصادهای غربی، «جستجو برای بازده» که دوره ای از کسب و کار ما را حفظ کرده است، رسما به پایان رسیده است.

تا کنون در سال جاری، Anthemis چند سرمایه گذاری جدید را به صورت عمومی اعلام کرده است، از جمله: پرواز با، بالا بردن (سرمایه گذار اصلی)، گرین اسپارک و Agreena. آن را نیز سرمایه گذاری بعدی را اعلام کرد گله. این شرکت همچنین چند خروجی از جمله قدرت توسط Marqeta و گوجی گرفتن توسط Euroclear. از دیگر شرکت‌های موجود در مجموعه آن می‌توان به اپلیکیشن سرمایه‌گذاری اجتماعی eToro، اپلیکیشن سرمایه‌گذاری و پس‌انداز Betterment و insurtech Vouch اشاره کرد.

اما در سال گذشته، Anthemis همچنین شاهد سقوط چند شرکت پرتفوی بوده است. در ماه نوامبر، جنجال هایی پیرامون کناره گیری ناگهانی سه تن از بنیانگذاران پایپ، از جمله مدیرعامل آن، به وجود آمد. ابروهای بالا انداخته. و اخیراً بانک دیجیتال Daylight متمرکز بر LGBTQ+ بود با یک دعوی قضایی به شدت کوبیده شد توسط سه کارمند سابق «به اتهام تبعیض سنی و دستمزد، تلافی افشاگران و کلاهبرداری».

در همین حال، سخنگوی Anthemis نیز “به طور فعال در حال جمع آوری کمک های مالی” است، اما گفت که شرکت نمی تواند در مورد این تلاش ها بیشتر از آن اظهار نظر کند. همچنین از ارائه نظر در پاسخ به ادعای یکی از کارمندان آسیب دیده مبنی بر اینکه اخراج های اخیر مربوط به چالش در دریافت تعهدات سرمایه است، خودداری کرد.به دلیل بازدهی کمتر از چارک بالا.”

یکی از افرادی که مایل بود ناشناس بماند به TechCrunch تأیید کرد که حدود یک هفته قبل از شروع یک موقعیت جدید در شرکت در ژانویه به او اطلاع داده شد که شرکت “تجدید ساختار” کرده بود و نقشی که او قرار بود شروع کند “دیگر وجود ندارد”. با این حال، او می گوید که او “در مورد نحوه برخورد و نحوه برخورد با من واقعا خوب بود.”

تغییر ساختار فعلی شرکت اولین بار نیست که تغییر مدیریتی رخ می دهد. این شرکت همچنین در سال 2018 زمانی که مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران وقت آن، Nعدیم شیخ استعفا داد پس از گزارش ها هدف قرار گرفتن شکایت آزار جنسی توسط یک کارمند زن

آیا می خواهید اخبار فین تک بیشتری در صندوق پستی خود داشته باشید؟ ثبت نام اینجا.

یک نکته خبری یا اطلاعات داخلی در مورد موضوعی که به آن پرداختیم دارید؟ ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم. می توانید با من در [email protected] تماس بگیرید. یا می توانید برای ما یادداشتی را در [email protected] ارسال کنید. خوشحالم که به درخواست های ناشناس احترام می گذاریم.